Nvidia Quadro FX 4500 X2

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Quadro FX 4500 X2

Läs nyheten: <a href="http://www.sweclockers.com/index.php#newsitemEEuVAAuEyAGeogdE..." class=small>Nvidia Quadro FX 4500 X2</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Testpilot

Det var ju inte litet precis

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Hmm, vill ha faktorn är stor men det behövs nog minst en trippelradiator till det kortet

Permalänk
Medlem

Känns som störst går fört

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk

käns som att vad ska man syssla med för att verkligen ha nytta av det kortet?

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk
Inaktiv

Man får väl ta att rita hela jorden i detalj i CAD eller nåt !

Permalänk

pris?:D

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord.Bonde
käns som att vad ska man syssla med för att verkligen ha nytta av det kortet?

Det är främst filmredigerare som använder det här kortet, för min del hade det varit guld värt med det här kortet, men jag har inte råd eftersom ett Quadro kort kan kostar 20 000:-

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk

Nu är det bevisat! Längden har betydelse!

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

stor sak.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

Får 3dfx vibbar av det kortet

Permalänk
Medlem

Vill se en bild med Quad-SLI på den där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Får 3dfx vibbar av det kortet

Precis! Gött att Nvivida följer sitt arv med långa fläskiga kort.

Permalänk
Medlem

Sicken jävla PCB Tror inte det hade varit speciellt svårt att korta ned den ett par cm.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

det är ju grymt att de inte ens går in i vilket chassi som helst utan kräver ett i den större klassen som stackern eller liknande. undrar va den drar i ström.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Det är främst filmredigerare som använder det här kortet, för min del hade det varit guld värt med det här kortet, men jag har inte råd eftersom ett Quadro kort kan kostar 20 000:-

filmredigerare? menar du 3d/animation då? skulle inte tippa på att något videoredigeringsprogram behöver detta... Maya/3dsMax och alla CAD program skulle nog älska detta...
visst skulle ja få ett par så skulle ja definitivt inte klaga

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk

Det var då inte litet.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

Passa den i non Låda utan Problem,sällan........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tbax
filmredigerare? menar du 3d/animation då? skulle inte tippa på att något videoredigeringsprogram behöver detta... Maya/3dsMax och alla CAD program skulle nog älska detta...
visst skulle ja få ett par så skulle ja definitivt inte klaga

Visst skulle man komma över ett par så är det bara att tack och ta emot Förutsatt att man har ett PSU som pallar. Sen undrar jag hur pass avancerade scener man behöver göra för att få nytta av prestandan?

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Visst skulle man komma över ett par så är det bara att tack och ta emot Förutsatt att man har ett PSU som pallar. Sen undrar jag hur pass avancerade scener man behöver göra för att få nytta av prestandan?

Kan säga dig att lite partiklar som eld, kan säga varje eld på 2000 partiklar o så ska man ha exempelvis 6 eld är rätt krävande med ett vanligt 6800gt som vi har på skolan..
men då är inte korten gjorda för detta ..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Kan säga dig att lite partiklar som eld, kan säga varje eld på 2000 partiklar o så ska man ha exempelvis 6 eld är rätt krävande med ett vanligt 6800gt som vi har på skolan..
men då är inte korten gjorda för detta ..

Glömde av partikeleffekter totalt när jag skrev det där. Det är väl det enda jag kan tänka mig tuggar prestandan på korten. Annars kommer man ganska långt med vanliga kort med. Det plugg jag går på har mestadels gamla Geforce 5 series kort eller gamla quadro kort och folk lyckas ändå få till väldigt bra parikeleffekter.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tbax
filmredigerare? menar du 3d/animation då? skulle inte tippa på att något videoredigeringsprogram behöver detta... Maya/3dsMax och alla CAD program skulle nog älska detta...
visst skulle ja få ett par så skulle ja definitivt inte klaga

Jag vet inte vilka program du känner till inom film redigering, men det här kortet är mycket nödvändigt om man använder tex: Adobe Premier Pro 2.0 vilket jag själv använder sidan om Final Cut Pro, men det är knappt att jag kan använda det på mitt grafikort jag har nu, det tar oändligt lång tid om man ska tex: rendera etc. behöver inte vara Maya/3dsMax

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Medlem

Ohhh.. en Quad Core G5, 8GB DDR2-533 och detta grafikkortet hade varit nice

Permalänk
Medlem

Eller generellt när man ska rendera fram olika modeller eller scener. Visst går det säkert bra med ett kort för vanliga konsumenter, men om detta kortet kan göra det snabbare dvs minska dötiden där grafikern får sitta och vänta så lönar det sig i längden även om kortet är dyrt.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Jag vet inte vilka program du känner till inom film redigering, men det här kortet är mycket nödvändigt om man använder tex: Adobe Premier Pro 2.0 vilket jag själv använder sidan om Final Cut Pro, men det är knappt att jag kan använda det på mitt grafikort jag har nu, det tar oändligt lång tid om man ska tex: rendera etc. behöver inte vara Maya/3dsMax

Jag har använt mej av båda programmen vid mer än ett tillfälle o inte vidnågot har ja haft ett CAD-kort i maskinen som ja suttit vid. har premier laggat så har man skaffat mer ram... fattar inte riktigt vad det är i premier lr final cut som kräver ett CAD-kort...

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk

Ja två av dom skulle passa till sketchup haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathsearcher
Nu är det bevisat! Längden har betydelse!

Kul att du fick reda på det nu och inte tidigare;)

Permalänk
Avstängd

undra hur kartongen man får det i ser ut

Permalänk

ifall dreggel hade varit värt 10kr/litern hade jag haft råd med dem när jag såg dem....