Permalänk
Medlem

. . Intel vs. AMD . .

Vad är skillnaden mellan en Intel P4 3.2GHz och en A64 3200+ [oklockade]
?

Permalänk

SöK vet jag !!! finns redan många sånna här trådar.

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

Intel blir jättevarma, man slipper ha element hemma. Sen är nog AMD64'an pyttelite snabbare i spel.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

sökte innan jag lade upp tråden..

Men en AMD är ju rätt mkt billigare .. ?

Alltså borde man inte ha intel öht?

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
sökte innan jag lade upp tråden..

Men en AMD är ju rätt mkt billigare .. ?

Alltså borde man inte ha intel öht?

Inte förrän Conroe Core Duo/Core Solo kommer på stationärmarknaden.. då blir det en helt annan femma.. men just i dag finns det myckte få lägen som Intel P4 Prescott/Brödrost är mer intressant.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ
sökte innan jag lade upp tråden..

Men en AMD är ju rätt mkt billigare .. ?

Alltså borde man inte ha intel öht?

sök om, sök rätt.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk

köp AMD därför att..
de inte generar lika mycket värme. - > kräver mindre nätagg och resulterar i lägre ljudnivå.
de är snabbare i de flesta applikatoner.
halvsanning -> billigare minnen och modekort.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Geeks
SweClockers