Permalänk

Vcore(?) ström problem

Hejsan!
Jag har ett problem som jag inte lyckas lösa (är inte särskilt duktig med datorer)
Något med grafiken i datorn har uppfört sig konstigt på senaste, och har nu lagt av helt.
När jag startar ett spel (som kräver lite grafik, i detta fall EVE och FEAR. Har funkat alldeles ypperligt tidigare) tar det några sekunder till att skärmen svartnar, kommer tillbaka med flimmrande färger, svartnar, kommer tillbaka, och svartnar helt. Ibland låser sig datorn, ibland inte. Ibland går det att Alt+Tabba ut ur det, ibland inte.
Skruvande med grafikkortet, ominstallationer av det, och byte mellan nya/gamla drivrutiner har inte gett ngt resultat. Installerade Asus Probe, och fick där en varning om att något (Vcore?) som skall ha 3.3V bara får 2.832V.
har tidigare haft problem med nätagget också, tror att något är suspekt med elen i mitt rum (knaster i väggar och brända lampor ).
Jag vågar inte pilla i bios med ström innan jag vet säkert att det inte skadar datorn.

Någon som kan hjälpa mig eller ge tips på hur jag kan lösa detta?

Problemet är mycket likt detta som jag lyckades hitta i en annan tråd. http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52502...

Permalänk
Medlem

Innan du börjar pilla något överhuvudtaget så prova byt nätagg!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

låter onekligen som om det kan vara nätagget med den spänningen på vcore. Men man ska inte alltid lita på moderkortens diagnosprogram angående strömmen, har du något annat nätagg du kan testa med?

Vad har du för nätagg?

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickeZ
låter onekligen som om det kan vara nätagget med den spänningen på vcore. Men man ska inte alltid lita på moderkortens diagnosprogram angående strömmen, har du något annat nätagg du kan testa med?

Vad har du för nätagg?

Ja om du läser igenom noga så ser du.

http://forum.sweclockers.com/showth...threadid=525028

klent nätagg va det du hade iaf du har inte nån möjligthet att testa nått annat ?

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk

Snodde mammsens nätagg idag, och bytte. Strömmen ligger nu på strax över 3.3V, och spelen verkar fungera alldeles ypperligt igen. Det var iofs ett klenare nätagg, men slutsatsen är ju att den brutala omgivningen som elen i mitt rum utgör har sabbat ngt i mitt gamla
Tack så mycket för hjälpen, gött att det finns lite hjälpsamma människor runtomkring ^^