Permalänk
Medlem

Gigabyte bräda

Tjena

Tänkte höra med er om någon har erfarenhet av Gigabyte GA-K8N-SLI nForce4 bräda.
Ska man köpa den eller Asus A8N-SLI SE nForce4 hört att det är krångel med drivrutiner osv.
Kan inte hitta några stor skillnader mellan dem förutom att Gigabytes är passivt kyld NB på.

Ge mig lite feedback på korten, tack

Permalänk
Medlem

GA-K8N-SLI

Hej!

Sitter på en GA-K8N-SLI-PRO som jag inte är kompis med för tillfället. Om det är SBS (vilket inte verkar otroligt) eller om jag fått ett måndagsexemplar kan jag inte säga just nu.

Ivf så får jag konstiga temperaturer på mina sensorer då min nordbrygga verkar ligga på konstant 71 grader och då även i idle samt har stora problem att få minna ram att lägga sig i rätt cl. Har för övrigt ett gammal tråd här på sweclockers men i brist på tid så har jag inte hunnit arbeta mer på den men den dyker snart upp här igen ska du se.

Hade jag vart smart och snackat med mina polare innan jag köpte min pryttlar så hade jag idag köpt ett Asus - nästan alla jag snackat med rekommenderar just Asus.

//skrock

Permalänk
Medlem

Sitter på ett GA-K8NXP-SLI som numera funkar strålande, men det krävdes att man skulle kasta ut NVidias drivrutiner för SATA och IDE för att det skulle bli stabilt. Det verkar dock vara universellt för alla NForce4-plankor.

Har också 'problemet' med 71 grader på en tempsensor, men är övertygad om att det beror mer på speedfan än på moderkortet. Vad är det för CL-problem du har? Jag kör mina nya TwinMOS 3-4-4-8 stickor i 2.5-3-3-8 utan problem....?

I alla fall så har ASUS alltid funkat bra. Gigabyte har jag bara haft detta kort, men det är jag nöjd med. (nu)

Jag säger ASUS om det är samma pris och features i övrigt, men om det skiljer så skulle jag inte tveka att ta Gigabyte heller.

Visa signatur

Gammal och gnällig