Permalänk

CPU Converter Baord!!?!?, Hjääälp

Jag har en CPU Converter Board som denna här:

Och jag har ingen aning hur jag ska ställa in den efter min CPU, som är en P3:a

Detta är allt som står på CPUn:

Intel (m)(c)'01 Philippines
1133/256/133/1.475
7125A220-0225
Pentium III Sl5LT

Det finns lite olika jumprar man ska ställa in på Slot 1 Adaptern:
Så här står det på baksidan av förpakningen:

Vcore....(Auto)..(1.80)..(1.85)..(1.90)..(1.95)..(2.0)..(2.05)..(2.1)..(2.2)..(2.3)..(2.4)..(2.5)..(2.6)

JV4.......(1-2)...(2-3)....(2-3)....(2-3)....(2-3)...(2-3)...(2-3)..(NC)...(NC)...(NC)...(NC)..(NC)...(NC)

JV3.......(1-2)...(2-3)....(2-3)....(2-3)....(2-3)...(2-3)...(2-3)..(NC)...(NC)...(NC)...(NC)..(NC)...(NC)

JV2.......(1-2)....(NC)....(NC)....(2-3)....(2-3)...(2-3)...(2-3)...(NC)...(NC)...(NC)...(2-3)..(2-3)..(2-3)

JV1.......(1-2)....(2-3)...(2-3)....(NC).....(NC)...(2-3)...(2-3)...(NC)..(2-3)..(2-3)...(NC)..(NC)...(2-3)

JV0.......(1-2)....(NC)....(2-3)....(NC)....(2-3)...(NC)....(2-3)..(2-3)..(NC)...(2-3)...(NC)..(2-3)...(NC)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Singel/Dual Processor Jumper: J3

Feature
J3
Single processor Open
Dual processor Short

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Overclocking Jumper J1/J2

FSB...............................(J1).................................(J2)

CPU define.................(short)...........................(short 2-3)

100Mzh......................(open)...........................(short 2-3)

133Mzh......................(open)...........................(open)

Reserved...................(short)...........................(open)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är det någon som kan hjälpa mig...köpte datorn begagnad, ska ha som server...men var tvungen att köpa ny Slot 1 adapter eftersom den andra var sönder...så jag har lite problem med inställningarna...och säljaren kan inte hjälpa mig...
BTW...tror att moderkortet har FSB 133Mzh, men är inte säker..

Hjälp snälla

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Titta på jumprarna på den gamla convertern, och jämför med den nya. Kan iaf säga att du ska nog ha vcore på auto.

Permalänk

MM...de e ju just de...jag har inte den gamla convertern kvar...annars hade det ju varit lätt!!

Visa signatur
Permalänk

ställ de översta jumprarna på 1-2 och i de övriga sätter du inte alls. sen är det bara att testa kan inte ge något annat råd.

gissar på att vcore är 1,475 men det finns ju inte som val så Auto låter ju troligast. hoppas bara det går att få ner det till så låga spänningar.

cpun stöder 133mhz men om moderkortet och dina minnen gör det är en annan femma. så testa 133 och fungerar det inte så ställ in 100.

Permalänk

Hej
Okej
Har provat det du sa...Auto och sedan inget alls...det fungerade inte..men ska prova med 100mxh istället då...tack för svaren

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det EXAKT det där kortet du har? Här hittar du en manual http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_deta...

Permalänk

Vet ej om det är exakt det kortet...men iaf ett liknande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får du upp något felmedelande eller liknande?

Eller fungerar det nu

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk

Jag har inte varit hemma det senaste dygnet, men jag ska prova så fort jag kommer hem....har inte fått ngt felmeddelande innan, det kommer helt enkelt ingen bild på skärmen, det kan ju vara fel på grafikkortet osså...har ingen aning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mm kan vara både och. Har ochså en converter men från Iwill. Det fanns en inställning om det skulle vara FCPGA eller PPGA Tror det heter så. Iaf så fungerade den inte på den ena. Då var det helt svart.

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Tveksamt om detta MS6905 rev1.1 stödjer P3 Tualatin-processorer (möjligtvis att MS6905 rev2.3 gör detta). Sen så vet vi ju inte vad du har för moderkort men det krävs ju att även detta har stöd för Tualatin-kärnorna då din P3 är just en sådan.

Edit: Alla som har lyckats fått en tualatin att fungera bra tycks ha rev2.0 eller nyare utav denna cpu-adapter -> http://www.geocities.com/_lunchbox/tualeron_success_table.htm...

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk

Processorn ska fungera med moderkortet, ha n jag köpte den av har kört den processorn på det moderkortet, men den slot 1 adapter han använde hade gått sönder...

*EDIT*

Har ni något förslag på ett moderkort utan Slot1 adapter som kan passa bra till den här processorn då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vilket socket 370 moderkort som helst ?

Permalänk

De e bara de, ja?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Föreslagsvis ett moderkort med Intel 815- eller VIA Apollo Pro 133-chipset om du vill vara säker på att moderkortet klarar att mata de lägre spänningarna som Tualatin-processorerna ska matas med.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se