Världens största lagringsenhet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av billybomb
Är inte det där en pinch? En atombomb fast utan explosionen och massa döda människor utan bara eftereffekten utav en atombomb?

nä, du tänker nog på neutroner. (fast det där med ingen skada stämmer inte riktigt) och ej att förväxla dem med neutriner som är ännu häftigare typer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av helig

haha, som sagt, liten e-penis med andra ord

tja, fast sålänge man har ett höghastighetsinterface till den riktiga spelar det ju mindre roll.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Istället för bandrobotar så kan man ha diskrobotar som byter trasiga diskar

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helig
hehe.. du e rolig. 1 petabyte = 1024 terabyte. 1 terabyte = 1024 gigabyte. 1 gigabyte = 1024 megabyte och så vidare. 24an är oerhört viktig om man ska omvandla så stora summor. köper du en 250gb disk är det nog ingen som bryr sig

haha, som sagt, liten e-penis med andra ord

Men alltså, de där är väl bara google med sin gmail och microsoft som skulle snegla på. Och vi overkill-geeks

Har vi inte gått igenom det här tillräckligt många gånger?

En TB = 1000 GB
En TiB = 1024 GiB

Etc...

OnT:

Ja, för er som planerar att dra in en sån här på rummet (:rolleyes: ), ni kan ju räkna med en varm upplevelse. 83kW, det är ca 1400 60W-glödlampor. Dvs, en hel del värme. Visst, allt blir kanske inte termisk energi, en del blir nog rörelseenergi också, men varmt lär det bli.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Har vi inte gått igenom det här tillräckligt många gånger?

En TB = 1000 GB
En TiB = 1024 GiB

Etc...

Skriv det till alla tillverkare av hårddiskar, minnen och självaste Microsoft... Då kommer det att stämma men tills det händer så förblir det 1024MB->1GB.... eller 250 056 220 672 byte till 232GB

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Ja, om en DVDr tar 45 MB. Annars får det i runda slängar plats 315,000 normalstora DVDr.

Ajdå, då räknade jag lite fel.

Permalänk
Medlem

Någon som vet prislappen på Model 900?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Skriv det till alla tillverkare av hårddiskar, minnen och självaste Microsoft... Då kommer det att stämma men tills det händer så förblir det 1024MB->1GB.... eller 250 056 220 672 byte till 232GB

Att hårddiskstillverkare väljer att skriva ut utrymmet enligt standardiserade SI-prefix har väl en naturlig orsak; det låter som det ryms mer på hårddisken.

Minnestilverkare använder ju rätt kvantitet men fel prefix.

Microsofts roll förstår jag inte.

Istället för att köra ner huvudet i sanden och propagera vidare användning av en felaktig definition tycker jag istället man ska upplysa om skillnaden.

Tillverkarnas sätt att skriva ut utrymme kommer nog inte ändras, men om folk känner till skillnaden kvittar det ju, eller hur?