Windows Media Player 11 innan slutet av juni

Permalänk
Melding Plague

Windows Media Player 11 innan slutet av juni

<font style="font-size: 10pt"><b>Windows Media Player 11 innan slutet av juni</b></font> <small class="small">tisdag 18 april av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Med Windows Vista kommer en ny uppdaterad version av Windows Media Player med bland annat bättre stöd för att synkronisera med mp3-spelare, enklare att bläddra bland längre låtlistor samt integrerad med en ny musiknerladdningstjänst kallad Urge. Men Windows XP-användare kommer att redan innan juni är slut att få tillgång till Windows Media Player 11, skriver <a href="http://news.com.com/XP and Vista to get new media player/2100-1016_3-6061520.html?tag=nefd.top" target="_blank">Cnet</a>.
<br />
<br />Alla funktioner som kommer med Vista finns inte i Windows Media Player 11, men vilka funktioner som inte finns med har Microsoft inte avslöjat. Ingen publik beta-version har heller släppts, tvärtom mot Vista-versionen där en beta-version har funnits ett tag.
<br />
<br />Den versionen skiljer sig stort från dagens Windows Media Player främst när det gäller att koppla ihop programvaran med en mp3-spelare. Men musik som köps genom en Windows Media Player-baserad musiktjänst kommer inte att fungera på en Ipod:
<br />
<br /><i>”When people are taking their songs off their computer, it's usually to an iPod”</i>, säger Nitin Gupta, analytiker på Yankee Group till Cnet.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bra

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Det har bara gått utför sen 6:an...

Permalänk
Avstängd

Hehe, skadeglädjen finns där trots allt. Måtte bara Media Player 11 funka på Windows 2003

Permalänk
Medlem

skulle sitta fint om man direkt kunde spela upp en imagefil som med vlc...det skulle få mig att använda mp11!

Permalänk
Medlem

Media player klarar av ungefär 3 filformat, aldrig att jag byter.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Media player klarar av ungefär 3 filformat, aldrig att jag byter.

Media player klarar av de format du installerat codecs för. Som med flera andra mediaspelare. Men det finns ju alltid alternativen som VLC som spelar det mesta.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Media player klarar av ungefär 3 filformat, aldrig att jag byter.

typ minst 12 filformat iaf, jag skulle vilja ha en fristående version som finns till media center edition , det är snyggt

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

asså. köper jag en mp3 låt så ska jag kunna spela upp den på vad som helst.
Media player classic funkar bra för mig!

Permalänk
Medlem

VLC ftw.. aldrig att man går tillbacka till WMP

Permalänk
Avstängd

+/- i WMP och VLC

WMP:
+ Lätt att hoppa över dåliga scener, den är mer exakt till skillnad från VLC
+ Spelar allt med rätt codec (installera divx player så gör de susen)
+ Med vobsub så är undertexterna bättre kvalite än i VLC
+ Equalizer
- Man måste göra allt själv

VLC:
+ Lättsam
+ Spelar de mesta, även ofärdiga filmer
- Den är svår att hoppa över scener med, den är hackig vilket leder till att man kan missa lite av filmen
- Dålig kvalité på undertexter (går kanske att ställa in?)
- Saknar manuell Equalizer

Har man orken att lägga ner någon minut extra så kan WMP bli en bra spelare, bättre än VLC på många ställen, men är man lat och inte orkar så är väl VLC det enklaste valet

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Windows media player classic får man inte glömma lite och bra
men inge spelare är väl helt klockren.

VLC tycker jag har problem at visa rätt tid på en film samt att spola i.

Permalänk

Håller med om VLC, den kan vara jobbig att spola i. Därför använder jag den endast som sista utväg, när jag vill spela ett format som inte ffdshow och Media Player Classic rår sig på...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
...musik som köps genom en Windows Media Player-baserad musiktjänst kommer inte att fungera på en Ipod

suck...
Microsoft microsoft...

Permalänk
Permalänk
Medlem

11 redan ?

10an kom ju nyss. Det kan ju inte vara någon större skillnad

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.