Permalänk
Medlem

Asrock Dual 939 olika minnen?

I manualen står det att man endast kan ha likadana minnen om man ska använda alla minnesplatserna. Dvs inte ett par 512 och ett par 256 eller ett par kingston och ett par Twinmos eller liknande. Stämmer det?

Permalänk
Medlem

Nej. Varje par måste bestå av i princip likadana minnen, men paren kan vara olika.
Risken för kompatibilitetsprblem minskas med identiska minnen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ok Tack. Det var en polare som undrade och eftersom han håller på att uppgradera just nu så ligger hans dator i bitar... Jag hade aldrig hört talas om ett liknande problem men efter att ha kollat manualen till Mobot och sett att det stog så... tja man blir ju tveksam...

Permalänk
Medlem

Jag har köpt ett sånt moderkort och har 2 st 512 mb pc3200 sedan tidigare. Det är dock två olika märken på dom. Kommer det att funger aändå tror ni?

Permalänk
Medlem

Det var inga problem med polarens... åtminstone inte på kompabiletets nivå... lite annat strul som säkert kommer att lösa sig dock... tror nog att de var lite väl kritiska i manualen för minnena. det går nog bra.

Permalänk

sorry för OffT men funderar på att köpa ett sådant moderkort och har redan 1x TwinMOS PC3200 512MB, 1x Cruical PC3200 512MB, samt 1x Microntech PC3200 512MB, någon som vet med en gång att någon av dessa inte fungerar? vilka 2 av dem bör jag behålla isf?

Ska jag behålla 2 av dem (isf vilka) och köpa till 2 x 512MB till (vilka?)?
eller ska jag behålla 1 av dem (vilken?) och köpa till 3x 512MB av samma?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad ni menar. Vad är det som det står i manualen. Är det någon som haft problem med det?