Permalänk

20pins nätagg till 24pins

Hejsan.

Jag har läst igenom andra trådar gällande detta ämne och inte hittat mitt svar.

Det är så att mitt nätaggregat med 24pin har blivit försenat och jag måste ha min dator ihopkopplad nu.

har ett 20pinnars nätaggregat som ligger här och jag undrar vad det värsta som kan hända är.

Nätaggregatet är på 240watt och det den ska driva är följande:

AMD64 3000+

1024 DDR RAM TWINMOS

1st 120GB IDE

MSI M-atx moderkort

Jag är väldigt tacksam för svar!

Pusshej / Svärdfisken

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Avstängd

Jag tror att din dator inte kommer å vara jordad eller nått sånt..SJ så har jag ett Atx AAg med 20 Pin men mobot är 24 så ja gick ner till kjell&co å köpte en atx adapter 20pin till 24pin...istl för att köpa helt ny nätdel:)

Permalänk

Jag är medveten om att man kan köpa adaptrar ;P

Mitt paket som posten försenat innehåller ett M-ATX Nätaggregat med en 20pin->24pins adapter...Men jag måste ha somsagt nu

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Går bra att köra med 20 pins kontakt i 24 pins kontakt. Det enda du missar är 1st jord, 3.3V, 5V och 12V. Det kanske finns något undantag men på de mobon jag har testat har de funkar bra. Kolla i din manual, i min stod det rakt upp och ner välj vad du vill. Var till och med en klisterlapp för de sista 4 hålen i kontakten som det stod, "Ta bara bort vid 24pins kontaktsanvändning", eller nått i den stilen.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Eftersom att detta behandlar samma grej så kan jag ju lika gärna posta här.

Jag har lite av samma funderingar. Har köpt nytt moderkort (MSI K9N NEO-F) till min dator som havererade för sådär ett år sedan. Jag hade dock ett relativt nytt nätaggregat på 400w, så jag tänkte jag kunde behålla det. Har hört att det dock kan bli lite vajsing med ljudet, någon som vet hur vanligt det är?

Dessutom så börjar jag funera på om 400w är tillräckligt för att dra datorn, har inte tänkt köpa några värstingprylar direkt:

AMD Athlon 64 X2 3600+
DDR2 1024 PC6400
Sapphire Radeon X1650PRO 256MB GDDR3 PCI-E

sedan har jag redan fungerade 160gb hdd och en 52/16 dvd-brännare, min skärm ansluts direkt till eluttaget.

Det är väl mest de stora elaka grafikkorten som suger mest ström?

Visa signatur

Meeeeeen! Om du nu skall göra något så urbota dumt, see i alla fall se till att du lyckas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skandahl
Eftersom att detta behandlar samma grej så kan jag ju lika gärna posta här.

Jag har lite av samma funderingar. Har köpt nytt moderkort (MSI K9N NEO-F) till min dator som havererade för sådär ett år sedan. Jag hade dock ett relativt nytt nätaggregat på 400w, så jag tänkte jag kunde behålla det. Har hört att det dock kan bli lite vajsing med ljudet, någon som vet hur vanligt det är?

Dessutom så börjar jag funera på om 400w är tillräckligt för att dra datorn, har inte tänkt köpa några värstingprylar direkt:

AMD Athlon 64 X2 3600+
DDR2 1024 PC6400
Sapphire Radeon X1650PRO 256MB GDDR3 PCI-E

sedan har jag redan fungerade 160gb hdd och en 52/16 dvd-brännare, min skärm ansluts direkt till eluttaget.

Det är väl mest de stora elaka grafikkorten som suger mest ström?

Det där är inga problem på 400 watt.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?