Permalänk
Medlem

Gigabytes Iram - blev det inget?

Vad hände med Gigabytes Iram-kort som jag såg fram mot så mycket?

Var lite tjo och tjim om det i somras men sen har jag inte hört något. Jag vill kunna starta datorn på 3 sek och spel på ett par tiondelar.

Någon som hört något om det?

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk

Öh, kolla idg's nyheter... läste något om det för typ en vecka sedan...

Visa signatur

P5B-VM, E6400, XMS2 2048MB 800mhz, Sapphire X1900GT, Antec FUSION

Permalänk
Avstängd

Priset gör att det tar längre tid, första kunderna är företag/firmor med pengar samt behov.
Sen att starta datorn på ett par sec kommer säkerligen kosta ännu mer.

Varför? jo när man stänger av datorn så försvinner allt från disken.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ånä. Det var ju det som var det fina den, att det inte skulle försvinna från disken. Den skulle ju hålla för strömavbrott i 12 timmar eller nåt sånt. Har jag fel!?

Kolla artikeln:

http://www.idg.se/ArticlePages/200506/02/20050602090731_PFA/2...

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2480&p=12

anandtech var rätt missnöjda eftersom det höga priset på minnen och det låga utrymmet. Det värkar inte heller som om det blir så mycket snabbare.
Hoppas den här tekniken blir bättre i framtiden!

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Minnen är ju väldigt billigt nu så det är nu det är dags och köpa I-RAM

kylning.com är dom första i sverige vad jag har sett som har fått in juvelen.

http://kylning.com/info.php?products_id=1290

Permalänk
Hjälpsam

Bara 2k! Kliar i fingrarna... hubba hubba

För ca 5K får man en löjligt snabb 4gigs S-ATA disk med andra ord... hmm 1250:- per gig lagring.. ganska dyrt, men låter kul. Iofs kan man säkert ta och köra 2st i Raid0 för 8gig lite snabbare

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Precis installerat om operativsystemet på min I-RAM.

Fyfan i helvetet säger jag bara! Mest extrema jag varit med om.

ska publicera lite testresultat later on

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blueq
Precis installerat om operativsystemet på min I-RAM.

Fyfan i helvetet säger jag bara! Mest extrema jag varit med om.

ska publicera lite testresultat later on

vart är testresultaten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blueq
Precis installerat om operativsystemet på min I-RAM.

Fyfan i helvetet säger jag bara! Mest extrema jag varit med om.

ska publicera lite testresultat later on

menar du att det går snabbt?

Permalänk

ja asså snabbt blir det, men itne särskilt prisvärt då man måste betala en hel del för att få några mängder space som är värda att använda.
att peta in så man får 2gb är redan dyrt och ändå så får man knappt plats med något vettigt.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag mycket väl kunna tänka mej en I-RAM men då skulle jag vilja kunna peta in mer än bara 4gb på den...
Gärna ordentligt med ramplatser så man kan komma upp i runt 12-20gb när man får råd att köpa mera ram.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Cyberhof>>> Här har du en:

HyperDrive IV

http://www.hyperossystems.co.uk/07042003/products.htm#hyperos...

$698.25 för 8Gb varianten (exklusive minnen förståss )
$1048.25 för 16Gb varianten (exklusive minnen förståss )

Tråd där Hyperdrive diskuteras:
http://forums.storagereview.net/index.php?showtopic=18418&st=...

Visa signatur

"American components, russians components, all made in Taiwan"

Permalänk
Medlem

En HyperDrive IV 8GB kostar med frakt och skatt £504.08, vilket jag tycker är lite väl mycket utan minnen...

Och sedan batteriet i den håller endast i 160 minuter och man skall tydligen ha ECC DIMMs som gör den ännu dyrare.

Men intressant är den ju om man tänker på framtiden då kanske det kommer fler och smartare lösningar.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Cyberhof>>> Batteriet träder i kraft om strömmen bryts helt. Det vill säga om du drar ur nätkabeln från nätagget. Vilket man sällan gör.

Till vardags så ligger den och knycker ström från nätagget.

Så det så....

Visa signatur

"American components, russians components, all made in Taiwan"

Permalänk
Hedersmedlem

install windows tog 7min 23sec.... jag är impad

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
install windows tog 7min 23sec.... jag är impad

Lägg upp en film på när du startar windows, plzz?:D

Visa signatur

-=SanDiego 3700+ @ 2800Mhz - Crosair Value 1024 - Gainward 6800GS - 160GB Sata=-
I wanted to kill the sexiest person alive... But suicide is a crime.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0hla
Lägg upp en film på när du startar windows, plzz?:D

de vill jag med se !!!

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

skulle vara trevligt att se en film:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

RESPEKT

Visa signatur

"American components, russians components, all made in Taiwan"

Permalänk
Medlem

Fy fan va fort det gick, jag måste typ sitta i en halv minut efter att jag skrivit in mitt lösenord innan ja kan dra upp startmenyn ens

Permalänk
Medlem

det var inte dåligt:P

Permalänk
Medlem

http://ck.nacho.se/dauta/IMG_9928.jpg njut

har inte orkat göra några tester än förut lite hdtach. 0,0ms random access time

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof

Och sedan batteriet i den håller endast i 160 minuter och man skall tydligen ha ECC DIMMs som gör den ännu dyrare.

Det där om batteriet stämmer inte. Det används bara som backup om det skulle bli strömavbrott eller liknande, annars används en extern DC PSU.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är allt förmycket pengar! Själva I-ram kortet skulle ju ha kostat max 500kr, men 2000kr + ram är ju så grymt dyrt!

Men fort går det!