Permalänk

Undrar lite om ddr400 (pc3200) minnen!

Hejsan !

Sitter här och är undrande .
Jag trodde att ddr400 (pc3200) är 400mhz men när jag kollar i everest programmet står det att dom är 200mhz stämmer verkligen det ?

Mvh Jonas

Permalänk
Medlem

ddr=dual data rate
dual=2

200x2=400

Det ska vara så.

Permalänk

Dual Data Rate står DDR för.
Minnena körs i 400 mhz DDR, men de körs i 200 mhz.
Hoppas du fattar

Så du har PC3200 minnen.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Ja ja så då stämmer det !
En annan sak när man skall speeda upp minnena lite ökade jag volten. mina minnen ligger på 2.6 volt och ökade spänningen i bios till 2.8 volt men det blev ingen skillnad alls i sisoftware sandra när man testar minnenas hastighet varför detta någon som vet ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
Ja ja så då stämmer det !
En annan sak när man skall speeda upp minnena lite ökade jag volten. mina minnen ligger på 2.6 volt och ökade spänningen i bios till 2.8 volt men det blev ingen skillnad alls i sisoftware sandra när man testar minnenas hastighet varför detta någon som vet ?

För du måste ändra clock på dom också.

Eftersom att du troligen har noname minnen eller budget så rekomenderar dom inte mera än 2.5 - 2.6v in i minnena. Kör inte med mera än 2.6v då.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns redan massor av trådar om detta. Använd sökfunktionen.

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |