Permalänk
Medlem

Inget pip

Om man startar en dator , och det piper inte alls från ngt i huvudtaget.

Är moderkortet ur total balans då eller?

Har testat att ha i Grafikkort, minne, Moderkort , Processor, -- inget Pip

Har även testat, Moderkort, Processor, Minne - -- inget pip

Och till sist Moderkort, Processor --- inget pip..

Vad är felet? , moderkortet?

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem

är den inbyggda högtalaren ordentligt inkopplad?

Permalänk
Medlem

Menar du stereo? . Ja, det är den .

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem

Biospip kommer normalt från en liten högtalare som sitter monterad i chassit, och som ansluts i närheten av power-on, ide-led etc

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Japp, den är ikopplad . så att det ska pipa igentligen .

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Biospip kommer normalt från en liten högtalare som sitter monterad i chassit, och som ansluts i närheten av power-on, ide-led etc

Eller sitter på moderkortet.

---------

Måste datorn verkligen pipa till?

En diod eller fläktsnurr är ihmo ett bättre tecken på liv. Men har man inte det heller låter det som ett trasigt moderkort eller PSU.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

nog snurrar fläktarna allt . men det finns inget annat tecken på liv än det.

Processorn kanske ?

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem

Kolla så att internal speaker-kabeln är satt på rätt håll på moderkortet

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Ska den vara, om manualen stämmer . vilket den bör göra, har kollat både på den jag fick med, och en på internet över samma moderkort.

Och borde inte moderkortet pipa om man ryckt ur allt ? . å då snackar jag processorn med.

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ied
...Och borde inte moderkortet pipa om man ryckt ur allt ? . å då snackar jag processorn med.

Om du har i allt startar datorn normalt då bara att pipet fattas? Eller vad menar du?

Är det felsökning av pipet eller felsökning av annan hårdvara du är ute efter egentligen?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Det piper inget oavsett vad jag gör, och nej , datorn startar inte alls oavsett vad jag har isatt.

Ingen bild no nothing .

Fel sökning av hårdvara.

Medtanke på att allt är nytt så ska det inte vara mjukvaru problem.

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ied
Det piper inget oavsett vad jag gör, och nej , datorn startar inte alls oavsett vad jag har isatt.

Ingen bild no nothing .

Fel sökning av hårdvara.

Medtanke på att allt är nytt så ska det inte vara mjukvaru problem.

Har den funkat tidigare? Går fläktar, hdds igång men du får ingen bild? Moderkortslampan lyser?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Fläktarna går igång, moderkortslampan lyser hdd's antar jag går igång, ingen aning med tanke på att jag inte får någon bild alls .

Och ingen aning om den funkat tidigare, den är ny .

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ied
Fläktarna går igång, moderkortslampan lyser hdd's antar jag går igång, ingen aning med tanke på att jag inte får någon bild alls .

Och ingen aning om den funkat tidigare, den är ny .

Skoj problem, jag hade exakt samma för några dagar sedan och det återkommer fortfarande. Min dator var död en vecka på det viset, testade att ta ut moderkortet ur lådan och då fungerade det perfekt.
Jag råder dig att testa det och se vad som händer annars låter det som att nätagget eller moderkortet strular.

Har du jordade uttag?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Läs FAQ, om du inte redan har gjort det, följ instruktionerna (kolla kortisar, kablar etc.) , funkar det iaf. inte kan det t.ex. vara ett trasigt grafikkort, moderkort och så vidare.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

Men vad ska det göra för skillnad igentligen att ta ur moderkortet ur lådan ? . hmm

Nätagget är sprillans nytt, fick det igår . 580 W, hiper Type -R .

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

Har läst nu , och allt dedär har jag testat. det enda altenativen jag hittar som skulle kunna passa in på mig är att jag skulle ha glömt sätta in distanserna, pga av att jag inte ens vet vad det är . hehe

Samt altenativet att moderkortet är trasigt.

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ied
Men vad ska det göra för skillnad igentligen att ta ur moderkortet ur lådan ? . hmm

Nätagget är sprillans nytt, fick det igår . 580 W, hiper Type -R .

Det hjälpte mig, då kan du utesluta kortslutning någonstans

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Hur ska jag kunna utesluta kortslutning någonstans tänkte du ? . :Hmm

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ied
Hur ska jag kunna utesluta kortslutning någonstans tänkte du ? . :Hmm

Genom att ta ut moderkortet och samtliga delar ur lådan och testköra. Som sagt, det funkade iaf för mig. Dock vet jag inte varför än =S

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

hehe, just det jag undrar hur det kan hjälpa igentligen . men jag ska testa .

Men jag kan väl säga att jag inte hoppas på ngt , har som varit dött än så länge oavsett vad jag gjort .

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ied
det enda altenativen jag hittar som skulle kunna passa in på mig är att jag skulle ha glömt sätta in distanserna, pga av att jag inte ens vet vad det är . hehe

MYCKET oroväckande.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

har säkert fixat dem utan att veta vad dem heter exakt ^^ .

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ied
har säkert fixat dem utan att veta vad dem heter exakt ^^ .

Har samma problem får varken bild eller något pip. Allt är nytt här med..

Permalänk
Medlem

Några framsteg Ied?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Kolla så att internal speaker-kabeln är satt på rätt håll på moderkortet

Enligt dig, vad skulle hända om den satt på "fel" håll? Skulle den pipa baklänges? Skulle moderkortet pipa och högtalaren förbli tyst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Enligt dig, vad skulle hända om den satt på "fel" håll? Skulle den pipa baklänges? Skulle moderkortet pipa och högtalaren förbli tyst?

Jag har varit med om fall där det inte spelar någon roll vilket av hållen man sätter den på, och fall där det även spelat roll (speakern inte fungerade)

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag har varit med om fall där det inte spelar någon roll vilket av hållen man sätter den på, och fall där det även spelat roll (speakern inte fungerade)

Säkert...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Säkert...

Tämligen säkert ja

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein