Världens största lagringsenhet

Permalänk
Medlem

Im out of words, jag som tycker 1tb är mycket..

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
Hmm... 83KW (12v?)(11ton)... hitta nånting som påstår sig dra 1,8MW (40K Volt)(170kg) och verkar något roligare än ett sånt rack!

http://www.amazing1.com/Graphics/emp400.jpg
http://www.amazing1.com/emp.htm
Rikta in den på grannens lägenhet/hus och tryck på knappen =P
Glöm inte watt mätaren

Jag läste inte igenom det så noga men om man köpte en såndär med maxkapacitet...skulle man teoretiskt kunna lasta in den i en skåpbil och köra runt på stan med resultatet av att alla datorer som hamnade i fältet skulle gå sönder eller?

Permalänk

Om man skaffar en sån här är det nog bäst att ordna ett Hercules flygplan vid lan.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Jädrar, då ryms ca 30 milj. DVDR.

Permalänk
Medlem

Man är en äkta man om man lyckas fylla den där med all möjlig skit man kan hitta på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingo_ATI
Jädrar, då ryms ca 30 milj. DVDR.

Ja, om en DVDr tar 45 MB. Annars får det i runda slängar plats 315,000 normalstora DVDr.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Inte ens en yottabyte? Fan va kass. Hahaha...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

damn mycke ström ... skulle inte vilja se elräkningen på den

Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Man är en äkta man om man lyckas fylla den där med all möjlig skit man kan hitta på nätet.

Nästa hållplats : Sunet ^^

nä, men en sån där skulle man vilja ha ståendes i garderoben, dra in DSL och slänga upp en SSHD, BARA för att man KAN!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Jag har plats i mitt rum, där kan den stå så den inte blir stulen!

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
Hmm... 83KW (12v?)(11ton)... hitta nånting som påstår sig dra 1,8MW (40K Volt)(170kg) och verkar något roligare än ett sånt rack!

http://www.amazing1.com/Graphics/emp400.jpg
http://www.amazing1.com/emp.htm
Rikta in den på grannens lägenhet/hus och tryck på knappen =P
Glöm inte watt mätaren

Är inte det där en pinch? En atombomb fast utan explosionen och massa döda människor utan bara eftereffekten utav en atombomb?

Visa signatur

Det finns bara 10 sorters människor - Dom som förstår binära tal och dom som inte gör det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Båda, olika enheter
(1 petabyte är 1024 gigabyte osv..)

men alltså shit, det var det värsta jag nånsin har hört, stor tjock e-penis på den!

1024 gigabyte är väl en terrabyte? eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Medlem

Jag tar tre!

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Båda, olika enheter
(1 petabyte är 1024 gigabyte osv..)

men alltså shit, det var det värsta jag nånsin har hört, stor tjock e-penis på den!

enheterna är väl samma utan det är prefixen som skiljer sig, samt 1 peta=1000 tera=1000000 giga

tror jag iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillanisse
enheterna är väl samma utan det är prefixen som skiljer sig, samt 1 peta=1000 tera=1000000 giga

tror jag iaf

ok.

men asså tänk va mmånga disketter som ryms

Visa signatur

De e sossarnas fel.

Permalänk
Medlem

och här är man nöjd när man kommer över 1 tb;D

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillanisse
enheterna är väl samma utan det är prefixen som skiljer sig, samt 1 peta=1000 tera=1000000 giga

tror jag iaf

Välkommen till datorernas värld, 1024MB är 1GB inte 1.024GB

Eller du kanske inte frågat varför du fick en 232GB hårddisk fast du köpte en 250GB (250 056 220 672 byte är faktiskt 232GB)

Detta fick man nog lära sig i skolan, el-automation åtminstånde

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

haha.. skulle vara jävligt coolt ljud att höra alla hårddiskar starta

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av billybomb
Är inte det där en pinch? En atombomb fast utan explosionen och massa döda människor utan bara eftereffekten utav en atombomb?

Hmm...det är iallafall en bomb som smälter all teknisk utrustning eller nåt inom en viss radie eller nåt.

Visa signatur

Asus UL30VT: 13,3", Intel Core 2 Duo SU7300 1,3 Ghz, 4 Gb Ram, 512 mb Nvidia Geforce G210M, 500 Gb HDD, Windows 7 Home Premium

Permalänk
Medlem

nej usch.. skulle inte vilja ha den gratis, skulle inte ens ha RÅD med el räkningen Bahahaaaa...

men annars så..

Permalänk

raid 101 XT . windows på det - lol

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
Hmm... 83KW (12v?)(11ton)... hitta nånting som påstår sig dra 1,8MW (40K Volt)(170kg) och verkar något roligare än ett sånt rack!

http://www.amazing1.com/Graphics/emp400.jpg
http://www.amazing1.com/emp.htm
Rikta in den på grannens lägenhet/hus och tryck på knappen =P
Glöm inte watt mätaren

Det där ser ut som nån hemmagjord prototyp av ett EMP vapen.

Den lagrar massor av energi i en jätte kondensator under högspänning, och kan mycke väl avge energichockar på några MegaWatt, men vi pratar om microsekunder.

Permalänk
Medlem

Finns den inte i rosa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Jag läste inte igenom det så noga men om man köpte en såndär med maxkapacitet...skulle man teoretiskt kunna lasta in den i en skåpbil och köra runt på stan med resultatet av att alla datorer som hamnade i fältet skulle gå sönder eller?

Om det nu var verklighet skulle du ju knappast kunna prestera en Gigawatt med ditt 55 Ah bilbatteri från Biltema.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillanisse
enheterna är väl samma utan det är prefixen som skiljer sig, samt 1 peta=1000 tera=1000000 giga

tror jag iaf

hehe.. du e rolig. 1 petabyte = 1024 terabyte. 1 terabyte = 1024 gigabyte. 1 gigabyte = 1024 megabyte och så vidare. 24an är oerhört viktig om man ska omvandla så stora summor. köper du en 250gb disk är det nog ingen som bryr sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
men det utrymmet kommer förmodligen inte att väga 11 ton då. så då är det ju inte manligt alls längre

haha, som sagt, liten e-penis med andra ord

Men alltså, de där är väl bara google med sin gmail och microsoft som skulle snegla på. Och vi overkill-geeks

Visa signatur

Weeei... Gud är god =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typ
1024 gigabyte är väl en terrabyte? eller är jag ute och cyklar?

oj, just det

Permalänk

Vilken primitiv sak.

Visa signatur

Alfred E. Neuman

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Jag läste inte igenom det så noga men om man köpte en såndär med maxkapacitet...skulle man teoretiskt kunna lasta in den i en skåpbil och köra runt på stan med resultatet av att alla datorer som hamnade i fältet skulle gå sönder eller?

Typ som jag fatta det också!
Men man får ju ha ett jävligt bra batteri om man ska åka runt med den!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helig
hehe.. du e rolig. 1 petabyte = 1024 terabyte. 1 terabyte = 1024 gigabyte. 1 gigabyte = 1024 megabyte och så vidare. 24an är oerhört viktig om man ska omvandla så stora summor. köper du en 250gb disk är det nog ingen som bryr sig

haha, som sagt, liten e-penis med andra ord

Men alltså, de där är väl bara google med sin gmail och microsoft som skulle snegla på. Och vi overkill-geeks

har jag påstått något annat? jag har ju inte direkt skrivit ut byte efter varje utan endast angett vad de olika prefixen betyder. DEt är DU själv som lagt till byte efter, inte jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av troll_tomte
Typ som jag fatta det också!
Men man får ju ha ett jävligt bra batteri om man ska åka runt med den!

njä, ett vanligt bilbatteri innegåller väl ca 60 Ah vid 12 V och den starkaste förbrukade 400 J per puls vilket ger ca 200 000 pulser.

Visa signatur

De e sossarnas fel.