Permalänk

Manual till moderkort

Hejsan.

Jag köpte för något år sedan en begagnad burk, fick självklart inte med någon manual eller liknande. Så nu när jag ville använda de moderkortet i en annan burk så har jag inte en aning om var dom små kablarna ska sitta (pwr on-off,pwr led + och -, med mera)

Det brukar ju stå på moderkortet var dom ska sitta men på detta så står det ingenting. Datorn jag köpte var av märket Fujutsi simens (stavning?) så jag antar att de är ett moderkort från dom som sitter där i också. Min fråga är då altså var man kan få tag i en manual till moderkortet. Jag har inte en aning om vad de är för moderkort, enda som står på de är dessa siffror W26361-W57-X-03 och W57-Z2-04-36. Säger dessa siffror er någonting?

Skulle värkligen uppskatta hjälp.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Jag kollade deras hemsida nu och där går det att ladda hem manualer, men du behöver något identifications nummer. Det borde stå någonstanns på själva burken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kattfaen
Jag kollade deras hemsida nu och där går det att ladda hem manualer, men du behöver något identifications nummer. Det borde stå någonstanns på själva burken.

Okej, kanske jag borde kollat först. Men eftersom att jag inte har kvar burken utan bara själva moderkortet, finns de inget annat sätt att få tag i manual?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Rekommenderar att du drar hem aida32, vill minnas att det brukar stå vad det är för moderkort du har där. Sen är det bara att antingen kolla på sidan i fråga eller nyttja google

Visa signatur

AMD Opteron 146 @ 2870 MHz, Abit KN8-SLI, Crucial BallistiX PC3200 2x512 MB @ 480 MHz 2.5-2-2-6, WD 320 GB SATA2, GeForce 7600GT 256 MB
Intel Pentium 4 @ 2200 MHz, Random MSI-skräp, TwinMOS PC3200 2x512 MB, 250 GB, 300 GB, 60 GB, 80 GB, GeForce Ti4200 64 MB
MacBook Pro 15.4", Core 2 Duo T7700 @ 2400 MHz, 2x1024 MB, 160 GB, GeForce 8600M GT 256 MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenDragon
Rekommenderar att du drar hem aida32, vill minnas att det brukar stå vad det är för moderkort du har där. Sen är det bara att antingen kolla på sidan i fråga eller nyttja google

Grejen är ju att jag vill ha reda på var dom olika små kablarna till fronten ska sitta, det menas ju att datorn inte går att starta, vilket gör det lite väl svårt att ladda hem program till den..

Finns det ingen bra hemsida som bara lagrat upp massa manualer ??

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Läste du inte inlägget ovanför ditt senaste?

Besök www.datorn/moderkortstillverkarenshemsida.com tanka hem dinmanual.pdf och förkovra eder.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dronebreg
Läste du inte inlägget ovanför ditt senaste?

Besök www.datorn/moderkortstillverkarenshemsida.com tanka hem dinmanual.pdf och förkovra eder.

Antingen så är jag jävligt dum eller så fattar ni trögt. Saken är att det enda jag har kvar av datorn är moderkortet. På moderkortet står det ingenting av vad det är för modell eller liknande, det står inte heller vad dom olika uttagen är till för, det är därför jag behöver manualen. Det enda jag vet är att det var en fujutsi siemens dator. Den startar ju inte eftersom att jag inte vet var jag ska sätta kablarna och jag kan således inte installera något program som kollar vilket moderkort jag har.

Så återigen, finns det ingen bra sida som lagrat upp med manualer?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

du kan ju skriva i forumet så varför kan du inte gå in på sidan!!!

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Antingen så är jag jävligt dum eller så fattar ni trögt. Saken är att det enda jag har kvar av datorn är moderkortet. På moderkortet står det ingenting av vad det är för modell eller liknande, det står inte heller vad dom olika uttagen är till för, det är därför jag behöver manualen. Det enda jag vet är att det var en fujutsi siemens dator. Den startar ju inte eftersom att jag inte vet var jag ska sätta kablarna och jag kan således inte installera något program som kollar vilket moderkort jag har.

Så återigen, finns det ingen bra sida som lagrat upp med manualer?

Du ska va glad att du får hjälp överhuvudtaget..... Man tar emot hjälpen man får

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Har du en kamera så ta en bild av stiften. Det finns några vanliga layouter och är det en sådan så är det lätt, men vi behöver en bild.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Det är inga problem att starta den
Ta en skruvmejsel eller något och kortslut stiften efterhand med varandra. När du träffar rätt på powerstifften startar den.
Du kommer inte att förstöra nägot med denna metoden eftersom där sitter ju normalt bara lampor, knappar och högtalare.

Fråga!
Vad är det för socket + minnen på kortet? + ev chipset om det syns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NerZ
Du ska va glad att du får hjälp överhuvudtaget..... Man tar emot hjälpen man får

Självklart men det känndes som att jag svarade på samma sak flera gånger.

Jag lyckades få tag i denne jag sålde datorn till och fick tag i nummret som behövs för att ladda hem manual från deras sida, men självklart så fanns de ju ingen då.

Tror ni att om jag la upp en bild så skulle ni kunna lista ut var vad ska sitta? Det hade ju vart "awsome". Annars får jag väl helt enkelt prova mej fram, kan ju inte ta mer än en eftermiddag

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..