Nvidia lanserar Geforce Go 7900 GTX

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lanserar Geforce Go 7900 GTX

<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia lanserar Geforce Go 7900 GTX</b></font> <small class="small">onsdag 19 april av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Nvidia skriver i ett <a href="http://www.nvidia.com/object/IO_30870.html" target="_blank">pressmeddelande</a> att de har lanserat nya mobila grafikkort i 7900-serien; Geforce Go 7900 GTX och 7900 GS. De är gjorda för spel i vad Nvidia kallar extrem högupplösning (XHD), det vill säga 1680x1050 eller 1920x1200 pixlars upplösning.
<br />
<br /><i>” SANTA CLARA, CA—APRIL 18, 2006—NVIDIA Corporation (Nasdaq: NVDA), the worldwide leader in programmable graphics processor technologies, today unveiled the new NVIDIA GeForce Go 7900 Series of graphics processing units (GPUs), which enable gamers to experience vivid, extreme high-definition (XHD) games on notebook PCs—a dream come true for gamers that demand performance and portability.”</i>
<br />
<br />De två grafikkorten bygger på versionerna för stationära datorer med har något annorlunda specifikationer:<ul><li>Geforce Go 7900 GTX: 24 pixel pipelines, 512 megabyte minne klockade i 1200 megahertz (DDR), kärna klockad i 500 megahertz</li><li>Geforce Go 7900 GS: 20 pixel pipelines, 256 megabyte minne klockade i 1000 megahertz (DDR), kärna klockad i 375 megahertz</li></ul>Bland de första med detta grafikkort i en bärbar dator är Dell med deras <a href="http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.asp..." target="_blank">XPS M1710</a>, som i versionen med Geforce Go 7900 GTX kostar 24 990 kronor.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

nice ncie, dock är det för dyrt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

varmt

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

En bärbar dator ska vara bärbar och inte slapbar...
Den ska inte dra massa ström heller...

Så önödigt tycker jag...

Mitt intergrerade ATI x200 räcker till dom flesta spelen i normal upplösning så som 1024 x 768.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
En bärbar dator ska vara bärbar och inte slapbar...
Den ska inte dra massa ström heller...

Så önödigt tycker jag...

Mitt intergrerade ATI x200 räcker till dom flesta spelen i normal upplösning så som 1024 x 768.

du vet att dessa bärbara är mer en ersättare för en stationär som man bara tar med under armen o går till polare kopplar i el sladden o lirar eller när man åker iväg till någon tävling o inte har så mycket att göra mellan passen..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk

alltså vilket wajn här inne, 7900~drar inte alls mycket ström samt är mycket svala, Ati då ? hoho palla med.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det är väl typ om man skall sitta i en park eller nått som man vill ha en pyttedator egentligen, jag menar hur små bord kan de ha på ställena man åker till. Sen de som vill sitta på datorn i bussen spelar nog inte precis Oblivion ^^

Riktigt nice dator, jag siktar dock hellre på ett x1600 som har riktigt bra prestanda/pris ratio.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt intressant ut. Hadde iof föredragit en 15.1" Wide skärm..
Men..vem vet.
Det är ju solklart att detta är en desktop replacement, så alla som gnäller om vilkt värme och annan skit kan ju direkt lägga ner avundsjukan. :DD

Permalänk
Avstängd

intressant, mer intressant om nissarna gjorde "bärbara" som man kunde själv byta ut dyngan som sitter i sen fabriken.. typ när man vill ha nytt grafik så är man tvungen att köpa nytt dator, waste of cash

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Lustigt att de kallar det för XHD när upplösningen inte är högre än vanlig HD (1080p).

edit: Nåja, lite högre då, beroende på 16:10 istället för 16:9. Men inte extremt mycket högre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
alltså vilket wajn här inne, 7900~drar inte alls mycket ström samt är mycket svala, Ati då ? hoho palla med.

Inte strömsnålt nog för att köra på batteri.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Kom på en sak..
Stackars er som nyss köpt en 9400 maskin för ungefär samma pengar..
Men, hey så är det med datorer.
Så fort man köpt det senaste så dyker det upp något nyare inom några veckor som kostar lika mycket.

Gjorde en konfig som passade mig och hamnade på ca 22-23 papp.
Inte farligt tycker jag.
Hell min förra stationära med allt kostade ca 23 tusen och den skulle ju denna från Dell kicka så hårt i spel. (förmodar jag? )
(amd 64 3500+, 1Gb minne, 6800GT..m.m..)

Permalänk
Medlem

Hade inte sagt nej till den Dell laptopen... Core Duo, 2GB RAM o 7900GTX... nice som fan... Hade varit skönt att slippa dra med sig 30kg varje gång man ska bort..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
intressant, mer intressant om nissarna gjorde "bärbara" som man kunde själv byta ut dyngan som sitter i sen fabriken.. typ när man vill ha nytt grafik så är man tvungen att köpa nytt dator, waste of cash

Går ju redan :s

Permalänk
Avstängd

Kolla vikten?

3 kilo som standard?

Urk....

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Kolla vikten?

3 kilo som standard?

Urk....

Ni har verkligen missat vad den är till..

Vem använder en gaminglaptop till konstant skrivande av word och medtagande på konferanser? ingen hoppas jag. Denna är till för att spela krävande spel och applikationer på vilket som jag tycker den är alldeles utmärkt till. Och jag tycker det är lika kul varje gång jag åker på LAN och det tar mig 2min att sätta upp min Laptop jämfört dem andra som det tar minst 20min för ikoppling av alla delar och uttag.

Ung som att ni klagar på en ferrari för att den inte funkar ute i skogen.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Kolla vikten?

3 kilo som standard?

Urk....

Vilken tur att det parallellt med "gaminglaptops" även utvecklas utraportabla och inte lika kraftfulla modeller. Det är ju bra iom att det då finns det modeller som passar alla. Jippi!

Skulle gärna ersätta min stationära med den laptop. Skulle vara väldigt skönt att bara lägga den + mus i ryggsäcken och ta med.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Avstängd

Sen leker jag n,doja och motargumenterar hela tiden tills det blir tyst.

Vad menar ni? Laptop är fortfarande en laptop,du skall kunna ta med den mobilt vart du vill men ha en någorlunda bra batteritid,det blir det inte med denna under fullload det kan jag lova,ok den är byggd på en centrinobaserad plattform men det räcker nog inte här tyvärr när det sitter ett strömslukande 7900 kort i maskinen:-(

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Sen leker jag n,doja och motargumenterar hela tiden tills det blir tyst.

Vad menar ni? Laptop är fortfarande en laptop,du skall kunna ta med den mobilt vart du vill men ha en någorlunda bra batteritid,det blir det inte med denna under fullload det kan jag lova,ok den är byggd på en centrinobaserad plattform men det räcker nog inte här tyvärr när det sitter ett strömslukande 7900 kort i maskinen:-(

Orkar man inte bära runt ca 3KG, så bör man fan snarast bege sig till närmsta gym och signa upp ett årskort.
Men, de e klart...de kanske är lättare och släpa med 13KG chassi, 3KG skärm och +några kilon till i all annan utrustningsväg på ett lan eller hem till polare. ^ ^
Förstår inte allt tjötande ang batteritid..
Vart man än är idag, så har man nästan alltid tillgång till ett väggutag.

Sedan så väljer man laptop efter ändamål och behov!
Sure, vill du ha en laptop med batteritid på 10 timmar? Ok fine, men så får du hårdvara därefter oxå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Orkar man inte bära runt ca 3KG, så bör man fan snarast bege sig till närmsta gym och signa upp ett årskort.
Men, de e klart...de kanske är lättare och släpa med 13KG chassi, 3KG skärm och +några kilon till i all annan utrustningsväg på ett lan eller hem till polare. ^ ^
Förstår inte allt tjötande ang batteritid..
Vart man än är idag, så har man nästan alltid tillgång till ett väggutag.

Sedan så väljer man laptop efter ändamål och behov!
Sure, vill du ha en laptop med batteritid på 10 timmar? Ok fine, men så får du hårdvara därefter oxå.

Japp, det är lite roligt, för kommer det en ny desktop replacement så klagar folk på vikten och batteritiden. Om det kommer en ny ultra-portabel laptop så klagar folk på att hårdvaran är klen, skärmen liten och tangentbordet för litet. Dessutom skulle jag inte alls bli förvånad om det är samma personer som sitter och klagar på båda datorerna.

Tydligen skall alla bärbara som introduceras vara stora som ett frimärke, ha jättelång batteritid, normalstort tangentbord, ett riktigt high-end grafikkort, råsnabb men ändå sval och energisnål processor, väga ett halvkilo och ha en 21" widescreen-skärm.

Man måste inse att olika datorer är inriktade till olika marknadssegment, det går inte att göra alla nöjda med en enda modell. Se till att bedöma en ny dator efter vilket marknadssegment den inriktar sig mot och jämför med andra datorer i samma segment istället.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Tydligen skall alla bärbara som introduceras vara stora som ett frimärke, ha jättelång batteritid, normalstort tangentbord, ett riktigt high-end grafikkort, råsnabb men ändå sval och energisnål processor, väga ett halvkilo och ha en 21" widescreen-skärm.

Sweclockers i ett nötskal, tyvärr.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065