Datoruppgradering - Från lycka till misär

Permalänk
Medlem

Datoruppgradering - Från lycka till misär

Trodde mig ha funnit jordens grejer för en relativt billig peng.

Följande hände:

Installerade allt enligt papprena - efter lite krux me PW Switch, Speaker etc - kablarna lyckas jag pula in dom på rätt plats.

All ström kopplad, allting verkar okej. Kopplar in VGA, mus, TGB och ström. Trycker på strömknappen. -tyst- Ingenting händer. Stendött.

Kollar igenom alla kablar och tar hjälp av en vän som kan skilja på +/- för att verkligen vara säker på att kablar sitter rätt men utan framgång.

Min slutsats: Moderkortet = hopplöst sönder (?)

Moderkortet är ett Asrock 939S56-M
http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/reviews/939S56-M/g1.ht...

Tips/hjälp någon?
Ingen som har ett likadant kort?

Not: Har kopplade tillbaka mitt gamla system - alltså inget fel på nätagg, startknapp eller dylikt.

Nätagget är ett Antec TruePOWER 380W

Permalänk
Medlem

Om du inte kan hitta något fel dv.s jumprar som sitter fel eller att något är felmonterat så är det nog tyvärr moderkortet som är dött.

Startar inga fläktar eller lampor eller något alls?

Visa signatur
Permalänk

En bild om möjligt på hur allt är kopplat vore riktigt bra. De underlättar om vi säger så. Lite väl grovt att utgå från att moderkortet är dött, men men helt klart skulle de kunna vara felet.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Antec TruePOWER gillar inte Asrock-korten.... googla fenomenet

Permalänk
Medlem

Kolla fronpanelen en gång till, koppla ur allt som inte behövs och koppla bara power och reset , om datorn ändå inte vill starta så testa att snurra på kopplingen och se om det fungerar bättre.

Om detta inte fungerar så kanske du ska testa source förslag att prova med ett annat nätagg.

Lycka Till

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
Antec TruePOWER gillar inte Asrock-korten.... googla fenomenet

What you mean?

Permalänk
Medlem

Håller med source. Truepower funkar inte med Asrock m-kort. Hade stora problem själv innan jag bytte till ett Hiper Type-R 480watt. Nu går allt problemfritt.

Visa signatur

Dator: Apple iMac 27-inch, Mid 2011 | Intel Core i5 2.7GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | AMD Radeon HD 6770M 512 MB | 1 TB HD + 2.5 TB extHD | Mac OS X Lion 10.7.2
Mobil: iPhone 4 8 GB
MP3-spelare/Hörlurar: Cowon J3 32 GB + 16 GB microSDHC | Cowon D2 4 GB + 32 GB SDHC | Sansa Clip 2 GB | Sennheiser IE8 | Shure SE530 | Audio Technica ATH-M50 | AKG K 242 HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MP-Jan
What you mean?

Han menar sök på google eller eniro så hittar du problemet.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel