Rambus vann över Hynix i rättegång

Permalänk
Medlem

De kanske kommer kunna tjäna royaltypengar ett tag men ingen kommer ju vilja ha med dem att göra i fortsättningen.

Fy fän. Det jobbigaste av allt är ju att detta kommer leda till högre priser och att vi alltså kommer att få betala notan för alla förluster som detta kommer att leda till hos Hynix, samsung mm.

Permalänk

Jag hoppas Att Hynix bara räcker upp långfingret mot Rambus och ber dom dra åt helvete. Annars får det väl bli lite Molotov cocktails i Rambus kontor. En vacker dag kanske de konkar och står skuldsatta över öronen. Det borde firas med skumpa i så fall.

Permalänk
Avstängd

Finns många företag som gjort så. Ta dom flesta företagen ifrån Japan och Kina när dom började med verktyg och andra maskiner. Mn sprang runt på mässor och snodde idéer och sen började man massproducera för att tillslut ta över marknaden. Kamasa Tools är ett exempel.
Patent är ju trots allt patent och tyvär så har ju RAMBUS lyckats med de. Dock har dom utvecklat ganska mycke bra och snabba minnes kretsa och dylikt men till ett jävla pris.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

smart drag av rambus ändå, det får man säga. dom kan lägga ner all annan tillverkning och utveckling och basera sina inkomster på stämningar

Visa signatur

:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaktusagent
Att säga att dom sög är väll fel? Var inte dom typ snabba?

Min bror hade rambus-minnen i sin gamla P4 och kan inte påstå att det förbättrade prestandan på något sätt jämfört med vanliga DDR enligt min erfarenhet.
Däremot var ju rambus fint för Intel då "MHz" var viktigt för dom.
Nä Rambus var en flopp, dyrt och inte tillräckligt bra för att slå DDR totalt sett.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

Rambus kommer tillslut att förlora, ny hänger det bara på hur mycket man kan ljuga och bedra.

Håkan Lantz våran egen uppfinnare och patentägare har blivit bedragen och lurad av sina patent rättigheter i USA,
allt medan Mr ponten springer hollywoods ärenden.

Hollywood som för övrigt drog sig österut för att slippa pröjsa bolagen i väst....

Det finns ingen vit - svart zoon bara en massa grå sörja.

Nu tillbaks till RAMBUS - tjuv och rackarspel det är vad det är !

Permalänk

Åt helvete med de svinen.

USA = Urinrörs Sugande Analfabeter

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Läs på själv innan du öppnar käften...

Vidare kan man läsa...

Det går även att läsa...

Och har du svårt för engelska så ska du få en svensk version här..

För att summera.. Rambus är de största skitstövlarna som någonsin existerat i datorvärlden.

Ojdå, nån som vaknat upp på fel sida? Vad har jag gjort för att irritera ditt obefintliga humör? För övrigt tror jag nog att jag pratar bättre engelska än vad du någonsin kommer göra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Ojdå, nån som vaknat upp på fel sida? Vad har jag gjort för att irritera ditt obefintliga humör? För övrigt tror jag nog att jag pratar bättre engelska än vad du någonsin kommer göra

Oj låt oss se här ...

Citat:

Hur många har belägg för att rambus har "snott" patenten? Fram med lite bevis nu och smutskasta inte bara rambus för något ni tror, personligen tycker jag det är bra att företag som "verkar" har utnyttjat patent åker dit. Det är det patent finns till för.

Ifall du inte betraktar detta som en av årets mest korkade kommentarer så är du hjärtligt välkommen att höra av dig ...

btw: Betvivlar att dina engelsk kunskaper skulle vara bättre än dina google kunskaper..

Permalänk
Hedersmedlem

Såja grabbar, ta nu ett djupt andetag ...

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Snälla grabbar, ni behöver inte ta med er sandlådan in i forumet!

OnT: Hoppas dom överklagar och lyckas få rätten på sin "sida"

Visa signatur

outdated.

Permalänk
Medlem

Alla ni som hoppas på att "the good guys" ska vinna detta, lycka till... =( Tyvärr så kommer inte sånt hända i denna världen. Vi(konsumenter) kommer ytterst få betala detta med höjda priser till ingen nytta.

Det är obehagligt hur lätt och fula marknadstrick man kan använda sig av i Usa. Ännu värre är om det kommer komma hit till EU med patenterad programvaror.

PS. Bli inte ilskna på de som inte tycker som dig. Lägg ist fram faktan utan personangrepp och hoppas på de läser och inser innebörden i eran sakframställan.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk

Men kom ihåg, konsumenterna har rätt!!!

Det kan hända att Hynix och de andra aktörerna räcker upp långfingret åt Rambus i slutändan. Alternativt kan de sluta exportera minnen till USA och låta konsumenterna få importera dom själva. Annars uppmanar jag upplopp mot Rambus.

Hade Rambus haft sitt kontor i Frankrike så hade Rambus och dess höga tjänstemän vackert fått räkna med att fått sin bilar förstörda

Rambus har sysslat med bedrägeri också

http://www.edtnscandinavia.com/mar/showArticle.jhtml?articleI...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nomoreorless
Ja, i princip så "stal" de ideer från JEDEC å patenterade dem

I princip?

Man kan inte ta patent på något som någon annan redan har uppfunnit så det har jag svårt att tro.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
I princip?

Man kan inte ta patent på något som någon annan redan har uppfunnit så det har jag svårt att tro.

Säg det till Håkan Lans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elsmurfo
Snälla grabbar, ni behöver inte ta med er sandlådan in i forumet!

Citat:

Såja grabbar, ta nu ett djupt andetag ...

shhh!

dom började just komma igång ju! jag älskar sånt här

vi har massor av sånt borta på frm.nu

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal