Permalänk
Medlem

Program stängs ner, spel startar inte

Formulerar om frågan

Bytte från kingmax till corsair value s 1024mb x 2 och har sedan dess haft smått problem med att program och spel stänger ner sig själva och får förbjudna åtgärder. Även bluescreens förekommer.
När jag testkörde med bara en av stickorna verkade det bli bättre men satte jag in båda var det värre. Kör nu med mina gamla helt problemfritt.

Kan det vara kompatibilitetsproblem? Jag har kollat rundor lite på nätet och hittat personer som haft problem med just ett A8V-Deluxe-moderkort och vissa typer av minnen...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

ingen aning ärligt talat - men testa att installera om windows - eller testa minnena i en annan dator om det är möjligt - eller testa de gamla minnena i din dator och se om problemet kvarstår...

Permalänk
Medlem

Det blev bra efter att jag bytat till mina gamla minnen, kan det vara så att mitt ASUS A8V Deluxe helt enkelt är småallergiskt mot Corsair-minnena?? Har googlat lite och sett att vissa haft problem med just detta moderkortet och vissa typer av ram-minnen...

Vad ska jag göra om de inte är kompatibla, Komplett lär väl knappast vilja byta ut dom? =(

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Har problemet löst sig?

Jag köpte de minnena igår och min dator låser sig vid 3d spel (BF2, vill säga) efter ett tag, men eftersom datorn funkar annars så misstänker jag att mitt grafikkort blir för varmt, därav anledning till att den låser sig. Jag har passiv ylning på grafikkortet.

Har du löst ditt problem ?

Visa signatur

Equi_RB6

Permalänk

jag hade kört memtest. (finns säkerligen i sweclockers arkiv) och även testat byta plats på minnena

/johan