Permalänk

packa upp rar med AMD?

Jag har sökt lite här och där efter tester med AMD cpuer där man packar upp rar filer. Så jag skulle vilja ha hjälp med att hitta ett sådant test:)

Permalänk
Gäst

varför vill du det??

Man kan väl packa upp rar filer med i stort sett alla cpuer

Permalänk

ja men jag vill ju ha tiderna för hur lång tid det tar.... har sett att det finns tester där dom packar upp typ 1gb osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strike_formation
varför vill du det??

Man kan väl packa upp rar filer med i stort sett alla cpuer

Han frågar efter ett test där man testar intel- och AMDprocessorer i att packa upp rar filer.

Permalänk
Gäst
Permalänk
Medlem

Finns på www.tomshardware.se sen letar du efter interaktiv cpu test eller nått

Direktlänk: http://www.tomshardware.se/processorer/interaktiv_jamforelse/...

Permalänk
Medlem

Här är länken. Fattar fortfarande inte vad du skall ha den till....

http://www.tomshardware.com/2006/01/10/amd_athlon_fx_60_dual_...

Visa signatur

ASUS P6T Deluxe-V2, Core-i7-975EE, ATI-4890xxx 1Gb, 6GB Corsair 12800 Dominator, VelociRaptor-300, Plextor 716-SA,
X-Fi Fatal1ty, Corsair HX-850W, Coolermaster Stacker.

Permalänk
Medlem

"Jag ska köpa ny CPU och vill ha den snabbaste som finns för att packa upp warez me, vilken ska ja köpa?"

Liksom tjena, och din hw skiljer sig inte ett dugg mot deras då? Men men vissa gillar prestanda för spel, vissa för annat

Permalänk
Medlem

tiderna på tomshardware är ju komprimering till rar filer vid uppackning av rar filer behövs inte så mycket cpu-time utan då är nog hårddisken största flaskhalsen. (btw warez rar filer är ju inte packade alls så då märks det nog ingen större skillnad beroende på vilken cpu man har...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yessiri
tiderna på tomshardware är ju komprimering till rar filer vid uppackning av rar filer behövs inte så mycket cpu-time utan då är nog hårddisken största flaskhalsen. (btw warez rar filer är ju inte packade alls så då märks det nog ingen större skillnad beroende på vilken cpu man har...)

Jasså hur förklarar du då tiden att packa upp en rar-fil på en 500mhz gentemot en splitterny burk då? Även om dom har samma gränsnitt ATA100 så är det ändå snabbare på en ny dator.

Och nu ville han veta upppackning så jag vet inte riktigt vad han skulle med testet till då.

Permalänk
Medlem

denna tråd är full med intel-hatare, därför testet anses onödigt

det kan väl vara intressant att se annat än tester i 3dmark och quake 4? finns ju annat att göra med en dator, trots allt, även om inte forumfolket kommit på det?

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Ska man verkligen packa upp .rar-filer snabbt är en snabb hårddisk att föredra.

Jag packar upp på ungefär halva tiden på min Raptor jämfört med vanliga Seagate 200GB IDE.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

packar du upp rarfilerna till en annan hd än den filerna ligger på så blir resultatet olika oxo

Visa signatur