Permalänk
Medlem

ska jag uppgradera modebordet?

har ett asus A8N-E ska klocka snart ska bara köpa kylare... ska kag köpa ett bättre modebord eller duger det? vad är det för skillnader egentligen på ett modebord som är bättre i klockning kajn man klocka mer? eller är det säkrare?

tacksam för svar

Permalänk
Avstängd

Vad ÄR ett modebord? Någon sorts hemmasnickrad catwalk för privata modevisningar eller?

Permalänk
Medlem

Hej Lazzve,

Ditt nuvarande moderkort/morsakort/planka och nu tydligen den senaste benämningen...modebord duger alldeles utrmärkt. Jag skulle dock ändra det till modekort, speciellt om det är ett färgglatt sådant och således består av mycket kromlist och dyligt. Det finns vissa moderkort som lämpar sig bättre för avancerad klockning (har dock ingen erfarenhet). Hur vidare det är säkrare eller inte låter jag vara osagt, då jag anser att all klockning medför risker och att det således inte spelar någon "roll" vilket moderkort man använder sig utav i den bemärkelsen.

Ni må förlåta mig, men dagens skönaste kommentar måste gå till dundermuppen (som muppade sig lite :). Det var banne mig värdsklass på den kommentaren.

Jag hoppas att mina rader hjälpte dig något.

Permalänk
Medlem

Nej du behöver inte köpa dig ett nytt moderkort. A8N-E har mycket bra överklocknings möjligheter så länge du inte är är ute efter extrema överklockningar med dyra minnen, höga övervoltningar, lödningar (moddning) och vattenkyling mm.

Håll dig till standard minnen skaffa en bra kylare och du kan endå klocka skiten ur din processor.

Visa signatur

Första bygget: A7M266 | 2500+XP-M@2703Mhz 1,95V | PC2100 1gig 2.2.2.6.9.8 | SB Live 5.0 | 6800NU@6800GT
Andra vattenkylt: NF7-S v2 | 2400+XP-M@220x12.5 1.9V | XMS4400C25 | 9500pro@400/310 |3dmark01 18084
HP rp 5700 | E7600 | 8gig DDR2 | gt 1030 pci-e riser adapter | 128 gig SSD | win 10
Dell 9020, 7010, 960, HP pro 3300, Asus konfigurationer mfl.