Permalänk

snabbaste x2

Så amd har den snabbaste dualcore cpun ?

länk: http://www.digit-life.com/articles2/cpu/amd-athlon-64-x2-4800...

eller har jag fel ?

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

Re: snabbaste x2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gymnasie.elev
Så amd har den snabbaste dualcore cpun ?

länk: http://www.digit-life.com/articles2/cpu/amd-athlon-64-x2-4800...

eller har jag fel ?

Japp. Men den där är inte snabbast
FX-60 släpptes för ett tag sen. Den har 2.6GHz på varje kärna. Snart kommer det också komma en Dual Core Opteron med 2.8GHz per kärna, men den kommer antagligen bara till s940.

Men i dagsläget slår inte någon annan AMD på fingrarna inom Dual Core-området på privatpersonsmarknaden.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Hjälpsam

... Conroe s775 dualcore 65nm lovar löjlig prestanda på låg klock. Återstår att se hur den blir. De första EE chippen har läckt till bench och OC entusiaster.

Men generellt, FX60 är just nu det fetaste som finns i butik, ja.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
... Conroe s775 dualcore 65nm lovar löjlig prestanda på låg klock. Återstår att se hur den blir. De första EE chippen har läckt till bench och OC entusiaster.

Men generellt, FX60 är just nu det fetaste som finns i butik, ja.

Jo, den kommer bli otroligt intressant. Vet du när den kommer komma ut? Hinner den i 06?

Yeye, nu är AMD snabbast. När Conroe kommer så är Intel snabbast (om inte ett mirakel sker med AMD's 65nm-teknik).

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!