Permalänk

1.8 Ide?

Tänkte köpa en ny disk till datorn, har en rätt gammal p3a. Vilket moderkort jag har vet jag inte men burken har några år på nacken.

Det finns lite att olika saker att välja mellan här på Komplett och jag är osäker på vad som fungerar och inte fungerar?

Vad är skillnaden på dessa

1.8" IDE
2.5" IDE
2.5" Serial ATA
3.5" IDE

Permalänk

Storleken...
Men det är 3.5 IDE som gäller för din dator.

Permalänk
Entusiast

Det du ska välja är 3.5" IDE

1.8 å 2.5 används för laptops eftersom det är mindre tror jag.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

2.5 går lika bra, finns adaptrar. Men dyrare och slöare, men tystare!

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk

tyst behöver den inte va, har låst in den i garderoben och borrat hål.. Vilken HD skulle ni ha köpt om ljudet inte var några problem

ska ligga runt 1000:-

Permalänk
Medlem

Hur stora diskar klarar din dator av? Jag är inte säker på det här då det var ett tag sen men jag har för mig att det finns begränsningar för hur stora hdd:s datorn klarar av, eller så var det OS:et Men jag tyckte jag köpte en bra disk förra gången iaf, maxtor 200gb http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MAXDM10-200
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309272

Billig, bra, tyst, stabil och med temp sensor, snurrar på fint för mig

Permalänk

jaha, så om jag köper 250gig så är det inte säkert att det går på min burk

P3
1700 mHz
PC133 256 RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grandessa
jaha, så om jag köper 250gig så är det inte säkert att det går på min burk

P3
1700 mHz
PC133 256 RAM

Som jag sa jag är inte helt säker på hur det var med det där bäst att nån annan som vet 100% säkert svarar, eller att du letar upp det om det finns nånstans

Permalänk

Om det nu inte skulle fungera. Kan jag dela upp hd:n i mindre delar sa att det går eller fungerar det inte alls?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grandessa
jaha, så om jag köper 250gig så är det inte säkert att det går på min burk

P3
1700 mHz
PC133 256 RAM

P3 1700 MHz? Givme givme

Permalänk

Så vad är det jag behöver veta om min burk för att va säker på att det kommer fungera med 250gig

Permalänk
Medlem

Kolla manualen till moderkortet, har för mig att det är det som begränsar. Kan även vara windows som begränsar, vilket windows kör du?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk