Datorbutiken samarbetar med ECS

Permalänk
Melding Plague

Datorbutiken samarbetar med ECS

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Permalänk
Medlem

Hur är det med prestandan och kvaliten av deras moderkort nu för tiden? Förr var de inget vidare.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Synd att det inte var DFI istället

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

inte så intressant då deras moderkort suger om man ska överklocka!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk

det handlar väl främst om "färdigbyggda" datorer gissningsvis? det är det väl inte många av oss som beställer ändå?

ang. kvalitén har jag hört mkt gott om både ati- och nf4- baserade moderkort.

Permalänk
Medlem

Deras nya moderkort presterar i likhet med alla andra nforce baserade. Skillnaderna mellan moderkorten är i regel så små att det mer eller mindre hänger på smak o tycke numera....

Permalänk
Medlem

Trevligt.

Jag blev glatt överraskad över mitt moderkort, grymt stabilt mm. 6-lager också.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Hur är det med prestandan och kvaliten av deras moderkort nu för tiden? Förr var de inget vidare.

Håller inte med, många av deras äldre kort är både välpresterande och driftsäkra. K7S5A t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Håller inte med, många av deras äldre kort är både välpresterande och driftsäkra. K7S5A t.ex.

Ah klassiskt. Jag har haft ett ECS K7S5A - fint kort!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Sitter ett sånt i farsans dator , totalt obefintliga överklockning möjligheter.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Avstängd

dom är ju sämre än MSI, dock det där med överklockning.. det fungerar fint i skiten jag hade.

Inget fel på driftsäkerheten eller så utan den sög helt enkelt, typ den fungerade bra när den fungerade men den jävlades ibland så pass mycket att jag bara inte orkade med den något mer

ECS = Error, Crash & Shit.

Dock med dagens så vet jag inget om

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimbim
Ah klassiskt. Jag har haft ett ECS K7S5A - fint kort!

Hade också ett, men chipsetet på den dog efter cirka ett år så den tog och halvdödade mina hårddiskar, vilket då resulterade i att jag förlorade en del digitalfoton. Efter det lärde man sig värdet med raid och backup...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Sitter ett sånt i farsans dator , totalt obefintliga överklockning möjligheter.

Stämmer inte det heller. Faktisk skaplig klockning med moddat bios.

Permalänk

Men nu är det inte moddat bios på farsans dator så det mest spännande man kan göra i klockingsväg är att växla mellan 133 å 100 fsb.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]