Permalänk
Medlem

Tempstyrd!!?

kan man ändra fläkarna så att dom inte är tempstyrda? jag har speedfan men de står att mina fläktar går på 0 rpm.. sen står de ingen ruta där nere så man kan höja o sänka hastigheten på fläktarna.. e de för att fläktarna e tempstyrda o om de e så, går de att ändra ?

Permalänk
Medlem

skaffa fläktkontroller

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Medlem

Det ska gå att stänga av tempstyrning i BIOS (i de flesta fall). Leta efter något i stil med 'Thermal Fan' eller 'Temp Fan' eller något sånt, och sätt det till 'DISABLED' eller vad det nu kan stå. I mitt bios står det bara antalet RPM fläkten går i. När jag trycker på "varvtalet" kan jag ändra det till 'Ignored', och då struntar datorn helt enkelt i att temperaturkontrollera fläktarna.

Visa signatur

Man är aldrig IRL, bara AFK.