Apple lanserar program för att installera Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Börjar med att ursäkta mig för otydlig text

Nu är jag inte så kunnig inom just Apple produkter eller OSX men du kanske borde titta på denna länk.
http://www.apple.com/macosx/features/unix/

Och sen läsa denna text:

"Linux is an operating system that was initially created as a hobby by a young student, Linus Torvalds, at the University of Helsinki in Finland. Linus had an interest in Minix, a small UNIX system, and decided to develop a system that exceeded the Minix standards. He began his work in 1991 when he released version 0.02 and worked steadily until 1994 when version 1.0 of the Linux Kernel was released."

Slutsats enligt mig: Både Linux och OSX baseras på UNIX konceptet.

Sen din text om att det är produktivitet och effektivitet som gäller är ju bara fånig, SJÄLVKLART ÄR DET SÅ!!
MEN där är ju för tusan inte operativsystemet som bestämmer hur bra det programmet du använder är i Windows eller Linux, om det är så i Apples produkter kan jag faktiskt inte säga.
Produktivitet har också till viss del att göra med prestanda för varför skulle man annars skaffa nya snabbare datorer hela tiden

Det jag har emot Apple är att de hela tiden säger fullständigt nippriga saker som vissa Apple fanatiker sen GÅR PÅ!
För ni har fortfarande inte svarat på min fråga om Apples uttalande om "superior hardware" var ironisk eller inte

Sen tycker jag att BIOS borde pensioneras precis som de flesta skulle jag tro, om EFI är vägen att gå är jag inte helt säker på.

Nu har jag säkert skrivit in fel igen men speciellt du Sidde har en väldigt överdrivet aggresiv attityd mot alla som inte tycker som du, får jag iallfall känslan av så då kanske någon annan också tycker det

MVH

Det Apple menar med UNIX-based är att de bygger på FreeBSD, FreeBSD är en derivata utav BSD som är UNIX. Så Darwin, som apples kärna heter, är unixbesläktad är sant. Men det är inte UNIX.
Och för linuxdelen. Linux har ännu mindre med UNIX att göra. Linux är skapat för att efterlikna UNIX. Men det är inte med i släktträdet för UNIX. Eftersom det har aldrig varit UNIX. Det är ett system skapat för att efterlikna Minix.

Men både Darwin och Linux är vad man kallar unix-liknande system, eller *nix.

Angående min attityd. Det kallas att "flejma" Om du tar det seriöst får det står för dig.
Vet inte hur många som går på Apples budord. Det är upp till var och en. Men de flesta som talar för Apple här, kanske alla? har ofta mer koll på hur det ligger till än många pc-användare som gör uttalanden åt andra hållet. Och Apple-anhängarna vet ofta själv vad saker är och hur det ligger till, om apples uttalanden bara är marknadsföring eller om det stämmer. Och sedan använder de Apples uttalanden man det mot de ovetande pc-användarna eftersom de bara testat ena sidan. Medan många Apple-användare har testat båda sidorna.

Macanvändare överlag brukar ofta kunna svara spydigt eftersom de har gjort ett aktivt val, aktivt val kan oftast ses som mer handlingskraft, något avarage pc-användare inte gjort. De har fått en "data" framför sig bara. Medan många macanvändare väljer att köpa en mac framför en pc. Och genast bildas vi är bättre än er mentaliteten.
Är inte världen bara härlig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Det jag har emot Apple är att de hela tiden säger fullständigt nippriga saker som vissa Apple fanatiker sen GÅR PÅ!
För ni har fortfarande inte svarat på min fråga om Apples uttalande om "superior hardware" var ironisk eller inte

Det diskuteras ganska grundligt på sida 3 i den här tråden.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
På skrivbordet väljer jag utan tvekan helt klart dellskärmen. Dell-burken var ful men den ställer man där man inte ser den. Sen så finns det mycket snyggare skärmar än Dell-skärmen.

Skärmar ska ha så smala kanter som är möjligt, anser jag. På den delen är apple rätt kassa.

Men det är klart att är man applefanatiker så har man ingen egen åsikt eftersom apple alltid gör rätt och det inte finns något alternativ som kommer i närheten.
Rätt bekvämt sätt att se på det hela. Men sen så är man rätt insöad då också.

Har aldrig gillat iMacarna. En stor och megaklumpig (i brist på bättre ord) skärm (på allt förutom bildytan då) är inte snyggt. Anser jag, men känns som jag är rätt ensam om att ha en egen åsikt här.

Är rätt lustigt hur alla jämför Apple med de stora OEM tillverkarna när apple själv inte är stora. De är små och nischade, varför inte jämföra Apple mot motsvarande företag på PC sidan? Eller, varför inte lägga av med att jämföra företag och börja jämföra produkter istället? För det är väl det man köper i slutändan?

Sen måste jag säga att Apples fot på sina skärmar och de iMacarna är löjlig. Jag är glad över att ha den förmågan att kunna se andra produkter än apples som snygga, för det tjänar jag bl.a. pengar, funktionalitet och ergonomi på.

Hahahahaha. Du är för go du.

Ville mest bara göra det tydligt varför jag är intresserad av en iMac och inte t.ex. en Dell Dimension. För din upplysningsskull så sitter jag med en PC och har alltid gjort, så dina idéer om att jag är en insnöad Mac-användare är totalt galet. Att du tycker det är snyggare med en låda på golvet och bara en TFT på bordet är ju din åsikt, jag anser att iMac är bland det snyggaste man kan köpa, och då har du bara skärmen inget skit på golvet.

Dessutom så arbetar jag mer och mer med design och mindre och mindre med spel så nu känns övergången till en iMac ganska befogad, för min del.

Sen så har denna tråden spårat ur helt, som väntat. Ungefär som med AMD vs. Intel trådar, för det är ju ingen som vill känna att dem sitter med underlägsen hårdvara eller hur?

Man kan ju inte annat än att skratta åt denna tråden.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Det jag har emot Apple är att de hela tiden säger fullständigt nippriga saker som vissa Apple fanatiker sen GÅR PÅ!
För ni har fortfarande inte svarat på min fråga om Apples uttalande om "superior hardware" var ironisk eller inte

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6461770... <--- Jag tyckte jag svarade ganska tydligt på det där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Angående min attityd. Det kallas att "flejma" Om du tar det seriöst får det står för dig.
Vet inte hur många som går på Apples budord. Det är upp till var och en. Men de flesta som talar för Apple här, kanske alla? har ofta mer koll på hur det ligger till än många pc-användare som gör uttalanden åt andra hållet. Och Apple-anhängarna vet ofta själv vad saker är och hur det ligger till, om apples uttalanden bara är marknadsföring eller om det stämmer. Och sedan använder de Apples uttalanden man det mot de ovetande pc-användarna eftersom de bara testat ena sidan. Medan många Apple-användare har testat båda sidorna.

Macanvändare överlag brukar ofta kunna svara spydigt eftersom de har gjort ett aktivt val, aktivt val kan oftast ses som mer handlingskraft, något avarage pc-användare inte gjort. De har fått en "data" framför sig bara. Medan många macanvändare väljer att köpa en mac framför en pc. Och genast bildas vi är bättre än er mentaliteten.
Är inte världen bara härlig.

Hehe, du är för skön. Men, det summerar det ganska väl faktiskt. Det som irriterar mig är när folk tar mig för fanatiker/fanboy utan att ens läsa vad jag skriver, eller knappt fundera över det öht.

Echo, det där med ergonomin är nog en sak vi kan stöta och blöta i timmar. Jag håller inte med dig att en höj-/sänkbar skärm är *så* viktigt för den. Och sen pekade jag inte bara på att ta pauser, utan det är en del i det hela, och faktiskt, den viktigaste (det handlar ju inte bara om att gå upp och röra sig, utan bara sådana där småsaker). Dessutom finns det människor (otroligt många dessvärre, skulle snabbt kunna tippa på en 7-8 st av de 50 som sitter på mitt kontor) som sitter vid bärbara datorer hela dagarna. Det om något är kass ergonomi jämfört med om man kan höja/sänka skärmen 10 cm.

Där du väljer in att kunna ansluta externa detaljer (ej FW & USB) väljer jag in kalibreringsmöjligheter, hubb, skärpa, färgåtergivning, ljusstyrka, vitpunkt mm. Det är funktioner du bortser ifrån (absolut inte sagt att Apple är de enda som ombesörjer det) men som för mig är enormt viktiga.

Tack för upplysningen om PiP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Att EFI är helt fel att säga. EFI kan skala ner den väldigt mycket ifall du vill. Det är helt beroende på vilka paket du skickar med.
EFI är i grunden mycket mer simpelt än PC-BIOSen. Och det är enklare att förstå sig på för utvecklarna. Det är enklare att anpassa efter behov. Hela firmwaren är uppdelad i flera lager. Istället för PC-BIOSen som är en stor klump.

Åter igen. Skumma genom http://www.kernelthread.com/publications/firmware/
Man lär sig mycket och man förstår hur EFI och Openfirmware är uppbyggt ifall man inte sett det förut. Han tar även upp nackdelarna med PC-BIOS.

Verar rätt genomtänkt ändå. Ska läsa mer när jag får tid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
[B]Hahahahaha. Du är för go du.

Ville mest bara göra det tydligt varför jag är intresserad av en iMac och inte t.ex. en Dell Dimension. För din upplysningsskull så sitter jag med en PC och har alltid gjort, så dina idéer om att jag är en insnöad Mac-användare är totalt galet. Att du tycker det är snyggare med en låda på golvet och bara en TFT på bordet är ju din åsikt, jag anser att iMac är bland det snyggaste man kan köpa, och då har du bara skärmen inget skit på golvet./B]

Även om du kanske ville göra det tydligt varför jusst du var intresserad av en iMac så skrev du något helt annat. Gå tilbaka och läs inlägget igen..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Där du väljer in att kunna ansluta externa detaljer (ej FW & USB) väljer jag in kalibreringsmöjligheter, hubb, skärpa, färgåtergivning, ljusstyrka, vitpunkt mm. Det är funktioner du bortser ifrån (absolut inte sagt att Apple är de enda som ombesörjer det) men som för mig är enormt viktiga.

Visst är de sakerna viktiga och måste man välja så är ju det viktigast. Men har du tittat på inställningsmöjligheterna på Apples cinema-displays?
Brightness och on/off...

Visserligen kan man kompensera med grafikkortet, eller har skärmen speciell mjukvara för det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Ta och vila ögonen på den här en stund.

http://www.englishrules.com/images/blog/iMac.jpg

Jämför med den här.

http://img.kelkoo.com/pdb/17501/large/15/31/62/15316253.jpg

Så nu kan ni tonårspojkar sluta gapa och skrika om vilket system som är bäst och på vilken plattform man kan byta mest delar.

När man köper Mac så köper man ett koncept. Man köper inte en Intel Core Duo 2GHz med 512MB RAM och ATi X1600 grafikkort. Komponenterna och prestandan finns där men det är inte det som är det intressanta. Det är hela konceptet som fängslar en.

Apple är bland världens främsta företag när det gäller design, allt från produktdesign till förpackningsdesign är nästintill fulländat. Så är det bara. Skulle inte vilja säga att Dell's datorer är några skönheter även om dem är bra mycket bättre än resten av OEM-tillverkarna.

Cut the crap and make it lovely...

Bara jag som tyckte att dellskärmen var 100 gånger snyggare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deathclaw
Bara jag som tyckte att dellskärmen var 100 gånger snyggare?

Notera att det inte står en fet, ful bulking datorlåda bredvid Apple-"skärmen".

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Visst är de sakerna viktiga och måste man välja så är ju det viktigast. Men har du tittat på inställningsmöjligheterna på Apples cinema-displays?
Brightness och on/off...

Visserligen kan man kompensera med grafikkortet, eller har skärmen speciell mjukvara för det?

Mjukvara och hårdvarukalibrering. Det du tänker på är om man sitter i ett mörkt eller ljust rum.

Deathclaw, antagligen inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

Visst är de sakerna viktiga och måste man välja så är ju det viktigast. Men har du tittat på inställningsmöjligheterna på Apples cinema-displays?
Brightness och on/off...

Visserligen kan man kompensera med grafikkortet, eller har skärmen speciell mjukvara för det?

Grejen är att använder man OS X behöver man inte bry sig så mycket om det är grafikkortet eller skärmens inställningar. Sålänge du kan ladda vanliga färgprofiler. Och till OS X finns hela färgkalibreringen till Apple Cinema Display inbyggt i OS X. Fördel att kunna leverara både mjukvara och hårdvara. Apple Cinema Display har också en inbyggd sensor som jysterar färgerna ifall det skulle vara felinställt automatiskt. Det gjorde även Apple Studio Display om jag inte minns helt fel.
Däremot sitter du på en Windowsdator kan jag tänka mig att Apple Cinema Display kan vara ett helvete ur färgkalibreringssynvinkel. Både för att du bara kan jystera allt från grafikkortet, samt att Windows färgprofilhantering inte är något utav deras starka sidor.

OS X har en ganska avancerad kontroll för hur färg ska jysteras. Så man enkelt kan arbeta med foto och tryck och få samma färg på utskrift som på skärmen. Det är faktiskt en utav anledningarna varför många inom tryck och fotobranchen sitter vid macar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Notera att det inte står en fet, ful bulking datorlåda bredvid Apple-"skärmen".

Det ser tomt ut... Inget att slå på eller modda.... Dessutom så måste man lämna in hela skiten om någonting skulle gå sönder i macen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deathclaw
Det ser tomt ut... Inget att slå på eller modda.... Dessutom så måste man lämna in hela skiten om någonting skulle gå sönder i macen....

No, du måste lämna in datorn och få det gratis utbytt på garantin. Istället för att köpa nytt? Eller vad menar du?
Du måste ju lämna in Dell-datorn på andra bilden också ifall något går sönder. Eller ja, måste och måste. Man måste inget dera.

Samt, macen är enkel att öppna. Och det sitter en vanlig processor på en vanlig socket i den. Vanliga ramminnen och vanliga hårddiskar. Så om mobot går sönder måste du köpa ett nytt. Samt att vill du ignorera garantin går det bra att gå till närmasta apple-återföräsäljare och beställa hem ett moderkort till den. Som reservdel.

Förövrigt ser imacen snygg ut på insidan.
http://mrjcd.com/junk/iMac_inside/iMac_inside.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
No, du måste lämna in datorn och få det gratis utbytt på garantin. Istället för att köpa nytt? Eller vad menar du?
Du måste ju lämna in Dell-datorn på andra bilden också ifall något går sönder. Eller ja, måste och måste. Man måste inget dera.

Samt, macen är enkel att öppna. Och det sitter en vanlig processor på en vanlig socket i den. Vanliga ramminnen och vanliga hårddiskar. Så om mobot går sönder måste du köpa ett nytt. Samt att vill du ignorera garantin går det bra att gå till närmasta apple-återföräsäljare och beställa hem ett moderkort till den. Som reservdel.

Förövrigt ser imacen snygg ut på insidan.
http://mrjcd.com/junk/iMac_inside/iMac_inside.jpg

Det där är iofs en iMac G5 Rev A. Den senaste iMac G5 och Intel-iMacen är ett helvete innuti...

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Det där är iofs en iMac G5 Rev A. Den senaste iMac G5 och Intel-iMacen är ett helvete innuti...

Intel *host*

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Även om du kanske ville göra det tydligt varför jusst du var intresserad av en iMac så skrev du något helt annat. Gå tilbaka och läs inlägget igen..

För att citera mig själv echo.

"När man köper Mac så köper man ett koncept. Man köper inte en Intel Core Duo 2GHz med 512MB RAM och ATi X1600 grafikkort. Komponenterna och prestandan finns där men det är inte det som är det intressanta. Det är hela konceptet som fängslar en.

Apple är bland världens främsta företag när det gäller design, allt från produktdesign till förpackningsdesign är nästintill fulländat. Så är det bara. Skulle inte vilja säga att Dell's datorer är några skönheter även om dem är bra mycket bättre än resten av OEM-tillverkarna.

"

Jag pratar i huvudsak vad det är som gör att Apples produkter fängslar en. Samt att jag anser att Apple är bland världens främsta företag när det gäller att designa produkter.

Förstår inte vad det var som var otydligt med det. Mest ett försök att få dig att förstå varför man vill köpa en iMac. Den är smidig, snygg och utrymmessnål. Men som vanligt är det väggen upp för sådana som dig. Fingrarna i öronen och bara "ba ba ba ba ba ba"...

Din förlust inte min.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
För att citera mig själv echo.

"När man köper Mac så köper man ett koncept. Man köper inte en Intel Core Duo 2GHz med 512MB RAM och ATi X1600 grafikkort. Komponenterna och prestandan finns där men det är inte det som är det intressanta. Det är hela konceptet som fängslar en.

Apple är bland världens främsta företag när det gäller design, allt från produktdesign till förpackningsdesign är nästintill fulländat. Så är det bara. Skulle inte vilja säga att Dell's datorer är några skönheter även om dem är bra mycket bättre än resten av OEM-tillverkarna.

"

Jag pratar i huvudsak vad det är som gör att Apples produkter fängslar en. Samt att jag anser att Apple är bland världens främsta företag när det gäller att designa produkter.

Förstår inte vad det var som var otydligt med det. Mest ett försök att få dig att förstå varför man vill köpa en iMac. Den är smidig, snygg och utrymmessnål. Men som vanligt är det väggen upp för sådana som dig. Fingrarna i öronen och bara "ba ba ba ba ba ba"...

Försöka hitta något som är skrivet som en åsikt i det där inlägget om iMacen (och inkludera gärna hela inlägget istället för valda delar).

Du skrev det som om det vore fakta, jag skrev att jag inte höll med och på så sätt kontrade ditt påstående om att det var fakta.

Jag känner inte dig så jag kan bara ta hänsyn till det du skriver och om du sen hoppar på mig för att du skrev något som du inte anser så får du skylla dig själv.

Och läser man det sista stycket så börjar man undra om du ens läste mitt inlägg.
Du må tycka att den är smidig, snygg och utrymmessnål. Men du skriver det återigen som om det vore fakta och något självklart.

Jag anser att den är osmidig, ful och onödigt stor samt att den på alla sätt och vis är underlägsen en mac mini formmässigt (även om mac minin vore större).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Din förlust inte min.

Är det min förlust att du inte lyssnar på argument?
Vete tusan om jag håller med dig, men det är förstås min åsikt.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Inte helt chockerad över din fortsatta linje. Ja jag läste ditt inlägg och ja jag anser att mitt första inlägg borde kunna tolkas ganska lätt som en åsikt.

Jag valde att citera det som var av substans i mitt första inlägg. Resten var mest på skoj.

Nu har vi i alla fall kommit fram till varandras ståndpunkter men att tycka att iMac är osmidig, ful och onödigt stor (!?) är ju bara jävligt löjligt. Om du verkligen tycker att den är ful så är det ju tur att du inte jobbar med grafisk design. Jag må ha mina egna personliga åsikter om iMac men dina känns mest påhittade och ogrundade.

Jeeez...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Inte helt chockerad över din fortsatta linje. Ja jag läste ditt inlägg och ja jag anser att mitt första inlägg borde kunna tolkas ganska lätt som en åsikt.

Jag valde att citera det som var av substans i mitt första inlägg. Resten var mest på skoj.

Nu har vi i alla fall kommit fram till varandras ståndpunkter men att tycka att iMac är osmidig, ful och onödigt stor (!?) är ju bara jävligt löjligt. Om du verkligen tycker att den är ful så är det ju tur att du inte jobbar med grafisk design.

Hahahaha, ledsen att jag inte kommer med nåt bättre men det går *** inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Jag må ha mina egna personliga åsikter om iMac men dina känns mest påhittade och ogrundade.

Jeeez...

Jag har ju ffs argumenterat för min ståndpunkt.

Allt är relativt och imacen är riktigt stor för att vara så liten (dvs. riktigt kass utformning) anser jag. Och varför skulle jag hitta på anledningar att hata imacen när jag lovordar mac minin? Du är inte lite inkonsekvent. Känns snarare som du har svårt att acceptera att någon tycker annorlunda.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att alla Apples produkter är skitfula, funktionella men skitfula. Gör det mig till en sämre människa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag tycker att alla Apples produkter är skitfula, funktionella men skitfula. Gör det mig till en sämre människa?

Nej, men halvblind.

Permalänk

Jag skulle vela köra Mac OS på en win32 pc dator

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gymnasie.elev
Jag skulle vela köra Mac OS på en win32 pc dator

Det går men inte officiellt så då får du glida in i piratbukten.

Permalänk
Medlem

Skulle jag köpa en ny bärbar idag skulle jag nog sattsa på en mac.
Ser dom nästan som en liten konsoll.
Jättetrevligt att surfa i o s v.
Men ack vad jag hatar mac när det gäller att administrera nätverk o s v.
Finns så mycket bättre windowslösningar när det gäller sånna saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Men ack vad jag hatar mac när det gäller att administrera nätverk o s v.
Finns så mycket bättre windowslösningar när det gäller sånna saker.

Ä'ru go eller?
Man har ju blykoll om man vill det, fast det kanske är ovana?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!