AM2 produkter listade hos återförsäljare

Permalänk
Melding Plague

AM2 produkter listade hos återförsäljare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt, då väntar man bara på att se lite Core 2 Duo i butikerna också

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

Är det sammanlagt 4mb cache på X2 prollar till AM2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Är det sammanlagt 4mb cache på X2 prollar till AM2?

Nej, dom är precis likadana som 939 varianterna.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

2 megabyte cache per kärna...

Återigen rena sakfel i nyheterna. Är det ingen som kontrollerar vad som skrivs?

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Hehe. Komplett har -1 av varje AM2-processor i lager

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Coolt, men vad är skillnaden mellan dessa och Socket 939?

Permalänk
Hedersmedlem

Socket AM2 använder DDR2 istället för DDR.
Det finns flera skillnader, dock. Jag är inte insatt alls, men kolla in http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2688 .

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Coolt, men vad är skillnaden mellan dessa och Socket 939?

DDR2, hårdvarustöd för virtualisering (köra flera OS samtidigt) samt det som gjorde jag valde socket 939: hårdvarustöd för DRM, dvs kopieringsskydd i processorn (men förhoppningsvis slopar AMD DRM).

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

fortfarande löjliga priser på cpu´n. tycker att det är inte värt att betala 10000 för den där feta varianten. jag menar jag får inte direkt vad jag betalar för

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
fortfarande löjliga priser på cpu´n. tycker att det är inte värt att betala 10000 för den där feta varianten. jag menar jag får inte direkt vad jag betalar för

Toppmodellerna har alltid kostat 10K oavsett om de är från intel eller amd. Det verkar inte som det kommer förändras nångång snart.

Men det är som du säger, inte värt det för att få en olåst multip.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Conroe är vad jag vill har...........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
DDR2, hårdvarustöd för virtualisering (köra flera OS samtidigt) samt det som gjorde jag valde socket 939: hårdvarustöd för DRM, dvs kopieringsskydd i processorn (men förhoppningsvis slopar AMD DRM).

Varför i hela världen skulle du vilja köpa en processor för att du vill ha DRM? Btw: så läste jag att AMD förmodligen (mycket kanske där) skulle ha det avstängt som "default".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Varför i hela världen skulle du vilja köpa en processor för att du vill ha DRM? Btw: så läste jag att AMD förmodligen (mycket kanske där) skulle ha det avstängt som "default".

Det finns ingen hårdvara som kontrollerar vad du får köra för program, TPM är inte ett kopieringsskydd om det är avstängt eller inte kommer inte påverka dig mer än att program inte kan ta nytta av TPM för kryptering. Men visst kan operativsystem kräva TPM och operativsystemet innehålla DRM-teknik, Apples använder sig av TPM som vi så bekant vet, men dom har inga mekanismer som styr vad du får köra för program eller inte, det styrs inte av någon hårdvara, enbart mjukvara kan göra det. Det finns inget som hindrar en dator utan TPM att använda sig av DRM-teknik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Det finns ingen hårdvara som kontrollerar vad du får köra för program, TPM är inte ett kopieringsskydd om det är avstängt eller inte kommer inte påverka dig mer än att program inte kan ta nytta av TPM för kryptering. Men visst kan operativsystem kräva TPM och operativsystemet innehålla DRM-teknik, Apples använder sig av TPM som vi så bekant vet, men dom har inga mekanismer som styr vad du får köra för program eller inte, det styrs inte av någon hårdvara, enbart mjukvara kan göra det. Det finns inget som hindrar en dator utan TPM att använda sig av DRM-teknik.

Dom rätta orden är nog snarare "det finns ingen hårdvara som kontrollerar vilka program du får köra ÄN".. men lite på det. Får MS & Co som dom vill så kommer det säkert komma inom kort.

Permalänk
Medlem

Moderkorten finns redan i alger hos komplett
http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10717

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com