Permalänk
Medlem

Fråga om DFI NF3 chip.

Har letat snart 2 timmar och inte hittat nåt så jag gör en tråd om det.

DFI NF3 Ultra har enligt specifikationen nf3 ultra chipet, men på mitt kort känns det igen som 250gb inte ultra. Är 250gb och ultra chipen samma chip men med olika namn?

Har letat en hel del men inte hittat nåt svar på det =/

Permalänk
Medlem

om det är ett DFI nf3 ultra-d till socket 939 så är det ultra chipset.. men det kan hända att det står 250gb på något ställe..

DFI nf3 250gb är till socket 754..

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att 250gb är till s754 men jag vart lite fundersam eftersom både cpu-z och everest kände igen chipet som 250 =/ Tänkte om det var ungefär samma chip så dom kände av fel eller om man fått nåt cp exemplar som visats i butik eller så.

Permalänk
Medlem

Har samma mobo som du och det står nforce3 250 för mig med.
Det ska inte va nåt att oroa sig för:)

Vad har du för graffe Hakkas?
Jag har ett j***a problem med mitt 6800gt och detta mobo bara. När jag startar spel så "fryser" det i ett antal sekunder då och då. Det är speciellt irritersamt när jag ska ändra skärmupplösningen från default till 1280x1024, när jag ändrat så fryser det i ca 10 s. så jag kan inte bekräfta ändringarna jag gjort.
På dfi-street.com är det många som löst det genom att avaktivera fastwrites men det fungerar tyvärr inte för mig.
Verkar som att det är främst med geforce kort detta problem uppstår. :/

edit: stavning

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett 9800Pro och det funkar utan problem. Har hjälpt många grabbar med det där felet när vi brukar ha lan, det är ett helsike, ibland funkar det och ibland inte. Testa att stänga av fastwrite(som du gjort) och sätt agp på 4x, funkar det inte då så vet jag inte hur man ska göra