Permalänk
Medlem

uppstarsproblem (Asus A8N-P, Opteron165)

EDIT: problemet är löst! Det var powerknappen på chassit som fastnade när man tröck in den. Trodde det skulle var så först men såklart inte... det var därför den stängde av sig... Så ni som tänker köpa eller äger ett P180 chassi... Be aware of the evil knapp!!!

Hej... har nu byggt ihop min nya burk och det har uppstått ett litet problem.

När jag startade upp burken första ggn kom jag fram till bootscreenen där det står hur mycke minne man har osv. Allt stämde med minne, hd osv MEN det stod även "CPU fan too slow" eller liknande och det stod även att man kunde avaktivera den kollen i BIOS. tyvärr hade jag inte tangentbordet i då så det gick inte.
Stängde av, satt i tangentbordet och startade igen... den snurra igång. gröna lampan lyser på moderkortet och alla fläktar snurrar som dom ska men burken stänger av sig efter ca 3-4 sekunder. Vad kan det vara? Nätagget borde väl räcka för denna setuppen? Har även provat koppla ur hårddiskarna men utan resultat.
Tacksam för all hjälp som kan fås.

Mina spec:

Antec Performance One P180 Miditower,

Seasonic S12 Nätaggregat 430W, 120mm fläkt, 2xSATA, ATX/EPS, 20/24pin

Asus GeForce 7900GT 256MB GDDR3, HDTV, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, 430/1300MHz

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket-939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

AMD Opteron 165, 1.8GHz, Socket 939, 2MB, BOXED m/fläkt

2 x Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM

Arctic Silver 5 Kylpasta

Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU-Kylare, Socket 478/775/754/939/940

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse, USB, PS/2 Grey/Matte Black

Visa signatur

/a

Permalänk
Medlem

Tänkte bara passa på att tacka dig för att du inte raderar hela texten å skriver "PROBLEM LÖST", ett fenomen som man sett allt mer här på forumet. Jobbigt om man har samma problem och personen i fråga har raderat allt..

Heder till dig!