Permalänk

2 st 842:or

Hej! Vad kan vara ett rimligt pris för 2 st begagnade Opteron 842:or ?

Låt säga att jag skulle hitta 2st för 1525:- (för båda!), skulle det vara ett självklart köp?
Och vad är högsta summan för dessa? Dvs hur mycket kan man ge som högst?

Mvh. Robin!

Permalänk
Hjälpsam

Med tanke på att Opteron 842 gåt på 10-13.000 kr styck så är det ett bra pris ja

Dock så är 842 inte särskillt användbara för hemmaanvändare, det som är grejjen med 842 är att de kan köras i 4way och 8way system. Dvs upp till och med 8st på samma moderkort. Ett sådant system är löjligt dyrt.

Dock kan man köra dem i dual s940 moderkort också, och rent praktiskt för hemma användare har de då värdet av Opteron 242 som är identisk förrrutom att man kan köra max 2st i samma system. 242or kostar nya ca 1900:- styck. Så för din den om du är sugen på ett dual s939 Opteron system är 1525:- ett juste pris.

Du kan INTE köra dem i vanliga s939 moderkort, utan endast i s940 moderkort, och de kräver ECC/REG minnen.

Bra pris, ja. Användbart... inte så mycket.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Ok! För sent nu ändå Dom gick på tradera för cirka 2.000 spänn.

Jag kikade runt lite på nätet på priser mm. Kom fram till att en sån kostar ca 12.000:- ny...
Hade varit kul att vinna den auktionen

Permalänk

nån som gjorde ett bra köp om nu säljaren säljer... verkar ju ganska korkat.