Intel Core Solo U1400 1,20 GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Jag bänkar lite över 100kg så en vikt på 2-3kg känns inte så jobbigt...

Edit: stirra dig inte bind på hastigheten highlaj...

ahahahahahahahha ^^

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piledahlaren
ahahahahahahahha ^^

Förstod inte det roliga, men visst.. hahahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bubbelbabbel
Gnäll: inte "18 gånger mindre" - i stället "en artondel så mycket"!

"18 ggr mindre" låter mer imponerande än "1/18".

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av billybomb
En fråga - Asså ja e inte så insatt i dom här nya processorerna, men tydligen kommer det nya processorer men dom har ju så låga frekvenser. Ja menar 1,2 GHz??? Ja har ju 2,8 nu va e de här bra till dåra? Samma sak me dom här dualcore grejerna där finns de också processorer som ligger på runt 2 GHz men kostar jävligt mycket. Men något är det ja inte fattar...någon som snällt kan förklara kort om dom här nya processorerna?

Tack på förhand / MVH Bilal

The MHz Myth...
Http://junk.frontslash.org/MHz_Myth.mov

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Förstod inte det roliga, men visst.. hahahaha

Så svårt var det väl inte att förstå vad jag menade?
Du sitter o skryter om vad du tar i BÄNKPRESS, som förövrigt är det löjligaste som finns.
Och ja.. det är kul HAHAHAHAHAH

nice prolle btw.

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Förstod inte det roliga, men visst.. hahahaha

Det roliga är att du skryter om bänkpress i ett datanördforum. Lite fel forum för det va... Testa colosseum i stället.

Det andra som är roligt är att 100kg inte ens är speciellt mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piledahlaren
Så svårt var det väl inte att förstå vad jag menade?
Du sitter o skryter om vad du tar i BÄNKPRESS, som förövrigt är det löjligaste som finns.
Och ja.. det är kul HAHAHAHAHAH

nice prolle btw.

Vill se dig eller Wirn för den delen göra det.. men det är som vanligt på internetforum, stora i orden på liten på jorden...

Btw.. av erfarenhet så brukar de som säger en sak vara löjlig de som själv inte har förmågen.. kan ligga något i det? Med tanke på hur skrytsamma ystads människor rent allmänt brukar vara så blir jag inte det minsta förvånade..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Vill se dig eller Wirn för den delen göra det.. men det är som vanligt på internetforum, stora i orden på liten på jorden...

Btw.. av erfarenhet så brukar de som säger en sak vara löjlig de som själv inte har förmågen.. kan ligga något i det? Med tanke på hur skrytsamma ystads människor rent allmänt brukar vara så blir jag inte det minsta förvånade..

Inte för att det har något med Intels Core Solo men jag har tagit 115, siktar på 120 kg innan sommaren.

Hoppas diskussionen kan gå tillbaka till ämnet nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Inte för att det har något med Intels Core Solo men jag har tagit 115, siktar på 120 kg innan sommaren.

Hoppas diskussionen kan gå tillbaka till ämnet nu...

Duktigt av dej. Det är strongt resultat. Men du kan knappast påstå att 100kg och uppåt är normalt. Btw så drog jag bara som exempel att ifall man klara 100kg så ska man fan klara 3kg också, sen var det andra som uppenbarligen var lite kampsugna eller nåt, som inte uppskattade den kommentaren...

Anyways.. återgå till ämnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Om du ska routa 100 Mbit/s full duplex (dvs 200 Mbit/s) med NAT, lite enkla brandväggsregler osv så behöver man kraftigare saker. VIA's små strömsnåla GHz-processorer (C3 och vad dom heter) klarar det inte ordentligt t ex, och de motsvarar ändå en 500 MHz P3 eller så.

Sitter bakom en Smoothwall, baserad på en Celereon 800, & 512mB ram, med QoS mod, och blygsamma 14 regler för port forward. Det ger runt 20% cpu användning & 72% minnesanvändning, med lite drygt 6mbit trafik paserande genom den. Minnesanvändningen växer inte i proportion med trafiken, men det gör cpu användningen, och jag har 100/100 lina... Någon som är förvånad över att jag inte lyckats maxxa linan än?

Det är inte omöjligt att det finns mer lättdrivna mjukvaror, men jag måste definitivt hålla med, en P90, hade inte räckt långt här.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Vill se dig eller Wirn för den delen göra det.. men det är som vanligt på internetforum, stora i orden på liten på jorden...

Btw.. av erfarenhet så brukar de som säger en sak vara löjlig de som själv inte har förmågen.. kan ligga något i det? Med tanke på hur skrytsamma ystads människor rent allmänt brukar vara så blir jag inte det minsta förvånade..

Bara och komma ner till gymmet så kör vi 100Kg, så du menar att det är ONORMALT att bänka mer än 100Kg ? Och ja.. vi är stora på internet och stora på jorden precis som du.

Men en sak kan jag hålla med dig om, och det är varför folk klagar på vikten på laptops.
Och detta har spårat ut ganska bra nu, så vi återgår väl till den lilla processorn.

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piledahlaren
Bara och komma ner till gymmet så kör vi 100Kg, så du menar att det är ONORMALT att bänka mer än 100Kg ? Och ja.. vi är stora på internet och stora på jorden precis som du.

Men en sak kan jag hålla med dig om, och det är varför folk klagar på vikten på laptops.
Och detta har spårat ut ganska bra nu, så vi återgår väl till den lilla processorn.

Jupp.. åter till cpu...

Det folk inte verkar fatta (vilket är extra tydligt i tråden rådande 7900GTX mobile) är att de görs latops för olika endamål.. desktopreplacement, ultraportabel, standard modeller, mediacenter etc..

Man får ha detta i åtanke när man ser på vikten, batteritid och strömförbrukning....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Jupp.. åter till cpu...

Det folk inte verkar fatta (vilket är extra tydligt i tråden rådande 7900GTX mobile) är att de görs latops för olika endamål.. desktopreplacement, ultraportabel, standard modeller, mediacenter etc..

Man får ha detta i åtanke när man ser på vikten, batteritid och strömförbrukning....

word, dom som är vana vid små och nätta laptops drar ofta ett sträck vad det gäller vikt och prestanda. Jag har inga problem och ta en 4Kg laptop under armen för att få den sjukt bra prestanda som förhoppningsvis finns i den.

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)