Permalänk
Medlem

Problem med asus a7n8x-e deluxe

Jag har ett litet problem som började för drygt 2 veckor sedan.

Asus a7n8x-e deluxe har en inbyggd röst som berättar ifall det är något problem när man bootar upp, nu är det så att rösten har hängt sig på något sätt och säger "system failed cpu test" om och om igen.

Jag har försökt stänga av den men jag fattar inte hur. Jag har testat att resetta bios, flasha bios, stänga av rösten i bios men den låter i alla fall. Hela tiden om och om igen. Någon som har ett tips som kan funka? Det går inte att ha ljudet på man blir helt galen på rösten...

Permalänk
Medlem

finns säkert ett bättre alternativ men för mig så hördes rösten först när jag bytte till det integrerade ljudkortet så om du sätter i ett pci kort så borde den försvinna.

har du provat at flasha bioset?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Startar datorn korrekt fasten rösten berättar att CPU test failed?

Skulle tro att inställningen för att stänga av rösten finns på boot settings-menyn.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag har inget pci ljudkort, och som jag skrev så har jag testat att flasha bios och att stänga av rösten i bios (boot menyn) men det har inte hjälpt. Även fast den är disablad så går den om och om igen :s....

Permalänk
Medlem

dra ur kabeln till högtalaren.....