HyperTransport 3.0 - 41,6 GB/sek

Permalänk
Melding Plague

HyperTransport 3.0 - 41,6 GB/sek

Läs nyheten: <a href="http://www.sweclockers.com/index.php#newsitemEEuVAEkyyVnVaYlr..." class=small>HyperTransport 3.0 - 41,6 GB/sek</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

VROOOOOOOOOOOOOOOM

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

snabbt

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
VROOOOOOOOOOOOOOOM

Hehe, bra sammanfattning av allt tekniskt mumbojumbo

Permalänk
Hedersmedlem

Inget AMD hinner stoppa i första generationens AM2 cpuer antar jag.

Klart trevligt protokoll/buss dock och verkar bara bli bättre.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Oj, imponerande...

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Avstängd

Insåg just en jävla grej.
Tänk vad fint ifall dom gjorde grafikkort för HTT-gränssnittet. Det skulle motsvara PCI-E 80X. Jävlar vilken prestanda AMD skulle kunna hämta då.

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan hotswappa chippet

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Insåg just en jävla grej.
Tänk vad fint ifall dom gjorde grafikkort för HTT-gränssnittet. Det skulle motsvara PCI-E 80X. Jävlar vilken prestanda AMD skulle kunna hämta då.

Mm speciellt när dagens grafikkort knappt använder de 16x som PCI-E har.. och att man utan prestandaminskningar kan sänka HTT-bussen från 5x till 2-3x

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Hot-swap, vad är det meningen att man ska byta under drift? Processorn?

OT:
Bara jag som saaaaknar de gamla nyheterna då nyheten även fanns bland kommentarerna?
Man går ju in på swec.com och sen drar man upp alla intressanta nyheter i varsin tabb och sen stänger man tabbarna allt eftersom man avverkat dem. Nu går inte det längre.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Mm speciellt när dagens grafikkort knappt använder de 16x som PCI-E har.. och att man utan prestandaminskningar kan sänka HTT-bussen från 5x till 2-3x

Du missar den lilla poängen att grafikkortet kan kopplas förbi latensproblemen som en nordbrygga innebär. Det är ju därför AMD bygger in PCI-E kontroller i sina kommande opterons. Fast i Opterons är det nog inte för grafikkort utan snarare för lite mer seriösa saker.

Skulle man ha en HTT-port till grafik och 10 PCI-E banor inbyggt i processorn så är det bara SATA kontroller och nätverkskontroller som behövs. Sen kan man skrota hela chipsettet i princip.

OT: Anågende att swec ändrar där så ser jag ingen poäng med det. Mer än att dom strävar efter att försöka försämra ständigt. Vill se en bra anledning till att dom gör så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

OT:
Bara jag som saaaaknar de gamla nyheterna då nyheten även fanns bland kommentarerna?
Man går ju in på swec.com och sen drar man upp alla intressanta nyheter i varsin tabb och sen stänger man tabbarna allt eftersom man avverkat dem. Nu går inte det längre.

Håller med, snälla sweC, ändra tillbaka...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
OT: Anågende att swec ändrar där så ser jag ingen poäng med det. Mer än att dom strävar efter att försöka försämra ständigt. Vill se en bra anledning till att dom gör så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Håller med, snälla sweC, ändra tillbaka...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
OT:
Bara jag som saaaaknar de gamla nyheterna då nyheten även fanns bland kommentarerna?
Man går ju in på swec.com och sen drar man upp alla intressanta nyheter i varsin tabb och sen stänger man tabbarna allt eftersom man avverkat dem. Nu går inte det längre.

Ni har inte sett den lilla rutan på SweClockers framsida där det står "6 dagar kvar"?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

jag läser nyheten innan men det blir ju lite jobbigare om man vill dubbelkolla saker och sånt, och citera nyheten..

Själv tror jag inte HT3.0 kommer göra någon större skillnad.. typ som DDR2-bytet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Ni har inte sett den lilla rutan på SweClockers framsida där det står "6 dagar kvar"?

Aha du menar så. Det är 6 dagar kvar tills ni byter bort den röriga layouten.
Så att man kanske kan se dylika saker i framtiden.

Jaja, så det är forumbytet ni förbereder er på. Hoppas vi slipper alla problem som varit här dom senaste åren då. Men innebär det att man måste omregistera sig igen?
Lagom trist när alla inlägg man skrivit försvinner. Men det gör ju inget iofs eftersom ni ändå varit och deletat massvis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Ni har inte sett den lilla rutan på SweClockers framsida där det står "6 dagar kvar"?

Nope, kunde inte se den heller förrns jag sökte på texten
Inte så konstigt med tanke på att den ligger uta i bannerlandet och stoppas av den inbyggda adblockern

För väl hålla mig till tåls i 6 dagar och se vad som händer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Aha du menar så. Det är 6 dagar kvar tills ni byter bort den röriga layouten.
Så att man kanske kan se dylika saker i framtiden.

Jaja, så det är forumbytet ni förbereder er på. Hoppas vi slipper alla problem som varit här dom senaste åren då. Men innebär det att man måste omregistera sig igen?
Lagom trist när alla inlägg man skrivit försvinner. Men det gör ju inget iofs eftersom ni ändå varit och deletat massvis.

Alla gamla inlägg kommer flyttas till det nya forumet har de sagt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Aha du menar så. Det är 6 dagar kvar tills ni byter bort den röriga layouten.
Så att man kanske kan se dylika saker i framtiden.

Jaja, så det är forumbytet ni förbereder er på. Hoppas vi slipper alla problem som varit här dom senaste åren då. Men innebär det att man måste omregistera sig igen?
Lagom trist när alla inlägg man skrivit försvinner. Men det gör ju inget iofs eftersom ni ändå varit och deletat massvis.

Kanske, jag är tveksam att det som händer om 6 dagar kommer imponera på dig. Det är nog svårt överhuvudtaget att imponera på dig

Men vi gör vårt bästa och hoppas att det hela blir en stor uppgradering för er läsare.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Du missar den lilla poängen att grafikkortet kan kopplas förbi latensproblemen som en nordbrygga innebär. Det är ju därför AMD bygger in PCI-E kontroller i sina kommande opterons. Fast i Opterons är det nog inte för grafikkort utan snarare för lite mer seriösa saker.

Skulle man ha en HTT-port till grafik och 10 PCI-E banor inbyggt i processorn så är det bara SATA kontroller och nätverkskontroller som behövs. Sen kan man skrota hela chipsettet i princip.

OT: Anågende att swec ändrar där så ser jag ingen poäng med det. Mer än att dom strävar efter att försöka försämra ständigt. Vill se en bra anledning till att dom gör så.

Kommer vi att få se inbyggd Pci-e ctrl på AM2 platformen eller kommer det bara vara på Socket F?

Permalänk
Medlem

Ääh inte så farligt med layouten. Så fort alla annonser är bortplockade så är det ju stilrent å fint. Jag är nog ensam om den uppfattningen dock

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Kanske, jag är tveksam att det som händer om 6 dagar kommer imponera på dig. Det är nog svårt överhuvudtaget att imponera på dig

Men vi gör vårt bästa och hoppas att det hela blir en stor uppgradering för er läsare.

Var inte så säker på det. Funkar det utan buggar så är jag nöjd. Finns det någon funktion jag inte är beredd på så är jag tillräckligt imponerad dessutom.
Forumet har varit lite väl buggigt de senaste åren. Och med störiga saker som att inte funkar. Hur svårt kan det vara att koppla det till :p-smileyn liksom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Kommer vi att få se inbyggd Pci-e ctrl på AM2 platformen eller kommer det bara vara på Socket F?

Bara socket F. Men AM2 har väldigt många mer pins än den mobila varianten. Det kan vara godis som är gömt, men antagligen är det bara till jämnareströförsörjning som underlättar högre frekvenser och svalare processorer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av l'o'vet
Ääh inte så farligt med layouten. Så fort alla annonser är bortplockade så är det ju stilrent å fint. Jag är nog ensam om den uppfattningen dock

Alla nyhetslänkar till 64bits, frazone och länkarna till köp och säljforumet blir för grötigt. Allra helst i kombination med alla banners.