Permalänk
Medlem

ballistix tracer 1 av 2 är trasigt!

Tjenare många har ju haft problem med cruical ballistix minnen , nu tillhör jag också den skaran.
dock så är det så att bara ett utav minnena är kassa.

testade att köra memtest på båda , ett åt gången.
det ena minnet går fin fint i rekomenderad hastighet, medans det andra minnet får en si så där 80000 fel i memtest.

mina minnen är inköpta via komplett.se men dom finns ju inte där längre , skall man själv kontakta cruical för att få nya , eller skall man skicka in båda till komplett och byta till några andra ?

vad skulle ni gjort , samt om ni skulle fått ta nya minnen vilka i så fall.

har i dag 2*1gb cruical ballistix tracer minnen.

Mvh Pumba

Permalänk
Medlem

maila både komplett och cruical och se vad dom säger. Det är vad jag hade gjort i alla fall.

Permalänk
Medlem

jo jag har precis slängt i väg ett mail till cruicals kundtjänst så får vi se vad dom säger.
ballistix minnena har ju inte hållt världens bästa kvalite tyvärr

Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

jag skickade in mina till crucial och fick nya efter ca 4 dagar.
kom en gubbe o lämnade dom vid dörren

här har du adressen du skall skicka till sen när du pratat med crucial.

Crucial Technology
12 Redwood Crescent
Peel Park Campus
East Kilbride G74 5PA
United Kingdom

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

försök inte skicka till komplett.., dom kommer bara erbjuda sig att byta ut det minnet som är trasigt..

det jobbiga med detta är att du kan få ett minne som inte är i samma SN(serialnumber) och därav kommer inte dual channel att fungera, (observera att detta även gäller för till synes likadana minnen)

försöker du sedan ta upp diskussionen med komplett så kommer dom att säja till dig att sälja ena minnet på blocket och köpa nytt av dom...

ta kontakt med crucial dom e skit trevliga och byter mer än gärna ut båda dina minnen mot ballisticX minnen, dom ger dig ups nummer etc , väldigt lätta att ha o göra med... dom har även telefontid till 19 svensk tid.

hoppas jag inte flamade komplett för mycket nu bara egna erfarenheter.

GL

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helas
det jobbiga med detta är att du kan få ett minne som inte är i samma SN(serialnumber) och därav kommer inte dual channel att fungera, (observera att detta även gäller för till synes likadana minnen)

Det är iofs fullt genomförbart att köra dual channel med två lika stora stickor med samma timings. Men visst fungerar det bättre om de är parade.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helas
försök inte skicka till komplett.., dom kommer bara erbjuda sig att byta ut det minnet som är trasigt..

det jobbiga med detta är att du kan få ett minne som inte är i samma SN(serialnumber) och därav kommer inte dual channel att fungera, (observera att detta även gäller för till synes likadana minnen)

försöker du sedan ta upp diskussionen med komplett så kommer dom att säja till dig att sälja ena minnet på blocket och köpa nytt av dom...

ta kontakt med crucial dom e skit trevliga och byter mer än gärna ut båda dina minnen mot ballisticX minnen, dom ger dig ups nummer etc , väldigt lätta att ha o göra med... dom har även telefontid till 19 svensk tid.

hoppas jag inte flamade komplett för mycket nu bara egna erfarenheter.

GL

Det var nog det roligaste jag läst på hela dagen, att dual channel inte kommer funka om han byter till ett annat minne, jo tjena.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Det var nog det roligaste jag läst på hela dagen, att dual channel inte kommer funka om han byter till ett annat minne, jo tjena.

inte så lätt alla gånger men ska försöka förklara igen..

det jag menade var att man kan få minnen som är speciellt testade att köras i dual channel, (observera att detta inte är mina ord utan citerat från tillv.) om man då byter ut det ena kan det hända att det inte går att köra dessa 2 minnen i dual channel tack vare att det är olika tillverknings nummer på minnena eller SN om man så vill benämna det på det viset.

Permalänk
Medlem

Tror jag aldrig hört något om att det inte gått å köra två minnen av samma märke+modell samtidigt, dual-testade eller ej. Försäljningsmyt är jag rätt säker på.

Permalänk
Medlem

skicka dom till crucal och INTE komplett

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Det var nog det roligaste jag läst på hela dagen, att dual channel inte kommer funka om han byter till ett annat minne, jo tjena.

Han menar nog att dual channel kommer att funka sämre för att dem inte har samma Serial Number så det stämmer det han säger

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NerZ
Han menar nog att dual channel kommer att funka sämre för att dem inte har samma Serial Number så det stämmer det han säger

"ok". lol så ni är roliga, börjar tycka sweclockers är ett gäng komiker utav högsta rang.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
"ok". lol så ni är roliga, börjar tycka sweclockers är ett gäng komiker utav högsta rang.

Jag tror att 12-åringar tar över, men i allafall så är det samma sak som attt stoppa att samsung och ettt corsair som dual channel, det funkar inte lika bra

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

fick nu mitt rma nummer , dock så tillverkas inte tracer minnena längre , så dom skickar mig vanliga ballistix.

men det måste väl vara bättre än att skicka dom till komplett.se
och få kanske sämre minnen.

jaja nu är det hem och packa ner sina minnen så får datorn stå avstängd i en vecka =(

/Pumba