Permalänk
Medlem

Hur het är amd x2 4800+?

AMD X2 4800+
Läget för köp snart,hur pass het är den igentligen?AMD är ju på G med AM2 DDR2.
Om jag köper x2 4800+ i dagsläget har jag gjort en dålig affär då?
Är det värt att vänta på nya generationen för en bra affär !

Övriga paket delar är!
MB MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16, Socket-939, SB Audigy, GbLAN, PCI-Ex16
2 st 7900gtx 512mb !
2 st Samsung Spinpoint HD 250gb.
2Gb corsair 3200 twinX.
Funderar även att slå till på AGEIA/PhysX,men det är en senare fråga!

Permalänk

Om du skall klocka tycker jag att du skall tjacka en opteron 170 dualcore istället.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

Att överklocka är inte aktuellt. Men har hört att opteron 170 är väldigt överklockningsbar!
Hmmm men hade du inga fler kommentarer till mitt val?

Permalänk
Medlem

Utifrån de tester som hittills presenteras när det gäller AM2 kommer du definitivt Inte att göra någon dålig affär. En generell prestandaökning på någon procent är inte värd att vänta på.

Ang. dina val av komponenter, och i åtankte att du inte tänkt klocka, så kanske du skulle slå till på en Raptor HD - 74 GB - och köra ditt OS från den?

I övrigt helt ok. Givetvis kommer priserna på 7900GTX att sjunka framöver... men det kostar att ligga på topp

Annars 2x7900GT skulle räcka för herrn

EDIT: eller som joppepoppe säger, vänta på att Conroe kommer ut.

Visa signatur

#1 AMD A64 3700+ KAB2E 2,8 GHz, 7950GT 512MB @ 600/1600, Abit KN8-Ultra, 1GB PC3200, Audigy SE, 160 GB, Hiper Type-M 530W.
#2 AMD A64 3500+ LEBBE 2,6 GHz, 6800LE @ 16,5 400/900. MSI K8N Neo2 Platinum, 512 MB PC3200, 80 GB, 300 Watt Suntek

Permalänk

kanske inte är AM2 man ska vänta på i det närmaste... Conroe ser lite mer spännande ut.

Permalänk
Medlem

Säger som Joppepoppe.

Vill du ha värre än x2 4800+ bör du titta på Intels Conroe processorer istället. Och byta moderkort men men.

Jag skulle kört på en 4800+ iaf.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Säger som Joppepoppe.

Vill du ha värre än x2 4800+ bör du titta på Intels Conroe processorer istället. Och byta moderkort men men.

Jag skulle kört på en 4800+ iaf.

Ursäkta har inte vart med i bilden på ett tag men vad är det för processor!

Har ändrat länken läste att den inte var den processorn!

Permalänk

Intel släpper en helt ny CPU, i sommar tror jag? den har i förhandstittarna sett ruskigt bra ut. Conroe kallas arkitekturen för desktop cpuer. Den kommer heta Core E6x00. Verkar hur som helst ställa amd mot väggen ganska rejält. Värstingen sägs ligga på 2x2,67Ghz med 2Mb cache på vardera kärna. Sägs komma att kosta 530$ har jag fått för mig, men är inte riktigt säker på om det handlade om priser á 1000st. eller hur det var...

http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2713

...för ett uppmärksammat test av conroe. Ska dock ses med ett vaket öga, finns en hel del i upplägget som inte riktigt stämmer. Men ändå en föraning om vad som väntas skall.

Back to topic. En X2 4800+ kommer hålla ett bra tag framöver och kommer inte att bli ifrånsprungen än på ett tag. Möjligtvis om Conroe är precis så bra som det verkar samtidigt som de kommer hålla en vettig prisnivå.

Permalänk
Medlem

Intressant proc!

Jo en sista fråga!
Men tror ni det jag väljer håller i 2-3 år i spel???Även garfikortsmässigt?

Permalänk
Medlem

ja det kommer det säkert att göra. men om du frågar mig så är sli overkill. kanske bättre att köpa nytt graffe med jämna mellanrum istället.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag nog inte köpa något nytt grafikkort just nu när DX10 ligger så pass nära. Iofs vet jag inte vad du sitter på just nu, men är det hyffsat så kan det vara värt att vänta, har du gott om pengar så spelar det mindre roll

Permalänk
Medlem

DX10!Men vilken GPU kommer stödja detta?7900gtx??X1900xtx??

Permalänk

inget av dem... DX10 kommer komma i början på nästa år så det är ju ett tag kvar. och det är ju inte precis så att ditt gamla grafikkort inte kommer fungera.

känns också som att MS har hypat DX10 något fruktansvärt... men vi får väl se.

Permalänk
Medlem

Jo stämmer bra,jag hitta lite info om detta!Men det blir väl bakåtkompatibelt som vanligt,men Vista/Longhorn lär nog vara helt baserat på DX10!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det inte e alls någon ide att vänta på Am2. Kör du på 4800+.
Men det räcker nog med 2x7900GT, Fast ska du ha 100fps i cs krävs dock 7900GTX i SLI

OT: Tror att DX10 inte kmr börja användas på några år då grafikorten som kommer stödja DX10 kmr kosta skjortan och kommer vara br mycket dyrare än x1900xtx TROR JAG!