Information om Geforce 7950 GX2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swipp
Den där "ingen" du pratar om, är det du?.. för att om det finns en sån här produkt så finns det en efterfrågan. Och sen finns det dom som råkar har några tusen som dom inte vet vart dom ska göra av och dessutom få råkar dom tillhöra skarar pc-entusiaster. Sedär, en kund..

Jag förstår din poäng, att om ett kort släpps så finns det naturligt en efterfrågan, javisst men jag vill ändå påstå att det är verkligen få som är berädda att punga ut med 900 euro för ett grafikkort. En promille av de som köper ett nytt grafikkort kommer att köpa ett 7950. Det är inte många och det kostar ju trots allt att ta fram kort. Jag tror att det här kortet är en skrytlansering.

Med en prislapp på ~900e så kan jag inte tänka mig annat. Men om "pappa betalar" så varför inte.

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nigle
Jag förstår din poäng, att om ett kort släpps så finns det naturligt en efterfrågan, javisst men jag vill ändå påstå att det är verkligen få som är berädda att punga ut med 900 euro för ett grafikkort. En promille av de som köper ett nytt grafikkort kommer att köpa ett 7950. Det är inte många och det kostar ju trots allt att ta fram kort. Jag tror att det här kortet är en skrytlansering.

Med en prislapp på ~900e så kan jag inte tänka mig annat. Men om "pappa betalar" så varför inte.

Behöver inte vara "pappa betalar". Dator är såpass vanligt nu o datorspel är inte längre bara för "barn". 20-35+ som mycket väl kan ha välbetalda jobb kan tycka att det är värt att slå på stort när man ändå uppgraderar. Inte så att man lägger ner allt nöje med datorn bara för att man fyller 30.

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Avstängd

Tänk på att en 7900GTX kostar ca: 5-6000kr, ska du ha två så får du ju lägga ut 10-12000kr, tycker detta är ett helt ok pris. Dock så skulle jag ha väntat på 8-serien.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag vet inte vad jag ska säga...
Diverse svordommar och kommentarer om onödighet och annat kommer som på räls, men det känns inte lönt att uttrycka dem längre... Ett kort för 8000kr!?!, jahopp, så var det kört för oss vanliga konsumenter med andra ord, för lyckas de få det där kortet att sälja så lär de säkerligen tycka att man kan betala lika mycket eller mer för de flesta andra kommande kort också...

Den paranoida delen av mig sitter och mummlar om snikna och lömska försök till att höja priserna på kort i allmänhet, och den vettiga delen tenderar att hålla med. 8K, för det där!!?!, med de specsen!?! Jag hoppas verkligen det storfloppar, men det kommer det knappast göra med tanka på alla (ursäkta uttrycket) überkorkade nötter där ute bland oss konsumenter som handlar bara för att ha det värsta, oavsett kostnad. Visst att man kan köpa värstingkort om man faktiskt har ett behov av dem, men det är det nog långt ifrån alla som har, men de köper dem ändå och kostymnissarna på finansavdelningarna sitter och gnuggar händer...

Kan inte förstå vad du gnäller så mycket över? Folk lägger mångalt gånger det på bilar, musikanläggningar, projektorer och gud vad vet jag. Vissa har kanske dyrare hobbies än vad du kan gnälla om och man tycker det är kul varför whinear du?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swipp
Den där "ingen" du pratar om, är det du?.. för att om det finns en sån här produkt så finns det en efterfrågan. Och sen finns det dom som råkar har några tusen som dom inte vet vart dom ska göra av och dessutom få råkar dom tillhöra skarar pc-entusiaster. Sedär, en kund..

Det är inte alltid så enkelt. Många tillverkare av bärbara datorer säljer sina billigaste maskiner med förlust, bara för att få upp volymerna till dom övriga serierna. Bugatti säljer bilar med förlust, sedan nya ägaren, Audi, ville spänna musklerna.

Kommer antagligen inte säljas alls många såna här kort, är nog främst för att dom vill stå högst upp på pallen.

Permalänk

Varför inte köra med ett externt nätagg som man gjorde på 7800 dual serien, då slipper nätagget hålla strömmen vid liv

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Kan inte förstå vad du gnäller så mycket över? Folk lägger mångalt gånger det på bilar, musikanläggningar, projektorer och gud vad vet jag. Vissa har kanske dyrare hobbies än vad du kan gnälla om och man tycker det är kul varför whinear du?

Det jag "gnäller" över, är att vi som inte har lust att spendera enorma summor pengar på saker som inte borde kosta så mycket också blir lidandes av att folk som faktiskt spenderar så mycket pengar inte tycker att det spelar någon roll. Ska man dessutom göra jämförelser bör man se till att behålla sitt perspektiv på saker och ting. Klart som solsken att en bil kostar mer än vad ett grafikkort gör, det är lika självklart som att påpeka att vatten inte är gjort av granit. Men vad tror du folket som köper mellanklassbilar skulle tycka om alla bilar inom loppet av några år började kosta som fabriksnya high-end Merceders eller BMW bara för att folket som har råd med sådana bilar inte bryr sig? Tror inte att så många skulle vara glada över det.

Jag har råd att köpa grafikkort för 8K, det är inga problem. Men jag har också ett en stark känsla för vad jag tycker är moraliskt och etiskt rätt och riktigt, och att pressa folk på mer pengar än vad som behövs bara för att man kan tillhör inte någon av dessa kategorier. Visst inser jag också att kapitalism styr i företagsvärlden, precis som sig bör, men även bolags girighet måste ha sina gränser i mitt tycke, och jag kan garantera att det inte kostar några 8K att tillverka, skeppa och saluföra det där kortet med tillräcklig vinst. Jag skulle bli mycket chockad om någon visade att så skulle vara fallet. Min protest kommer inte ifrån tanken att alla bör ha råd med det, inte alls. Alla har inte råd med allting, så enkelt är det bara. Min protest kommer däremot ifrån att jag tycker mig se ett mönster bakom prissättningarna den senaste tiden. Varje gång ett nytt kort kommer, så kostar det lite mer än vad föregående nya kort gjorde, och med det följer också insikten om att detta gäller alla kategorier av kort. Om den nya high-endkortet kostar 5K, så är det ju rätt ok om mellansegmentskorten startar på hälften av det eller hur? Men om vi då höjer prissättningen på high-endkortet till 8K, så börjar helt plötsligt inte mellansegmentet på runt 2,5K längre, utan 4K, och så tar vi det hela i små steg så märker förhoppningsvis ingen någonting. Och helt automagiskt har man gått från att få ett dugligt kort mellan 1-2,5K till att ett dugligt kort kostar 3-5K. Detta är vad jag protesterar emot, denna snikna smygmanipulation. För även om det kostar att utveckla och producera, så har jag mycket svårt att tro att ökningen av de kostnaderna är i förhållande till prissättningen.

En liknelse som är lite passande i mitt tycke är vad som händer om man släpper ner en groda i kokande vatten. Groddan kommer bli skållad och hoppa ur med en gång. Men sänk ner den i kallt vatten och värm sedan upp det långsamt. Då kommer grodan sitta där och bli kokad levande.

Nu kan jag påpeka en mängd olika anledningar till vad jag tycker är fel med situationen på hårdvarumarknaden de senaste åren. Dock Känns det rätt meningslöst då ordvalet i ditt inlägg visar på att de finare poängerna av det troligen skulle gå dig förbi.

Som tolkning av hela detta inlägg kan jag sammanfatta det så här utifall du inte orkar läsa genom det hela:
Det jag "Whinar" och "gnäller" över, är att konsumenterna som inte har råd med värstingprylar får betala mer även för saker de borde ha råd med, bara för att de som har råd inte bryr sig.

För övrigt kan jag säga att kortet verkar riktigt trevligt, men på intet sätt ser jag motivationen till den prissättningen. Kan också tillägga för de som känner sig berörda att vill man bli bemött med lite respekt så bör man tänka efter vilka ord man väljer.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Det är en gyllende regel att byta ut orginalkylning på de flesta grafikkort/cpu mm när du klockar. I stockspeed räcker nog den kylningen hur bra som helst.. 7900-serien är överlag mycket sval

Den ena kärnan sitter ju inklämd mellan de två PCB'sen, vilket gör det tämligen omöjligt att byta kylning på båda kärnorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Men vad tror du folket som köper mellanklassbilar skulle tycka om alla bilar inom loppet av några år började kosta som fabriksnya high-end Merceders eller BMW bara för att folket som har råd med sådana bilar inte bryr sig?

Men nu så kostar ju inte alla kort lika mycket som detta, det finns forfarande tex 7900gtx som kostar 4500:-.

Vad tycker du att dom borde göra istället?, skita i att utveckla detta kort? Om dom ska sälja det så måste det ju vara dyrare än 7900gtx. Skit bara i att köpa det om du inte vill.

Som jag sa, så kostar ju inte alla kort likadant utan det är precis som med bilar. Bara för att jag börjar tillverka Dyra handgjorda sportbilar som jag säljer för 8000000:- så betyder inte det att skoda hakar på och säljer sina bilar för lika mycket.

Och det du sa om att det hela tiden blir lite dyrare är inte konstigt, så är det i hela samhället och det beror bla på något som kallas inflation

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arion
Men nu så kostar ju inte alla kort lika mycket som detta, det finns forfarande tex 7900gtx som kostar 4500:-.

Vad tycker du att dom borde göra istället?, skita i att utveckla detta kort? Om dom ska sälja det så måste det ju vara dyrare än 7900gtx. Skit bara i att köpa det om du inte vill.

Som jag sa, så kostar ju inte alla kort likadant utan det är precis som med bilar. Bara för att jag börjar tillverka Dyra handgjorda sportbilar som jag säljer för 8000000:- så betyder inte det att skoda hakar på och säljer sina bilar för lika mycket.

Och det du sa om att det hela tiden blir lite dyrare är inte konstigt, så är det i hela samhället och det beror bla på något som kallas inflation

Och precis som jag misstänkte missades hela poängen...
Testar att uttrycka mig sämmre...

Visst finns det billigare kort, inga protester. Men ser du ärligt någting angående detta kort som rättfördigar det nästan dubbla priset mot ett 7900gtx? Skillnaden mellan dina handgjorda bilar för drömsummor och Skoda är just den, att även om dina kostar hur mycet som helst, så gör inte skodas det. Min poäng är däremot att kollar man lite noggrannare på hur prissättningarna varierat över de senare åren så märker man att det inte funkar så inom detta område. Här verkar däremot prissättningen på värstingkorten påverka även prissättningen på mellan/bugdetkorten, vilket är helt uppåt väggarna fel i min mening.

För varje ny serie kort eller ny het modell nvidia elelr de flesta andra tillverkare presenterat de senaste 3-4 åren så har prislappen gått upp, vilket är ok, vill man ha det värsta så får man väl betala för det, Det som däremot inte är ok är just den där påföljden det får med att man rättfärdigar höjningar av även billigare kort "eftersom de dyra ändå kostar mer". Hade de var highend-korten som kostade mycket utan att påverka prissättningen på de andra klasserna av kort så hade jag inte sagt nått, men i dagsläget så ser jag ett mönster som skulle kunna liknas vid att nissan ökar priset på sin micra för att ferrari precis utvecklat en ny värstingmodell... Det stämmer helt enkelt inte.

Mardrömsscenariot är att man inom en inte alltför avlägsen framtid ser "bugdet"-kort med startpriser på 4-5K, bara för att high-endkorten ändå kostar 15K. Mellan/bugetklasserna och deras inbördes nivåer finns ju till just för att alla inte har råd med värstingprylar, så att sitta och rättfärdiga missbruket av hela konceptet med detta bara för att man kan luktar illa i min mening, det faktum att det händer sakta gör det inte bättre, bara mer irriterande.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har en fråga till de mer insatta i grafikkortskonstrultion. Är dessa korten så pass mycket dyrare att konstruera än sina tidigare utgåvor. Jag menar om det egentligen finns något annat belägg än att tjäna pengar som de höjer varje genearation grafikkort med några tusen?

Visst är kortet dyrt men är komponenterna så pass dyra så måste dem ju ta ut ett högt pris för att gå med en vinnst. Eller är det så att "mycke vill ha mer" råder?

Som sagt varhar jag själv ingen aning och undrar om någon annan här inne vill vara vänlig att upplysa om detta.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk

Kan inte låta bli Belga, men 7900 GT för 3000 är bättre än ett 7800 GTX för 4500:-. Som jag ser det vinner vi konsumenter på att toppteknik också trillar ner i mellankorten. Dubbelkort 7800GT kärnor på kostade ju också 8000 med hälften så mycket minne.

När det gäller detta kort så är väl nästan enbart folk som vill ha quad SLI som köper det, och det blir nog datorvärldens Posche av det...

Permalänk

håller med belga låter vettigt det han skrivit så varför gnälla?

arion som du muttrar tror ja säkert skoda är bättre än dina hemma byggda bilar (^_^)

roligt med nya kort tycker jag fast att dom är dyra..

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk

Om man ska köra quad-sli, var är då SLI-kontakten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Visst finns det billigare kort, inga protester. Men ser du ärligt någting angående detta kort som rättfördigar det nästan dubbla priset mot ett 7900gtx?

Att det är dubbelt så mycket minne och dubbelt så många GPU:s?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga Det som däremot inte är ok är just den där påföljden det får med att man rättfärdigar höjningar av även billigare kort "eftersom de dyra ändå kostar mer". Hade de var highend-korten som kostade mycket utan att påverka prissättningen på de andra klasserna av kort så hade jag inte sagt nått, men i dagsläget så ser jag ett mönster som skulle kunna liknas vid att nissan ökar priset på sin micra för att ferrari precis utvecklat en ny värstingmodell... Det stämmer helt enkelt inte.

Men är det så?, kostar ett ett mid-range kort mer nu än vad det gjorde förr? Snarare så är det väll tvärt om, 7900GTX och allt där under kommer att sjunka i pris eller iaf hålla samma som nu.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arion
Att det är dubbelt så mycket minne och dubbelt så många GPU:s?

Men är det så?, kostar ett ett mid-range kort mer nu än vad det gjorde förr? Snarare så är det väll tvärt om, 7900GTX och allt där under kommer att sjunka i pris eller iaf hålla samma som nu.

Läs om, Läs rätt, Förstå.
Om du tänker efter lite så spelar det ju ingen som helst roll om priserna på nya kort sjunker lite, eftersom de från början var satta så högt att de även med sänkningar kostar mer än vad de borde, och eftersom de inte sjunker så lågt, så kommer nästa serie hammna ännu högre, som i sin tur inte kommer sjunka så lågt, och sen kommer nästa, och nästa, och för varje omgång tar man ett litet steg upp i prissättning. Sen används detta för att höja priserna på övriga kort likaså. Som att ta två steg upp för en trap och sen ta ett tillbaka, spelar liksom ingen roll hur länge du håller på, förr eller senare kommer komam till toppen av trappen.
Ex:
Om värstingkortet kostar 4K, så borde ju ett mellankort kosta runt 2,5K kanske.
Men om värstingkortet kostar 7K, så kan man ju sätta samma mellankort på 5,5 och ändå säga att det är billigare än förut eftersom prisskillnaden då är 2K istället för 1,5...

Och detta är vad som sakta har hänt i min mening, speciellt eftersom de fletsa konsumenterna tyvärr (ursäkta ordvalet) är så urbota korkade att de nickas som ett par lämlar och tycker att "jaa, 500:- billigare ooooh, underbart".

Och innan någon häver ur sig den där insiktslösa kommentaren om att "men det sämsta av de nya korten är ju bättre än det bästa gammla" så kan jag svara på det redan nu med en motfråga: varför? Ett bugetkort förr och ett budgetkort nu, vad är skillnaden? Båda är ju budgettkort. Att säga att det ena är bättre än det andra och därför borde priset ha ökat fungerar bara om man förutsätter en helt statisk mjukvarumarknad, vilket vi alla vet inte finns. Ett kort som duger till att köra senaste spelen på low borde ju rimligtvis kosta ungefär lika mycet som ett kort som dög till att köra senaste spelen på low för 5 år sedan. Kanske en bit högre givetvis, utvecklingen går ju trots allt frammåt, och faktorer så som inflation och annat borde också räknas in. Men knappast flera gånger högre som vi har idag.

och btw:
en extra GPU, visst, men 7900gtx kommer också med 512MB i minne, och jag har svårt att tro att kostnaden för en gpu är nästan 3K, och då vinstmarginalen på gtx-serierna knappast är liten, så känns det ju tveklöst rätt osympatiskt och denefetivt sniket att de försöker döja ökningen av denna vinstmarginal bakom hypen ang dubbelkärnor...

Sen är jag litte nyfiken över det här med quad på kort med dubbla kärnor, för i min bok så är 1+1 = 2 oavsett hur stora och kraftiga 1orna är. För även om man får 4 kärnor, så är det ju ändå bara 2 kort... och hela konceptet SLI bygger väl på användningen av just flera kort, inte antalet kärnor, eller har jag missat nått? eller är det tänkt att man sk ha 4 st såna här kort... *huga, behöver bara tänka på det för att plånboken ska börja se mörkrädd ut*

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Sen är jag litte nyfiken över det här med quad på kort med dubbla kärnor, för i min bok så är 1+1 = 2 oavsett hur stora och kraftiga 1orna är. För även om man får 4 kärnor, så är det ju ändå bara 2 kort... och hela konceptet SLI bygger väl på användningen av just flera kort, inte antalet kärnor, eller har jag missat nått? eller är det tänkt att man sk ha 4 st såna här kort... *huga, behöver bara tänka på det för att plånboken ska börja se mörkrädd ut*

SLi, skiter igentligen i hur du löser det. du kan ha alla 4'a gpu'erna på samma kort, och få exakt samma... Nä, rättelse, bättre prestanda. Förutsatt att allting annat är det samma då.
I just det här fallet, har jag för mig man använder Laptop versionen av GPU'erna, och för värmens skull är de lågt klockade, men rent teoretisk, presterar de minst lika bra på "ett" sånt kort, som på adaptorkortet för att köra 2 lösa mobil gfx i en vanlig pc som vi hade som en nyhet här för "ett bra tag sedan", eller två helt oberoende, singel gpu kort i SLI.

Kan du ha alla GPU'erna på samma kort, kan du få kortare signalväg, vilket teoretiskt lyfter prestandan (ytterst teoretiskt dock, frågan är om det är mätbart i FPS), medans när du har dem på separata kortplatser, förlorar lite av kontrollen. Dels blir signalvägen längre, sen vet du inte exakt hur tillverkaren av moderkortet valt att koppla pci-e platserna... De följer klart standard, men standard har plats för variationer. Altså får man ge lite tollerans i sin sli funktion (Sanolikt en av anledningarna till att nVidia från början envisades med sin SLi brygga)

Hela den här utveklingen bygger på att en GPU, sett i jämförelse med en CPU, inte är en singelcore, utan en multicore, och att de hela tiden delar upp arbetet.
Personligen tycker jag dubbla kort är ett skämt, och om det går att köra ETT sånt här kort, så börjar vi komma nånstans. (Om någon lyssnat tidigare har jag flertalet gånger påpekat att SLi hysterin med dubbla kort är ett pr trick för att lura er att betala mer än vad det igentligen behöver kosta. Nu är den utveklingen lite hämmad.)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kade89
men vilka dåliga specifikationer 500/1200

Dom gör al samma saks om dom försöker göra med CPU's, bättre teknik och lägre frekvenser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Och precis som jag misstänkte missades hela poängen...
Testar att uttrycka mig sämmre...

7950 GX2 = Ferrari turbo - hightech
7300 LE = Golf diesel - lowtech

Enklare än så blir det inte. Om man vill ha en ferrari med det värsta så köper man det. Nöjer man sig med sämre, så köper men en "lite" verision. Dom som vill ha värsting kort kollar i midtech-området.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Den ena kärnan sitter ju inklämd mellan de två PCB'sen, vilket gör det tämligen omöjligt att byta kylning på båda kärnorna.

Med lite våld så borde du nog kunna fixa ditt ett vattenkylningsblock.. typ zalman ...

Permalänk
Discokungen

Så de kommer med 7900GTX-kort som kan köras i QuadSLI fast det är lägre frekvenser än 7900GTX men högre än 7900GX2? Nu börjar det fan bli rörigt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-

Personligen tycker jag dubbla kort är ett skämt, och om det går att köra ETT sånt här kort, så börjar vi komma nånstans. (Om någon lyssnat tidigare har jag flertalet gånger påpekat att SLi hysterin med dubbla kort är ett pr trick för att lura er att betala mer än vad det igentligen behöver kosta. Nu är den utveklingen lite hämmad.)
B!

Håller med fullständigt!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.