Permalänk
Avstängd

Min cpu e helt flippad..

Tjeeenare, ja har en intel 4 ht 3.0ghz, o ena kärnan håller på o dampa hela tiden, finns de någon drivers eller nått sånt som kan fixa detta eller nått sånt?

Permalänk
Medlem

Haha intel 4 låter bekant men tror inte finns något somm heter så möjligen Pentium D 830/930.
Dampa vad menar du med det litet specifiering hade inte skadat, sen din topic är inte den bästa heller.

Visa signatur

dothan 730 . asus p4gd1. 2*512 twinmoss speed premium pc3500 bh-5 . hiper 580w . ati x800pro . 2tb+ . sb audigy 2 zs . nec 3500a . antec p160

Permalänk
Avstängd

nee märkte de när ja läste de själv nee men va fasiken, de e så att den ena kärnan, som inte ska ändvändas så mycke, ändvänds till allt... så va fasiken ja vet inte va ja ska göra, om ni inte förstår detta så kan ja lägga upp en bild, ja e inte den bästa o berätta sånt här liksom

Permalänk
Medlem

Re: Min cpu e helt flippad..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NippleN
Tjeeenare, ja har en intel 4 ht 3.0ghz, o ena kärnan håller på o dampa hela tiden, finns de någon drivers eller nått sånt som kan fixa detta eller nått sånt?

Finns ingen Pentium4 processor med dubbla kärnor.

Permalänk
Medlem

En bild vore inte fel så att vi kan tyda heroglyferna

Edit: dx. Klart att det finns vad f*n snackar du om?

Visa signatur

dothan 730 . asus p4gd1. 2*512 twinmoss speed premium pc3500 bh-5 . hiper 580w . ati x800pro . 2tb+ . sb audigy 2 zs . nec 3500a . antec p160

Permalänk
Medlem

Han menar äppel kärnor.

Nej allvarligt, har aldrig hört talas om P4 med dual core.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaktland
En bild vore inte fel så att vi kan tyda heroglyferna

Edit: dx. Klart att det finns vad f*n snackar du om?

Nej, DX har rätt. Pentium 4 finns inte med Dualcore.

Trådskaparen kan prata om två olika processorer. Ett alternativ är en dualcore, alltså en Pentium Dxxx.
Det andra alternativet är att han har en Pentium 4 solocore med HT. HT gör nämnligen att XP tror att du har två processer, fast det fysisikt sett bara finns en.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att trådskaparen har en Pentium 4 HT (eftersom han skriver 4 och HT), och därför har två logiska CPU:s.

Min modernaste intel är en Northwood Celeron, så någon med mer intelkunskap får gärna hoppa in och hjälpa killen

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NippleN
http://img.photobucket.com/albums/v232/klumpens/damp.jpg

den te vänster dampar, fattar ni nu?

Nej, faktiskt inte. För det första så vet jag inte riktigt vilken sort te som te vänster är, men det är säkert gott att dricka. Hur som helst så kollade jag på bilden och kunde faktiskt inte se att någon av processorerna verkar ha koncentrationssvårigheter?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NippleN
http://img.photobucket.com/albums/v232/klumpens/damp.jpg

den te vänster dampar, fattar ni nu?

De där e damp...

Man ser tydligt på den vänstra rektangulären av den högra biofasen att den har damp..

Men vad som måste göras har jag ingen aning om... Aldrig botat damp på en Cpu..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Menar du att processorn faktiskt används? Jag tror inte att det finns några drivrutiner för att hjälpa det, tyvärr.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

Du har postat i en annan tråd där du hade problem med bl.a hackande ljud.
Har du kollat om det finns nyare bios till moderkortet som kanske löser det?

Om din dator går slött kan det även bero på att hastigheten på cpu sätts ner för att den går varm och om det är så kan du se med detta program http://www.panopsys.com/downloads/ThrottleWatch_2_0_1.zip

Sen kan du även ha drabbats av virus eller spyware så har du nått antivirus samt antispywareprogram installerat och kollat av datorn?

Permalänk
Medlem

http://sv.wikipedia.org/wiki/Damp
Läs och förklara för mig vad det har med din processor att göra.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se något fel alls på den bilden. Båda trådarna används ungefär lika mycket, är inte det bra? Den ena spikar lite, men det säger inget.

Permalänk
Medlem

Här har du Lösning på dina problem.

Sprid det gärna till andra som förgäves försöker förklara vad dom har för problem här på sweclockers!

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
http://sv.wikipedia.org/wiki/Damp
Läs och förklara för mig vad det har med din processor att göra.

Tänkte precis säga det samma.

För övrigt skulle jag nog säga att en formatering troligen skulle hjälpa en hel del. Lite uppdatering av BIOS och sen alla nyaste drivrutiner efter nyinstallation. Då är datorn som ny.

För övrigt, rätt kul att alla är så ironiska/sarkastiska

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Avstängd

shit pomfrite, tack för dom som har skrivit om saker som kan hjälpa mej, ni andra kanske borde se lite sol, skaffa nårra vänner, sluta äta chips varje dag o SKAFFA ER ETT LIV?!

snacka om en massa datanördar som tror att dom e så satans bäst, seriöst skaffa er ett liv =S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NippleN
shit pomfrite, tack för dom som har skrivit om saker som kan hjälpa mej, ni andra kanske borde se lite sol, skaffa nårra vänner, sluta äta chips varje dag o SKAFFA ER ETT LIV?!

snacka om en massa datanördar som tror att dom e så satans bäst, seriöst skaffa er ett liv =S

Någon som suktar efter en varning/ban kanske

Ja tänk på vad du skriver, nästa gång du sitter med trubbel så lär ju knappast "datanördarna" hjälpa dig....skyll dig själv då ^^

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

håll käften oskuld! ja skiter i va ni tycker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NippleN
håll käften oskuld! ja skiter i va ni tycker...

ojoj 2 inlägg på rad börjar känna lukten av moderator här nu ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NippleN
håll käften oskuld! ja skiter i va ni tycker...

Hej då!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Haha, jösses vilket liv. Som sagt det finns inte 2 kärnor, det finns bara 1 logisk kärna, inte 2. Men processorn är byggd på så vis att datorn ska tro att det finns 2 vilket ska ge lite extraprestanda ä.k HT. Har du problem i ditt operativsystem, spel eller program? Om inte så ska det inte vara någon fara.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte ordvalet DAMP förklarade problemet mycket detaljerat och bra, om man har kännedom om detta syndrom samt med lite humor, kan applicera detta till en processor så förstår man trådskaparen alldeles utmärkt. Men det kräver svenska-kunskap inte datorkunskap.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

fattade vad han menade, med damp menade han att att ena kärnans(eller logiska HT skit eller vad det är) aktivitet hoppade upp och ner väldigt mycket och undrade enkelt vad han kunde göra för att den skulle sluta med det.
förstår att han blev irriterad när ingen fattade en sådan enkel synonym och istället drev med honom hela tiden.
så! sluta märk ord eftersom man kan utycka sig på bra sätt med "fel" ord. om någon skriker cp barn till dig så fattar alla vad han menade INTE att han tror att du har en cp skada utan som ett skäls ord.

tror alla fattade vad han menar men gillar att märka ord!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
fattade vad han menade, med damp menade han att att ena kärnans(eller logiska HT skit eller vad det är) aktivitet hoppade upp och ner väldigt mycket och undrade enkelt vad han kunde göra för att den skulle sluta med det.
förstår att han blev irriterad när ingen fattade en sådan enkel synonym och istället drev med honom hela tiden.
så! sluta märk ord eftersom man kan utycka sig på bra sätt med "fel" ord. om någon skriker cp barn till dig så fattar alla vad han menade INTE att han tror att du har en cp skada utan som ett skäls ord.

tror alla fattade vad han menar men gillar att märka ord!

Personangrepp är personangrepp och inget annat ^^

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Genom att på många olika sätt bryta mot §1 i reglerna har du förlorat möjligheten att få hjälp. Eftersom det förekom flera personangrepp och även annat får du direkt en månads avstängning istället för en varning.

*tråd låst*