Creative utmanar med trådlösa högtalare

Permalänk
Melding Plague

Creative utmanar med trådlösa högtalare

Läs nyheten: <a href="http://www.sweclockers.com/index.php#newsitemEEuVlAyupVKRfQOg..." class=small>Creative utmanar med trådlösa högtalare</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och ni kommer få era medelande raderade

Trådlösa högtalare är precis vad jag behöver! Är omöjligt att dra sladdar i mitt rum. Tycker dock att 4000 är overkill för datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Skumt de släpper i sin egen prisklass. Lite smartare att konkurera med Logitech's trådlösa paket tycker jag, Logitech Z-5450. Det kostar närmare 3500:- och har redan dekoders. Kommer man över 4000:- och kanske nära 5000:- med dekoder, ja då bör man nog köpa något annat än datorhögtalare tycker jag i alla fall.

Däremot tycker jag Logitech Z-5500 och Z-5450 lämpar sig bättre att ha som ett billigt surroundsystem till TVn. Ser man inte mycket film på datorn ger det ju inget. Man kör ju ändå analogt 5.1 för att få surroundljud i spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Skumt de släpper i sin egen prisklass. Lite smartare att konkurera med Logitech's trådlösa paket tycker jag, Logitech Z-5450. Det kostar närmare 3500:- och har redan dekoders. Kommer man över 4000:- och kanske nära 5000:- med dekoder, ja då bör man nog köpa något annat än datorhögtalare tycker jag i alla fall.

Däremot tycker jag Logitech Z-5500 och Z-5450 lämpar sig bättre att ha som ett billigt surroundsystem till TVn. Ser man inte mycket film på datorn ger det ju inget. Man kör ju ändå analogt 5.1 för att få surroundljud i spel.

Z-5500 har ett rekomenderat pris på 4000 och Z-5450 på 5000

Permalänk

Vad är meningen med trådlösa högtalare? Du måste ju ändå dra el till varje högtalare och de sladdarna brukar även vara mkt tjockare än högtalakablar...

Alltså, vill man betala mer, få sämre ljud, dra kablar... köp ett trådlöst paket från Creative

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Vad är meningen med trådlösa högtalare? Du måste ju ändå dra el till varje högtalare och de sladdarna brukar även vara mkt tjockare än högtalakablar...

Alltså, vill man betala mer, få sämre ljud, dra kablar... köp ett trådlöst paket från Creative

Håller med. Sladdar från receiver till högtalare är ju inte osmidigare än sladdar från vägguttag till högtalare.

Permalänk

Rimligtvis så är förtjänsten att man slipper dra sladdar över golvet eller runt hela rummet längs väggen. Har man vägguttag i närheten av bakhögtalarna så blir det ju rimtligtvis mindre stökigt.

Men jag kan ju hålla med om det inte är många som har något att vinna på att lägga så mycket pengar på "trådlösa" högtalare.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk

Precis, man tjänar inte alls så mycket på det. Det känns mest som ett försäljningstrick "Slipp kablar med trådlösa högtalare" trots att du egentligen inte tjänar något. Det blir bara dyrare, och antagligen märks en extremt kort fördörjning.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Elkablar har man ju dock mer frihet med när man drar dem. Jag skulle dock aldrig betala så mycket för dåligt ljud.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

vad händer om man kopplar ihop dessa trådlösa högtalare till en dator som har trådlöst nätverkskort? Lär ju bli problem.

Permalänk

Kom på en till sak, känns helt onödigt att sitta i ett fält med strålning flera timmar om dagen (beroende på hur länge man sitter). Räcker med all annan strålning som finns i världen!

Så som läget är just nu så skulle jag knappt vilja ha dom även om ngn kastade dem på mig.... eller kanske

Permalänk

Det hade varit användbart om det varit ett internt batteri inbyggt, men just nu finns det inget super batteri som håller så pass länge.

Dessuom så kostar det för mycket om vad man får.

Kanske användbart om man äger en resturang eller liknande och behöver högtalare lite över allt.

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk

skoj! hoppas bara att man inte har många bärbara hemtelefoner, microvågs ungnar och trådlöst nättverk, för då kommer det inte bli så bra ljud, knastrigt och skorrigt

Permalänk

De vart väl tvugna nu när Logitechs redan är ute i butiken och fått riktigt bra kritik.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914