Information om Nvidia Nforce 590 läckt

Permalänk
Melding Plague

Information om Nvidia Nforce 590 läckt

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
En annan ny teknik som kommer att finnas på utvalda styrkretsar i 500-serien, kallas ”Firstpacket” som tillåter paketprioritering med den inbygga Nvidia-brandväggen.

Betyder det att brandväggen kommer fungera den här gången?

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Betyder det att brandväggen kommer fungera den här gången?

Tvivlar jag på. Hur som helst så är det kul att tekniken tar ett steg till. (Vi slipper AC'97)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Tvivlar jag på. Hur som helst så är det kul att tekniken tar ett steg till. (Vi slipper AC'97)

Amen to that my brother

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Amen to that my brother

Det är fan riktigt dåligt. Jag hade AC'97 på en HP som jag köpte i början av 2003. Nu, tre år senare satt det ett AC'97 på mitt A8N32-SLI Deluxe. Usch säger jag bara.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem

AC97 är ju bara en standard. Säger inte så väldigt mycket om kvaliteten på ljudet egentligen (mer än det inte är bättre än 96kHz/48kHz 20-bit). AC97 har hängt med sen 1997 faktist, det kan man inte tro.

Visst skulle det vara trevligt med bättre ljud onboard (som SoundStorm t.ex.) men frågan är om det är värt det ekonomiskt. Vanligt kasst onboard-ljud funkar för de flesta och billigt ljud = billigare moderkort. Vill man ha bättre grejor köper man ett separat ljudkort. Skulle ju bara vara en nackdel ifall ljudet onboard var dyrare och bättre, ifall det ändå inte skulle vara bra nog så att man får betala mer för en grej man ändå inte planerar att använda.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Tycker de moderkort med Intel Chipset den sista tiden har varit väldigt bra på framförallt ljudfronten, de flesta som jag har sett har varit utrustad med Intel HD Audio, eller AudioMax 7.1.. riktigt bra ljud.

Permalänk
Medlem

Öka bandbredden till grafikkortet?

Vi är ju inte ens på långa vägar i närheten utav PCI-E 16x, vad ska vi med ökad bandbredd till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Öka bandbredden till grafikkortet?

Vi är ju inte ens på långa vägar i närheten utav PCI-E 16x, vad ska vi med ökad bandbredd till?

Många moderkort stödjer idag upp till Raid4-5, hur många använder det? 1-5% kanske?

Mesta är penisförlängare idag..

Permalänk
Medlem

Sant, men raid 5 har ju vissa användning för i alla fall. Är ju ett billigt alternativ och särskilt intels raid 5 lösning verkar helt klart överlägsen vanlig mjukvaruraid även om det inte håller samma klass som riktiga kort (men den integrerade är ju trotts allt många tusenlappar billigare samt faktiskt bättre på vissa saker, jusst pga. att den är integrerad).

Det jobbiga är att de motiverar prishöjningar för sådana här "funktioner".

Permalänk
Medlem

Conroe cpu + nforce5 sli moderkort + 2*7900gt (ir vänta på dx10) + 1-2gb 800hmz ram skulle sitta fint eller hur?

Visa signatur

E6750@3.2Ghz,2x1gbC4,8800gts512,p35-ds3,500gb-sata,windows xp pro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanim
Conroe cpu + nforce5 sli moderkort + 2*7900gt (ir vänta på dx10) + 1-2gb 800hmz ram skulle sitta fint eller hur?

u tease

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanim
Conroe cpu + nforce5 sli moderkort + 2*7900gt (ir vänta på dx10) + 1-2gb 800hmz ram skulle sitta fint eller hur?

varför inte 2-4 Gb när vi ändå är på gång=)??