Permalänk

Inge ljud a8n-e

Har fått ett stort problem ljudet har slutat funka på mitt a8n-e har resettat bios och formaterat datorn men får ändå inte igång det. Sen har ja ett problem till de e att jag har ett löst ljudkort som jag peta i datorn å den går segt att installera datorn nästan hänger sig musen försvinner osv. När man väl installerat det så funkar allt superbt tills man startar om datorn då blir det svartskärm när man kommit förbi laddningsskärmen i win xp.

Nån som har något tips på ovanstående eller är det bara att skicka in moderkortet på garantin och vara av med datorn en månad eller så?

Visa signatur

Mvh Rikard

C2D E4300 CPU 1.8ghz@3ghz 1.35v 31C Idle 58C Load, Gigabyte GA-965P-DS3 Mobo, Asus x1950pro 256mb Grafikkort, 2x2048 OCZ minnen, Samsung 500gb SATA2,Samsung DVDRW SATA, Antec Sonata II Chassi.Tgb Logitech UltraX, Mus Logitech MX1000

Permalänk

har liknande problem med att ljudkort cpar datorn så som du beskriver det..

sen så fungerar inte alla inbyggda ljudkort om man har ett nätagg som inte har -5 v i atx kontakten

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har samma problme med samma kort..Störande!

Visa signatur

-=SanDiego 3700+ @ 2800Mhz - Crosair Value 1024 - Gainward 6800GS - 160GB Sata=-
I wanted to kill the sexiest person alive... But suicide is a crime.

Permalänk

humm okay det där med strömkontakten lät intressant har just bytt låda till ett antec sonata 2 chassi och det var efter det ljudet inte fungerande var försiktig med statisk elektricitet såg alltid till att vara jordad osv. men om de nu ör strömmkontakten där går det att göra något åt det eller ska man testa koppla in gammla nätagget och prova om ljudet funka då?

Visa signatur

Mvh Rikard

C2D E4300 CPU 1.8ghz@3ghz 1.35v 31C Idle 58C Load, Gigabyte GA-965P-DS3 Mobo, Asus x1950pro 256mb Grafikkort, 2x2048 OCZ minnen, Samsung 500gb SATA2,Samsung DVDRW SATA, Antec Sonata II Chassi.Tgb Logitech UltraX, Mus Logitech MX1000