ELIXIR? ovanligt minne märke, vågar man?

Permalänk

ELIXIR? ovanligt minne märke, vågar man?

hittade dessa bedårande minnen

http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=350894
om jag ska köpa dom så blir det 2 sånna här 1024 stickor.

men problemet är att jag har alldrig hört eller sett nått om märket elexir.

antingen blir det sådant här minne 2gb eller corsair TwinX 1 gb.

vad är värt, vågar man köpa dessa?

kanske inte betyder nått men ska också köpa ett sådant: http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=310831

Mvh "14 åringen med lite pengar"

Permalänk
Avstängd

ja jag ser inget fel med dom. dessutom är det två gb du kommer få så det är ju bra

Permalänk
Hjälpsam

Elixir är ett fungerande budgetmärke, de gör vad de skall, varken mer eller mindre. Förvänta dig ingen som helst vettig överklockning eller liknande. Men med slappa timings går de som de skall på orginalfrekvens. MAO ett bra budgetval om man inte skall busa med hårdvaran.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

men det funkar och småclocka lite eller?

i mitt fall är det en 3800+ x2 som jag gärna hade velat få upp i 2,4 eller nått.

är det möjligt?

Permalänk

1:1?

Visa signatur

P5B-VM, E6400, XMS2 2048MB 800mhz, Sapphire X1900GT, Antec FUSION

Permalänk
Medlem

funkar skit att klocka!!!

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det funkar alldeles utmärkt till en 3800+ i 2400mhz. Med minnesdivider kan du då köra dem i 200mhz och behöver således inte klocka dem alls.

Permalänk

är det elexir du pratar om nu eller?

Permalänk
Medlem

Jag har två 512mb elixir stickor och dem har jag iaf kunnat köra i 226mhz @2.6v 1T, utan problem med stabilitet (testat med memtest)... 227mhz var dock för mycket..
tycker det är otroligt bra med tanke på priset, hade inte förväntat mig något alls.

//X

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk
Medlem

Kör mina elixir i 220mhz helt utan problem! Har ej provat att gå högre...

/Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av räven1337
men det funkar och småclocka lite eller?

i mitt fall är det en 3800+ x2 som jag gärna hade velat få upp i 2,4 eller nått.

är det möjligt?

Du behöver inga bra minnen för att klocka CPUn!
Det funkar perfekt med divider.
T.ex. i ditt fall 240FSB Divider 5:6 ger minnen 200Mhz och med en multipel på 10x 2.4Ghz. Perefekt!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

kör divider på minnena så funkar i princip alla minnen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX