Intel integrerad grafik med DX10-stöd

Permalänk
Melding Plague

Intel integrerad grafik med DX10-stöd

Läs nyheten: <a href="http://www.sweclockers.com/index.php#newsitemEEuVAAkZllwlEVft..." class=small>Intel integrerad grafik med DX10-stöd</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nice, tyckte GMA950 var rätt hyfsat, men detta verkar vara suveränt till HTPC

Permalänk

Samma skit som innan fast med ny teknologi antagligen!
Att de inte fattar att deras grafikkretsar är skit!
Dööö ut nån gång!!!

Permalänk
Inaktiv

dne har säkert en klcok på 50 mhz o en pixel pipeline, så försök måla upp söta ShaderModel 4 miljöer med den ^^ men ska man se på film e den nog kul

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
Samma skit som innan fast med ny teknologi antagligen!
Att de inte fattar att deras grafikkretsar är skit!
Dööö ut nån gång!!!

Intel är faktiskt den största grafikchip tillverkaren eftersom de flesta pc andvändare inte behöver nåt grafikkort

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem

Skit eller ej men om man skall bygga en burk för att surfa och kolla mailen eller varför inte bygga en media pc för vardagsrummet...då kommer man billig undan och tyst blirdet

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll när den kretsen lär inte kunna rendera DX10 spelen :D. Det blir bara en försäljningsknepp, inget annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Vad spelar det för roll när den kretsen lär inte kunna rendera DX10 spelen.

sen kan man tänka sig att den inte är utvecklad så mycket för spelande som för att klara ett kommande OS med rätt höga 3D-krav, kanske.

Visa signatur

min dator är tystare än dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dogday
sen kan man tänka sig att den inte är utvecklad så mycket för spelande som för att klara ett kommande OS med rätt höga 3D-krav, kanske.

Men om den nu ska klara höga 3D-krav, då ska den ju klara spel också, för de är ju de som ställer höga krav på 3D, eller hur?

Permalänk

Kommer nog att fungera tillfredställande i de flesta spel om man sätter allt på LOW. Dessutom kan man nog köra alla testerna i 3dMark06 med detta chip, vilket är mer än man kan säga om alla dedikerade grafikkort som säljs idag..

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Men om den nu ska klara höga 3D-krav, då ska den ju klara spel också, för de är ju de som ställer höga krav på 3D, eller hur?

näe, aeroglass (odylika gui) är ju inte så geometriskt intensiv utan det är fillraten som begränsar.

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

HDMI, menar de alltså att det ska vara två utgångar?
En HDMI och en DVI?
Eller rent utav en VGA och en HDMI?
Förstår inte vittsen, moderkortsplåten är redan tillräckligt fullproppad. Även om ev. stöd för två skärmar förstås är trevligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
HDMI, menar de alltså att det ska vara två utgångar?
En HDMI och en DVI?
Eller rent utav en VGA och en HDMI?
Förstår inte vittsen, moderkortsplåten är redan tillräckligt fullproppad. Även om ev. stöd för två skärmar förstås är trevligt.

G965 IGP stödjer HDMI, det återstår att se hur många tillverkare som väljer att implementera det på sina moderkort, eller ens om Intel gör det själva.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
G965 IGP stödjer HDMI, det återstår att se hur många tillverkare som väljer att implementera det på sina moderkort, eller ens om Intel gör det själva.

Sant. Men hur fungerar det med ljudet?
Har man inte ljud så är det ju inte så mycket att stödja, bara en adapter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Intel är faktiskt den största grafikchip tillverkaren eftersom de flesta pc andvändare inte behöver nåt grafikkort

ATI och Nvidia har ju också integrerade kretsar så vafan försöker Intel ens...

Jag tror (vet ej) att både ATI och Nvidia kan göra kallare och strömsnålare grafikkretsar som presterar bättre än intels!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
ATI och Nvidia har ju också integrerade kretsar så vafan försöker Intel ens...

Jag tror (vet ej) att både ATI och Nvidia kan göra kallare och strömsnålare grafikkretsar som presterar bättre än intels!

Vad jag kommer ihåg så har Intel 50% av den totala grafikmarknaden. De flesta datorer som säljs används bara till kontorsarbete och surfning, och därför behöver man inte mer än det integerade grafiken. Sen att de inte duger mycket till spel är en annan sak, men så är de inte menade till det iheller.

Permalänk
Medlem

Kan bli gottigt till HTPC. Men som sagt mycket med DX 10 känns som bara för att de ska få den fina stämpeln på produkten för det lär knappast vara att den klarar DX10 spel när de kommer. Ett moderkort med 1 HDMI och 1 DVI och alla dessa egenskaper hade jag gärna köpt.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
ATI och Nvidia har ju också integrerade kretsar så vafan försöker Intel ens...

Jag tror (vet ej) att både ATI och Nvidia kan göra kallare och strömsnålare grafikkretsar som presterar bättre än intels!

Är du korkad?

Detta är inte ett försök Intel har defacto 50% av den totala grafikkortsmarknaden... Och som någon skrev så är deras mål inte att göra highend grafikkort utan billiga integrerade....

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det ser så dåligt ut. Precis som någon annan sa så tror jag det är gjort för att klara av AG i Vista. 256MB, 400MHz core och stöd för SM4 tycker inte jag är något dåligt. Kan säkert prestera bra i en del spel också.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC