Intel Conroe och P965 5 juni?

Permalänk
Melding Plague

Intel Conroe och P965 5 juni?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det bådar riktigt gott för Intel nu.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Let´s see if La Grande is something. Det blir intressant att se om de kan revolutionera. Både på gott och ont.

Permalänk

Längtar till Conroe...

Permalänk
Medlem

De första är för dyrt och har fel där och där.Man vänta ett Tag och köpa sen.Spara under tiden och köpa till Jul eller so.Nytt och god till Jul det låta bra.........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Arr, väntar på Merom jag. Någon som har någon aning när dom kan tänkas komma ut?

Permalänk
Medlem

Orkar inte vänta... Vill bara veta hur LaGrande kommer fungera innan jag köper något. Visar det vara en "pain in the ass" teknik så blir det bara ett s479 moderkort med i945 chipset och en memrom...

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara jag som får dåliga vibbar av Lagrande och "Intels Active Management Technology vilket är ungefär som dagens ”Remote Desktop” men med hårdvarustöd."

Man kunde ju alltid avinstallera dålig programvara, nu lägger dom in mer och mer direkt i hårdvaran.

Permalänk
Medlem

De socket 479 kort som säljs nu är de alla merom kompatibla? Eller måste de ha uppdaterat chipset för merom?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Nej alla som säljs nu fungerar inte med Merom, men några gör det (Asus har ett, och MSI har väl två; ett någorlunda bra och en budget variant).

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
De socket 479 kort som säljs nu är de alla merom kompatibla? Eller måste de ha uppdaterat chipset för merom?

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Precis vad jag väntar på som min nästa dator.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
De socket 479 kort som säljs nu är de alla merom kompatibla? Eller måste de ha uppdaterat chipset för merom?

975,945 på skt 479.

Visa signatur

Gammal är gubbe