Abit HTPC-moderkort med HDMI

Permalänk
Melding Plague

Abit HTPC-moderkort med HDMI

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är alla moderkort med intel's 945GT kretsar Merom kompatibla?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

hoppas det inte är som på ati grafikkorten där det själva designen var redo för HDCP men icke användbart. i vilket fall ser detta mycket vettigt ut. konstigt det inte gjorts innan med någon annan plattform bara....

nu börjar man bli sugen på en rättfärdig HTPC på riktigt.

tacka USI för det ! kan bli början till ett mycket gott samarbete som förhoppningsvis ger oss många trevliga produkter att se framemot.

är lite glad åt att gamla favoriterna Abit får fram något som ser riktigt intressant ut.

Permalänk

Ser lovande ut, synd bara att de flesta tvapparater inte kan köra 1360x768 via HDMI, utan man blir tvungen att köra 1280x720 och låta tv:n skala upp och de flesta överskannar dessutom bilden, så man blir ju lik förbannat tvungen att använda VGA om man vill få någorlunda pixelmappat om inte man väljer en LG apparat för de fixar ju icke HDMI-kompatibla upplösningar via HDMI.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

Skrev och postade bilder på detta kortet i Conroe tråden för mer än en månad sedan, kul att nyhetssidan hänger med

Permalänk
Medlem

MOrKiz: Skickade du nyheten som ett tips till nyhetsredaktionen eller postade du det i en redan befintlig tråd? För jag har mycket svårt att se hur redaktionen skall hinna skumma genom alla trådar samt registrera de saker som skulle vara intressanta att posta som nyheter.

Mycket intressant kort dock, hoppas det betyder att även andra tillverkare kommer släppa liknande lösningar då konkurrens endast är av godo.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
MOrKiz: Skickade du nyheten som ett tips till nyhetsredaktionen eller postade du det i en redan befintlig tråd? För jag har mycket svårt att se hur redaktionen skall hinna skumma genom alla trådar samt registrera de saker som skulle vara intressanta att posta som nyheter.

Mycket intressant kort dock, hoppas det betyder att även andra tillverkare kommer släppa liknande lösningar då konkurrens endast är av godo.

Har slutat med att skicka in tips då de har totalt ignorerat 3-4 olika nyheter jag skickat in om...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Har slutat med att skicka in tips då de har totalt ignorerat 3-4 olika nyheter jag skickat in om...

Håller med har skickat in under 3 års tid typ men aldrig har något dykt upp tyvärr =/ Bättre att posta i forumet-

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Håller med har skickat in under 3 års tid typ men aldrig har något dykt upp tyvärr =/ Bättre att posta i forumet-

Precis, postar man i processor/moderkort/minnen delen s¨når nyheterna ändå de som är mest intresserade..

Permalänk
Medlem

Moderkortet skulle haft en DVI-I-utgång istället för D-sub, ett lite bättre 3D-presterande grafikkort som t.ex GeForce 6150 (), en PCI-E 16x-port och fler SATA-portar. Om dessa punkter skulle varit uppfyllda så hade jag nog uppgraderat min maskin.

EDIT!
Såg en sak på bilden: Processorn sitter väldigt långt in. Tror detta skulle ställa till en hel del problem för folk om de har sina diskar där. Lite synd faktiskt...

Permalänk
Medlem

Äntligen HDMI

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.