Permalänk
Medlem

Hur ta bort modifierat bios?

Ja efter mycket krångel med datorn så tänkte jag uppdatera bioset så att sata disken kan funka. Då märker jag att han jag köpt moderkortet av har installerat ett modifierat bios. Detta gör att när jag kör asus update så säger den att filen jag vill uppdatera med inte stämmer överrens med grundfilen. Vet någon hur jag blir av med det modifierade bioset? Har således ett A7N8X-E Deluxe. För att göra allt lite jobbigare så har såklart asus probelm med sina servar nu. åhhhh

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Bara att ladda ner en bios av asus och sen köra in den, troligtvis så görs det med diskett men det går ju att kolla upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkas
Bara att ladda ner en bios av asus och sen köra in den, troligtvis så görs det med diskett men det går ju att kolla upp.

Om du läser lite nogrannare så KANSKE du der att han redan har försökt det.

On topic, tyvärr har jag inget annat förslag än att du testar o skicka ett MAIL till ASUS o se om de kan hjälpa dig.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Om det ej går att programmera bios med Asus Update pga missmatch så får du nog prova att göra det i dosläge med awdflash eller i värsta fall med uniflash om även awdflash vägrar att programmera bios med force-flaggan.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se