Permalänk
Medlem

Processor råd

Hej,

Jag har nu bestämt mig för att bygga en väldigt bra tanka som fandator (mkt fildelning med andra ord).
Datorn ska fortfarande vara väldigt pigg på mkt surf och program mm, så jag söker en perfekt processor för mitt behov och skulle behöva lite råd, gäller även moderkort samt socket. Det ska vara ett rimligt pris för jag vill inte lägga ner för mkt pengar så datorn får gå på max 10.000kr
Jag har chassie och bildskärm, alltså all kringsutrusning.

Det som behövs:

1. Moderkort

2. Processor

3. Minnen

Mvh.

Permalänk
Medlem

Är det inte olagligt att syssla med fildelnig, samt att det står i reglerna att man inte får tala om det här..?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Dom reglerna har jag inte sett, men varför är det så farligt att skriva att jag vill bygga en fildelnings dator?
Det behöver inte vara nått olagligt i det?

Permalänk

det är inge fel i att fråga om vilka saker som klarar vissa saker bra emn det är både förbjudet att göra och prata om så..

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk
Medlem

OKej, tycker det är löjlig regel fast får väll följa den som alla andra då. Någon som har lust att ge mig några råd?

Permalänk

jag skulle nog ha valt en x24400+ eller en opteron 165 dual-core och clockat. och 2gb minne till det, bättre minnens kretsar då tex corsair, g-skill,geil m.m.
och moderkorts plaka så är ju DFI kända för att clocka bra men jag skulle ha tagit ett ASUS då jag har ett själv går väldigt stabilt, de kan inte ge allt för höga vols för clockning me de duger till mig..

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]