Asustek får order på 1,2 miljoner bärbara datorer från Apple

Permalänk
Melding Plague

Asustek får order på 1,2 miljoner bärbara datorer från Apple

<font style="font-size: 10pt"><b>Asustek får order på 1,2 miljoner bärbara datorer från Apple</b></font> <small class="small">onsdag 12 april av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
<a href="http://news.cens.com/php/getnews.php?file=/news/2006/04/12/20..." target="_blank">The Taiwan Economic News</a> rapporterar att datortillverkaren Asustek har fått en order på 1,2 miljoner Intel-baserade bärbara datorer från Apple. Troligtvis handlar om det om nästa generations Ibook, som enligt <a href="http://www.thinksecret.com/news/0604macbook.html" target="_blank">rykten</a> kommer att kallas "Macbook".
<br />
<br />Datorn kommer att lanseras någon gång detta kvartal och den kommer att utrustas med 13,3" bredbildsskärm som förmodligen kommer att ersätta både dagens 12" och 14"-modell. För att kunna bygga dessa datorer har Apple sett till att köpa upp skärmar för omkring 150 miljoner amerikanska dollar.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, hoppas att det inte dröjer allt för länge innnan lanseringen.

Permalänk

13,3". Är inte det lite väll litet?

Permalänk

större än 12" iallafall

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Hedersmedlem

"Enligt rykten"?
Macbooks finns redan ute, även macbook pro.

Känner folk som äger sådana...:)

Swec vakna ¨^

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
"Enligt rykten"?
Macbooks finns redan ute, även macbook pro.

Känner folk som äger sådana...:)

Swec vakna ¨^

Vad nästa generations Ibook kommer att heta är inte officiellt, så ja, det är ett rykte.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Asustek + MacBook = BookTech! ..eller Boktai kanske? (när kommer en vettig solcellsdator?)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har dom något att göra iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
"Enligt rykten"?
Macbooks finns redan ute, även macbook pro.

Känner folk som äger sådana...:)

Swec vakna ¨^

Macbook pro finns ute.
Macbook finns inte. Vakna själv? Du lever i en drömvärld.

Permalänk
Medlem

Ni verkar ha klantat till länken, eller är det bara mig den vållar problem?
Rätt borde vara:

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Välkommna till förra veckan. Denna nyhet är ju stenålder.

Brukar inte klaga men detta tar priset.

Ryktet började till och med florera i december förra året.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Välkommna till förra veckan. Denna nyhet är ju stenålder.

Brukar inte klaga men detta tar priset.

Ryktet började till och med florera i december förra året.

Ja, men antar att det inte funnits svart på vitt att Asus fått en order av dem förrän nu. Rykten är en sak, fakta en annan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Välkommna till förra veckan. Denna nyhet är ju stenålder.

Brukar inte klaga men detta tar priset.

Ryktet började till och med florera i december förra året.

Jag visste då inte denna nyhet, så den tillförde mig något

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Ja, men antar att det inte funnits svart på vitt att Asus fått en order av dem förrän nu. Rykten är en sak, fakta en annan.

Saxat från forbes.com:

04.03.2006, 08:50 PM
AFX News Limited
Taiwan's Austek wins order for 1.2 mln Apple iBook notebook computers - report

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Gillar inte nya namnen (om det nu blir Macbook).

iBook och PowerBook låter mycket bättre i mina öron.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
13,3". Är inte det lite väll litet?

Nå, det är bärbart i vilket fall, till skillnad från 15,4" som är på gränsen.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
Asustek + MacBook = BookTech! ..eller Boktai kanske? (när kommer en vettig solcellsdator?)

Solcellsdatorn lär nog dröja, när det är sol ute vill man ju inte sitta framför datorn.

Visa signatur

Alfred E. Neuman

Permalänk
Avstängd

kulkul, även om jag inte gillar Apples produkter så är det lika intressant att läsa om dem som om några IT- relaterade. Personligen tror jag att 13,3" är den perfekta kombinationen av litet, lätt och funktionsenligt. Har själv haft en dator med en sådan skärm.

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag gärna se en mindre, typ 10"/11" men då behöver de ju en större också för alla vill ju inte ha så små.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
"Enligt rykten"?
Macbooks finns redan ute, även macbook pro.

Känner folk som äger sådana...:)

Swec vakna ¨^

Gud vad jag älskar när folk försöker vara tokkaxiga och sedan är så totalt fel ute. Big up

On topic; Grymt! iBooken ska bli riktigt kul

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Och vad i h****te spelar det för roll om det stått om det på annan plats för ett par veckor sedan. Alla har säkerligen inte läst om det, men är intresserade likväl. Det är gammalt att klaga på att nåt är gammalt, och nu gjorde jag det också. Men jag är gammal sett till genomsnittsåldern här, så...

Ska bli spännande att se dessa maskiner när de kommer. Antagligen med inbyggd iSight mm.

Permalänk

Längtar tills de släpps!! Om inte Apple höjer priset mycket från vad en iBook kostar idag så kommer jag köpa en direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninjavinden
Solcellsdatorn lär nog dröja, när det är sol ute vill man ju inte sitta framför datorn.

D'oh, det är ju därför man har en bärbar.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Aw, bredbild. Inget jag är något överdrivet stort fan av, än. Vilken upplösning kan det tänkas bli? 1024*768 som det är på iBook är ju något lågt, men ändå rätt okej för 12,1 tum. Vågar man gissa på 1280*720? Det hade ju varit perfekt. Bra upplösning för 13,3 tum, spel som kör i WS har ofta det alternativet och det är den lägsta HD-upplösningen.
Fast antagligen så blir det väl 16:10, eller 1280*800 eller liknande. Men det låter nästan lite högt för 13,3 tum...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för mina tidigare inlägg i tråden, var lite trött när jag skrev det

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Aw, bredbild. Inget jag är något överdrivet stort fan av, än. Vilken upplösning kan det tänkas bli? 1024*768 som det är på iBook är ju något lågt, men ändå rätt okej för 12,1 tum. Vågar man gissa på 1280*720? Det hade ju varit perfekt. Bra upplösning för 13,3 tum, spel som kör i WS har ofta det alternativet och det är den lägsta HD-upplösningen.
Fast antagligen så blir det väl 16:10, eller 1280*800 eller liknande. Men det låter nästan lite högt för 13,3 tum...

De flesta 11-12" skärmar har ju 1280*800 så på 13,3" borde det vara minimum.

Sen om du är emot bredbild så borde ju 1280x800 vara bättre än 1280x720..
Enda skillnaden är ju att du får lite svarta kanter uppe och nere vid HD-filmer, och det är bättre i OSet än 720 (som inte ens motsvarar den uråldriga 1024x768 på höjden).

Permalänk

Förstår inte varför alla ska klaga på "gamla nyheter", bättre sent än aldrig! För mig själv som inte är en übernörd och surfar runt på 28 a la Sweclocker sidor varje dag är detta en nyhet och jag är glad att den publiceras här. Tycker Sweclockers håller en väldigt bra nivå för mig som är en glad amatör och de förklara alltid saker och ting förståligt. Jag läser Sweclockers nyheter nästan dagligen för att hålla mig någorlunda uppdaterad inom den digitala världen.
Om det nu är en så gammal nyhet och man har läst den för 300år sedan så kan man väl tipsa Swec om det istället för att klaga som en annan 12åring. Att bara säga att det är en gammal nyhet tillför inte forumet något över huvud taget.
Tummen upp för Swec, tummen ner för alla klagotomtar!

edit: ber om ursäkt för mitt off topic inlägg

Visa signatur

Asus Maximus VIII Impact
Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz
EVGA GeForce GTX 1080 SC Gaming ACX 3.0
Kingston HyperX Predator DDR4 PC26600/3333MHz CL16 2x8GB
Intel 730 Series 2.5" SSD 480GB

Permalänk
Avstängd

Macos försvann och ersattes av unix. De går över till i princip standard intelburkar. Asus tillverkar deras bärbara. varför blanda in Apple alls?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Macos försvann och ersattes av unix. De går över till i princip standard intelburkar. Asus tillverkar deras bärbara. varför blanda in Apple alls?

Tror du att någon skötte den tekniska designen? Har du missat programvarustödet, användarvänligheten, EFI?

Är det skillnad på BSD och OSX?

Tror du att gamla iBooken tillverkades i Apple's "Fabriker"?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Macos försvann och ersattes av unix. De går över till i princip standard intelburkar. Asus tillverkar deras bärbara. varför blanda in Apple alls?

Mac OS är baserat på UNIX, inte ersatt av och så har det varit ett bra tag.