Permalänk
Medlem

Asrock Dual-Sata2-pris?

Jag ska uppgradera systemet så småningom och hade tänkt välja Asrocks berömda Dual-Sata2-moderkort till en början, men jag såg att priset hade stigit med nästan 200% jämfört med fjärde kvartalet 2005. Den blir allt mindre prisvärd, men... jag har inte gett upp hoppet än. Vet någon var man kan köpa moderkortet för mindre än 500kr?

Permalänk
Hedersmedlem

Mindre än 500kr har det väl aldrig kostat? Dock vill jag minnas att det kostade runt 600kr när det kom för att sen gå upp något i pris.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Mindre än 500kr har det väl aldrig kostat? Dock vill jag minnas att det kostade runt 600kr när det kom för att sen gå upp något i pris.

Vad jag minns kostade den mindre än 400kr innan.

Permalänk
Hedersmedlem

Tror det är något annat ASRock-kort du tänker på i så fall. Bläddrade runt i en massa gamla trådar här på forumet och kunde inte hitta något tecken på att det någonsin skulle varit så billigt. Dessutom skulle jag nog kommit ihåg ifall det var så extremt billigt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Tror det är något annat ASRock-kort du tänker på i så fall. Bläddrade runt i en massa gamla trådar här på forumet och kunde inte hitta något tecken på att det någonsin skulle varit så billigt. Dessutom skulle jag nog kommit ihåg ifall det var så extremt billigt.

Hum, jag får nog lita på ditt ord i det här fallet.
Nåja, jag får väl köpa det på det billigaste stället istället (Shg.biz)...

Fast, jag undrar om min budget verkligen kommer gå ihop. Jag hade tänkt köpa allt från en sida, eller åtminstone slippa betala frakt om jag nu skulle köpa från fler...:/

Permalänk
Medlem

595kronor när jag köpte det i början av december05, billigare än så har det väl aldrig varit..?

Permalänk
Medlem

http://se.pricerunner.com/computing/components/motherboards/3...

Det billigaste man kan köpa enligt pricerunner, skriv "datorbutiken" i kassan vid beställng så får du det fraktfritt.
649:-

Mvh Peddan

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk
Medlem

Det har aldrig kostat 400kr. Köpte mitt i november 2005 om jag kommer ihåg rätt för lite över 600kr. Då kostade den lite under 600kr som billigast.

Permalänk
Medlem

jag köpte mitt på shg.biz och där kostar det 572:- ,.tror det va det ja gav för det när ja köpte det för några mån sen..

Visa signatur

Data 00110011