Warner Bros väljer Bittorrent för digital distribution

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Skämtar du eller?
12 kronor i kina? Original?!
GLÖM DET!
Precis som allofmp3.com, så betalas självklart inte några pengar ut till artister/liknande. Klart som fan det är billigt för att det inte kostar något (förutom bandbredd) att exempelvis tillhandahålla en sida såsom Allofmp3.com.

Förövrigt stavas det inte "musik låt".

En krona för musik är IMHO något lågt, runt 4 :- är mer lagom. För en tusenlapp får man alltså runt 250 låtar. Eller kanske en box med låt säga 130 låtar från en viss artist för 499:-

10:- för en film är rent skrattretande däremot. Om det är en film man får se flera gånger dvs.
10:- för hyra av en film i 24h kanske, att köpa filmen kan kosta runt 50:- eller så.

Eh, jo. Dom amerikanska filmbolagen säljer orignalfilmer för någon tia i kina för att försöka bekämpa piratkopieringen. Någon tia är föresten lämpligt pris på en ny hyrfilm i minst dvd-kvalitet på internet, jäkla idioter som tror man vill betala samma pris som för en köpdvd.

Permalänk

sprucetwig - Billigt, men... 10:-? Piratkopiorna kostar väl ungefär lika mycket, om inte mer... Det låter ju. Konstigt...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
sprucetwig - Billigt, men... 10:-? Piratkopiorna kostar väl ungefär lika mycket, om inte mer... Det låter ju. Konstigt...

Priatkopieringen lär sjunka med de priserna. Jag skulle tänka mig å köpa massa filmer istället för att .....

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

För att hjälpa sprucetwig lite på traven. Jo, det stämmer att bolag som tex Warner Bros säljer orginaldvd på kinesiska marknaden för drygga 20kr..

http://weblogs.jupiterresearch.com/analysts/card/archives/006...

Finns flera hundra sidor med nyheter om detta. Var uppe på forumet någon gång föra året...

Permalänk

Någon får sprida torrent filerna till mig så jag kan tanka dom gratis från WB

Permalänk
Medlem

Problemet är ju mycket att man måste köpa filmen. Då blir det dyrt och det blir massa trams med kopieringskydd.

Personligen är det mycket få filmer jag ser mer än en gång och de få filmerna kan jag gärna betal fullpris för. I övrigt så är det smidigare att hyra. Och när hyrbutikerna har t.ex. 3 för 99:- så kan man ju tycka att runt 30 kr är rimligt för att ladda hem film på nätet.

Det skulle dock behöva göra så att filmen bara är tittbar under en viss tid eller ett visst antal gånger - något de får lösa på ett snyggt sätt. Borde ju gå att lösa genom någon slags frontend (som givetvis går att cracka men vilket få personer kommer göra i vilket fall..)

Permalänk
Avstängd

Av någon anledning så kommer pirat finns kvar ändå, kanske öka men inte minska.

Typ det finns massor av folk som inte vet vad bittorent är för något, exempel är att mina kusiner inte visste ett skit om det innan jag nämde det men nu så har dom diskarna fulla av "semesterfilmer"... fast sådant sa jag inget om utan 1+1=2.. ja ni fattar hoppas jag

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Hur löser de problemet att jag som betalande kund eventuellt olagligen seedar filmen vidare till någon pirat genom bittorrent?

Jag skulle inte vilja betala böter för att någon olovligen tankar filmen mha. Warners bittorrenttjänst.

Permalänk
Medlem

Hmm. Hur ser ISP'erna på detta tro? I många avtal står det ju att man inte får använda sin uppkoppling för annat än privat bruk, och att hjälpa filmbolag distribuera material räknas kanske inte som privat bruk?

Citat:

10.1 Abonnenten får enbart använda Tjänst för privat
bruk. Abonnenten får inte vidarebefordra Tjänst till
annan plats än Lägenheten. Abonnenten har dock rätt att
låta andra medlemmar av Abonnentens hushåll använda
Tjänsten

Citat:

4.2 Abonnenten får inte använda Tjänsten, inkluderande
personlig hemsida, för kommersiellt
bruk. Abonnenten ansvarar ensam för den information
som överförs via Internet och som publiceras
på Abonnentens hemsidor och är vidare
ansvarig för att inneha nödvändiga tillstånd för
att sprida, ta emot eller lagra information.
Abonnenten är således ensam ansvarig för korrespondens,
inlägg i diskussionsgrupper och andra
Internetaktiviteter i vilka Abonnenten deltar.

Saxat från mitt avtal med B2, men tror inte det skiljer sig avsevärt mellan andra operatörers villkor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850