Nintendo Wii använder Opera som webbläsare

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Wii använder Opera som webbläsare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Orka surfa på konsolen?
Sånt har man en dator till... -.-
För att spela också för den delen! Hihi! ^^

Varför inte Den Brinnande Räven som webbläsare istället? :/

Permalänk
Medlem

kivttar. men det verkar bli en trevlig konsoll

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Detta visar att Opera är den bästa webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Orka surfa på konsolen?
Sånt har man en dator till... -.-
För att spela också för den delen! Hihi! ^^

Varför inte Den Brinnande Räven som webbläsare istället? :/

Det kanske inte är helt vanligt vardagssurfning webbläsaren är till för. Den kanske är för att kolla Nintendos nyheter, laddda ner spel, patchar och nya spelvideos. Möjligtvis även nånn spel/nintendo community.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Geeks
SweClockers

Glöm inte att kontrollern borde kunna användas som penna. Man borde alltså få möjlighet att skriva in en URL med hjälp av text recognition.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Glöm inte att kontrollern borde kunna användas som penna. Man borde alltså få möjlighet att skriva in en URL med hjälp av text recognition.

Tror på att dom även lägger in ett tangentbord man kan få upp som på Opera för DS där man kan klicka med den på tangenter En annan anledning till att dom valde Opera lära vara Mouse Gestures

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Opera är grymt bra, mycket bättre än Firefox. Firefox känns lite som Internet Explorer, Opera däremot känns frächare, mer innovativt och snabbare.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Kan förstå att dom väljer Opera, klart skönaste webläsaren enligt mig

Permalänk
Avstängd

Har inte Wii bara stöd för vanlig tv-upplösning? Hur enkelt blir det då att surfa? texten blir ju inte läsbar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Helt klart ett bra val, har kört Opera helt nu de sista åren, både i arbetet och privat. Snabb, smidig och har precis allt jag behöver (och mycket till).

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

känns lite som det kvittar vilken browser de kör, så länge det inte är IE.
själv kör jag FX eftersom det är helt jeffla omöjligt att få Opera att se ut som jag vill.
Wii verkar btw kunna vara cool. Nästan så att man kunde tänka sig att köpa en konsoll. Nästan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Har inte Wii bara stöd för vanlig tv-upplösning? Hur enkelt blir det då att surfa? texten blir ju inte läsbar.

Kan du läsa textningen till en film som visas på en TV?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Detta visar att Opera är den bästa webbläsaren.

Det håller jag inte med om, men den är uppenbarligen lätt att porta.

Citat:

Opera är grymt bra, mycket bättre än Firefox. Firefox känns lite som Internet Explorer, Opera däremot känns frächare, mer innovativt och snabbare.

Om jag vill använda en snabb browser använder jag Camino, den är vansinnigt snabb, även jämfört med Opera på en PC. Men snabbhet är inte allt, Firefox är snabb nog, plus att det finns så många sköna funktioner iom extensions.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Uh, jättegammal nyhet ju. Över två dagar gammal. Men säger man sånt så säger nån "tipsa swec själv". Så därför klagar jag inte.

Själv förstår jag allvarligt talat inte hur man ska kunna surfa i SD. Kommer ju vara jättelågupplöst då w inte har stöd för hd!

Fogel70 - Texten på text-tv är gjord för att enkelt läsas, en vanlig hemsida är det INTE. Det komer bli äckligt mycket sidoscroll osv. när man läser hemsidor antagligen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Kan du läsa textningen till en film som visas på en TV?

Självklart. Kan du läsa texten i t.ex. utforskaren om du kopplar din dator till en vanlig TV?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag tror inte Wii kommer att använda Opera som ni tror! Det lär bli en simpel browser ansedd för just Nintendos online-tjänster, t.ex kolla lite nyheter, spelfilmer och dylikt.. Jag tror inte Nintendo kommer använda sig utav att man kan surfa in på vanliga hemsidor utan endast kunna klicka runt lätt med Wii-moten i enkla avdelningar.

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

Inte helt omöjligt är ju att den kommer att fungera lite som opera mini för mobiltelefoner dvs att sidorna görs om för att passa för enheten med Small-Screen Rendering

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
[B]Det håller jag inte med om, men den är uppenbarligen lätt att porta.

Hehe, var en viss ironi där. Men smaken är som baken. Och baken är just nu Opera så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Självklart. Kan du läsa texten i t.ex. utforskaren om du kopplar din dator till en vanlig TV?

Kan ju bero på att din dator troligtvis skickar signalen 800 x 600 eller likanande. TVn kör på 720 x 540 (eller liknande), bilden blir därför ihoptryckt och blurrig. En nintedo GC skickar däremot bilden i 720 x 540, där av bättre skärpa.

Btw, har du svårt att läsa instruktionstexten när du kör xbox/ps2/gc??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Kan ju bero på att din dator troligtvis skickar signalen 800 x 600 eller likanande. TVn kör på 720 x 540 (eller liknande), bilden blir därför ihoptryckt och blurrig. En nintedo GC skickar däremot bilden i 720 x 540, där av bättre skärpa.

Btw, har du svårt att läsa instruktionstexten när du kör xbox/ps2/gc??

Det var iofs ganska länge sedan jag kopplade datorn till tvn, och jag testade alla PAL lägen och alla upplösningar med S-VHS kabel utan att texten i utforskaren blev speciellt läsbar.

Även länge sedan jag spelade konsolspel men visst, texten är ofta läsbar, men det beror på att det oftast är ganska stora bokstäver/siffror.
Av precis samma anledning så verkar det som text-tv har så stor text. Mindre text skulle inte bli läsbar med en tv.

Gissar dock på att som åtminstone en person påpekade att Opera på Wii kommer att att zooma in precis som mobiler gör att få att få texten läsbar.

Vi får se..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Läste att det var något med progressive-scan som gjorde att dom fick en skarp bild.
Obs: ingen expert, kan rota fram det igen om ni vill.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Självklart. Kan du läsa texten i t.ex. utforskaren om du kopplar din dator till en vanlig TV?

Ja givetvis, bara man använder en lämplig upplösning och storlek på texten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radiuz
Jag tror inte Wii kommer att använda Opera som ni tror! Det lär bli en simpel browser ansedd för just Nintendos online-tjänster, t.ex kolla lite nyheter, spelfilmer och dylikt.. Jag tror inte Nintendo kommer använda sig utav att man kan surfa in på vanliga hemsidor utan endast kunna klicka runt lätt med Wii-moten i enkla avdelningar.

Det där låter som skitsnack. Varför skulle man använda en webbrowser genom att låsa den till några få sidor? Då är det BRA mycket bättre att ha ett eget färdigt nätverk, som är lättare att kontrollera osv.
Just det, de HAR redan ett sådant nätverk. Opera har inget med deras nätverk att göra.

Nej, websidesurfning lär man kunna göra, det är jag övertygad om.

Nån som vet om Opera kommer medfölja gratis eller om man måste köpa till det?
Då Opera verkar vara en "launch title" så borde det ju finnas information om det hela. Förhoppningsvis är det gratis dock, eller i värsta fall att man får köpa den via deras onlineservice. (onlineservicen är däremot inbyggd).

Hoppas man kan komma in till onlineservicen/webbrowsern utan att vara tvungen att ta ut ett spel, såsom med PS2 och GC (Eller jaja, man kunde trycka på en knapp på PS2 vid rätt tidpunkt).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!