Permalänk
Medlem

Mitt ljudkort

Ja såhär är det, jag kan inte hitta mitt ljudkort på datorn och därför kommer det aldrig något ljud, den där ljudpanelen som ska sitta nere i höger finns inte där, på enhetsgrejen syns allt förutom namnet på mitt ljudkort etc. Den syntes för en dag sen men sen jag formaterat om datorn så funkar det inte längre. JAg har grejat med det i typ 2 dagar och kollat exakt allt för att få reda på vad mitt ljudkort heter, men jag hittar det inte.. för om jag fick reda på vad mitt ljudkort heter skulle jag kunna ladda hem drivrutiner till det. Nu behöver jag hjälp =P

Jag vill inte glo i chassit eftersom det är en såndär jävla mini-dator och jag är okunnig.

Permalänk
Medlem

Re: Mitt ljudkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aliks
Jag vill inte glo i chassit eftersom det är en såndär jävla mini-dator och jag är okunnig.

Lite moment 22 här. Du vill ha reda på vilket ljudkort du har men du vill inte öppna datorn för att ta reda på det.

Och nu kommer den logiska följd-frågan:
Exakt HUR hade du tänkt dej att vi skulle kunna hjälpa dig med ditt problem?

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mitt ljudkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av User101
Lite moment 22 här. Du vill ha reda på vilket ljudkort du har men du vill inte öppna datorn för att ta reda på det.

Och nu kommer den logiska följd-frågan:
Exakt HUR hade du tänkt dej att vi skulle kunna hjälpa dig med ditt problem?

Jadu, jag tänkte väl att ni som faktist är lite geekiga av er (no offence, jag med) skulle kunna veta något annat sätt, något program man kunde använda som kände av det på något sätt typ.

Alex

Permalänk

Testa med Aida32

Visa signatur

AMD Opteron 146 @ 2870 MHz, Abit KN8-SLI, Crucial BallistiX PC3200 2x512 MB @ 480 MHz 2.5-2-2-6, WD 320 GB SATA2, GeForce 7600GT 256 MB
Intel Pentium 4 @ 2200 MHz, Random MSI-skräp, TwinMOS PC3200 2x512 MB, 250 GB, 300 GB, 60 GB, 80 GB, GeForce Ti4200 64 MB
MacBook Pro 15.4", Core 2 Duo T7700 @ 2400 MHz, 2x1024 MB, 160 GB, GeForce 8600M GT 256 MB

Permalänk
Medlem

Mja, den visade vad mitt ljudkort heter Det heter SiS 7012 Audio Device. Men när jag skulle installera drivrutinen jag laddade hem (som jag ar tvungen att extrahera med winrar) så kommer det fram två stycken felmeddelanden och det stängs av. Någon som vet vad jag ska göra? Jag har en Fujitsu Siemens dator om det kan hjälpa.

Permalänk

Re: Re: Re: Mitt ljudkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aliks
Jadu, jag tänkte väl att ni som faktist är lite geekiga av er (no offence, jag med) skulle kunna veta något annat sätt, något program man kunde använda som kände av det på något sätt typ.

Alex

du är inte tillräckligt geekig alltså?

kolla vad det är för dator helt enkelt. du kanske hittar någon info på fujitsus hemsida? kolla vad drivarna heter till din dator t ex. googla lite å sånt.

Permalänk
Medlem

Näää det är jag inte, kan du inte tänka ut det själv? Tack.

Alex

Permalänk
Medlem

Det BÖR ju stå i manualen u fick med när du köppte datorn.
Om inte så borde det iaf stå nån beteckning på en lite klisterlapp bak på datorn som du kan skriva in här. Så KANSKE det går att hjälpa dig.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

minidator? förmodligen med ett onboard ljudkort som koliderar. När du startar datorn gå in i bios och stäng av funktionen för onboard ljudkretsar

Permalänk
Medlem

Det är fixat nu, lite rolig lösning faktist. Jag skulle ta över datorn till en kompis och så tog jag datorn i en väska och trappan upp dit slår datorn i, och när jag satte igång datorn så funkade ljudet sen xD